Pojavili se novi detalji o novom Xboxu

Foto: Press

PHIL SPENCER, čelni čovjek Microsoftovog Xboxa, u novom je blogu objavio najnovije detalje o nadolazećoj seriji X. Kao što su mnogi i očekivali (a neki o tome i pisali), radi se o vrhunskim specifikacijama (12 TFLOP-a GPU snage, četiri puta jaču procesorsku snagu u odnosu na Xbox One, ray tracing i tako dalje. No pojavile su se i neke informacije vezane za kompatibilnost starijih naslova i način na koji će Microsoft tretirati svoj Game Pass.

Sve igre za Xbox ikad

Već je rečeno da Series X biti kompatibilan s posljednje četiri generacije Xbox hardvera (prvi Xbox, 360, XbOne, XBX), a što se buduće kompatibilnosti tiče (naslovi za Xbox One i Series X), koristit će se servis koji Microsoft naziva Smart Delivery. Točnije, određeni ćete naslov morati kupiti samo jednom, a kada poželite instalirati igru, verzija za vaš uređaj skinut će se na vaš hard disk ili SSD.

Sve ovo odnosi se na Xbox ekskluzive, dok će ostali proizvođači birati žele li servis koristiti za naslove koji će se prvo pojaviti na Xbox One, a tek onda za Series X. Primjer je Halo Infinite koji će se pojaviti na oba sustava, a restrikcije bi se potencijalno mogle odnositi samo na simultano igranje na obje platforme.

Streaming budućnost

Mnogi se pitaju i koliko će proizvođači još praviti igre za XbOne jednom kad se serija X pojavi, no ni tu nema razloga za paničarenje jer Microsoft nema namjeru napustiti prošlu generaciju tako brzo (još barem pet godina), a i Smart Delivery bi taj period mogao dodatno produljiti.

U obzir treba uzeti i činjenicu da će streaming videoigara postati još prisutniji u nadolazećim godinama pa se očekuje i da Game Pass postane platforma za lansiranje, a ne mjesto na kojem igre "istovare" jednom kada više nisu aktualne.

Spencer je prije tri tjedna naglasio i da najveću konkurenciju vidi u Googleu i Amazonu, a ne Sonyju i Nintendu.

Na prvi pogled to djeluje kao ne pretjerano suvisla izjava jer ni Google ni Amazon trenutno ne predstavljaju prijetnju proizvođačima konzola.

Jedno od objašnjenja je da je to možda način da se opravda postojanje pod vodstvom Satye Nadella koji je izjavio da Microsoft vidi kao "cloudcentričnu" kompaniju i da će svi budući poslovni potezi morati biti u skladu s tom politikom. S druge strane, streaming videoigara je vjerojatno neizbježna budućnost, a Game Pass ili Project xCloud su svakako u budućnosti konzole koja je toliko naglasak stavila na kompatibilnost sa starijim naslovima i Smart Delivery.

No trenutno je sve usmjereno na to da se omogući uživanje u kompletnom Xbox katalogu, a ne toliko na nove načine igre. I to je pametan potez.

Pročitajte više