Ovoj seriji ne nazire se kraj: Drži dva Guinnessova rekorda i mijenja koncept TV-a

Foto: Shutterstock

Sadržaj nastao u suradnji s: Telemach Hrvatska

ŠTO DIJELE dječak koji piše poučne rečenice po školskoj ploči, otac koji radi u nuklearnom reaktoru, majka s malom bebom u šopingu i djevojčica koja svira limeni puhački instrument? Jednu uvodnu špicu, žutu boju kože, ali i dva Guinnessova rekorda.

Riječ je o obitelji Simpson, istoimenoj animiranoj seriji za koju se govori da je promijenila koncept televizije. Od njihovih likova rade se šalice, majice, maskote na javnim događajima, ilustracije, hrana, ali i dječje igračke.

Nesumnjivo, ova humoristična disfunkcionalna obitelj je na svim stranama svijeta, kao i njezin kulturološki utjecaj. Od prvog emitiranja Simpsona prošlo je 34 godine, a kraj se još uvijek ne nazire. Serija se obnavlja za 35. i 36. sezonu te će probiti novu rekordnu granicu od 800 epizoda s 2025. godinom.

Uz tri i pol desetljeća uzastopnog emitiranja na televiziji, Simpsoni drže dva Guinnessova rekorda: franšiza su s najdugovječnijom ekranizacijom u udarnom terminu na američkoj televiziji te animirana serija koja je ugostila najviše zvijezda u povijesti.

Homer i njegova obitelj uz svoje svakodnevne dogodovštine otvorili su prostor kulturnim i slavnim ikonama da dobiju svoj žuti lik, a njih je bilo više od 900. U seriji su gostovali Sting, Mick Jagger, Elton John, čak i Stephen Hawking koji se pojavio u četiri epizode prije nego što je preminuo. 

Od ikona suprotnog spola u epizodama se pojavljuju pjevačica Cyndi Lauper i moćna Meryl Streep koja je dala glas Jessici, nestašnoj kćeri velečasnog Lovejoya, u koju je Bart bio zaljubljen.

Dvije formule kao rezultat duge uspješnice

Simpsoni su nastali kao nastavak animirane serije Kremenko (The Flintstones) iz 60-ih, ali, kako se za njih piše, s modernijim pristupom. Promijenili su i koncept prema kojem su crtići samo za malu djecu. Danas se o njima rade kulturne studije i postavlja se pitanje kako je moguće da je ova žuta obitelj ostala toliko dugo relevantna u svijetu te postala ikona primetime televizije. 

Foto: Shutterstock

Za globalni uspjeh iskoristili su formulu sitcoma, odnosno situacijske komedije. Prepoznatljiva je to formula u kojoj se uz istu postavu likova i scena izmjenjuju komične situacije i svakom epizodom vraća se na početak.

A dodatno, tu je i integracija pop-kulture i aktualnih zbivanja. Uvodeći aktualnosti iz svijeta, sve epizode uvijek bivaju u tijeku te Simpsoni nikad ne gube na relevantnosti. Zbog toga Simpsoni imaju odliku hiperreferencijalnosti, pojma o kojemu je pisao i Entertainment Weekly te im dao taj atribut.

Silverman oduševio publiku WMF-a

David Silverman, konzultant, producent, animator, ali i redatelj serije Simpsoni, zna o tome najbolje iz prve ruke. Ovaj stručnjak gostovao je na 16. Weekend Media Festivalu u Rovinju. Njegovo, kao i sva ostala predavanja moguće je pogledati na EON TV-u putem EON TRIO paketa.

Razgovarao je o fenomenu Simpsona s Danijelom Bilićem, inače radijskim voditeljem Yammat FM-a. Bio je to, prema organizatorima, jedan od top tri panela na WMF-u. 

"Postoji razlog zašto su likovi žuti. Naime, budući da djeca Simpsona nemaju kosu, naša koloristica je odlučila da je žuta najbolja boja kao ona između boje kože i kose. Drugi razlog, koji se svidio i kreatoru serije Mattu Groeningu, jest sljedeći. Kad netko prebacuje programe, ako na ekranu vidi žute likove i crtani film, zastat će", krenuo je Silverman pojašnjavati oduševljenoj publici kako je funkcionirala televizija prije tri i pol desetljeća.

Silverman je potvrdio na WMF-u kako se nije nadao ovakvom uspjehu serije. Očekivao je da će emitiranje na televiziji trajati barem dvije godine, s obzirom na tada aktivne produkcije koje su bile konkurencija, kazao je.Tri desetljeća kasnije jasno mu je da je na pomolu bilo nešto što je probilo sve televizijske rekorde u povijesti i promijenilo koncept animiranih filmova i njihove percepcije. 

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Sva predavanja s Weekend Media Festivala dostupna su na EON TV-u putem EON TRIO paketa bez dodatne naknade do travnja 2024. godine te se mogu pronaći u EON Video Klubu. Telemach Hrvatska je treću godinu zaredom tehnološki partner WMF-a te osigurava optičku i mobilnu infrastrukturu na svim lokacijama unutar festivala. 

Osim Silvermanova predavanja, moguće je na EON TV-u pogledati i druge zanimljive panele, među kojima je Je li se Zapad izgubio, u kojemu Kishore Muhbubani, singapurski diplomat i bivši predsjednik Vijeća sigurnosti UN-a, govori o geopolitičkoj globalnoj slici svijeta u narednih 10 godina. Kontroverzni poduzetnik s gostima stručnjacima iz hrvatskih medija govori o porijeklu riječi "poduzetnik" i spajanju sa slikom iz 90-ih godina, kad se vezala za kriminal. 

Na panelu Djeca i mladi kao pokretač budućnosti govori se o digitalnom opismenjavanju djece. Na predavanju If streaming is the present, what is the future, Adrian Ježina, predsjednik Uprave iz Telemacha, i Kenechi Belusevic is Warner Bros Discoveryja govore o trendovima streaminga i korisničkim očekivanjima kad je u pitanju konzumacija sadržaja. 

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Među ostalim temama su bile one o suživotu PR-ovaca i novinara, utjecaju umjetne inteligencije, fenomenu trapa, ali i poslovnim promašajima koje su zabilježili uspješni poduzetnici na svom razvojnom putu.

Sponzorirani sadržaj donose Index i Telemach Hrvatska u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Pročitajte više