"Potiču anoreksiju": Omiljena aplikacija tinejdžera puna zabrinjavajućih snimki

Foto: TikTok

APLIKACIJA za dijeljenje video sadržaja TikTok našla se na udaru kritika. Korisnici su se počeli žaliti na snimke koje im izlaze u prijedlozima unutar sekcije For You, a koje se tiču poticanja poremećaja prehrane.

"Je li itko primijetio da se TikTok pretvara u platformu koja podržava poremećaj prehrane?" upitala je na Redditu korisnica Lily nakon što je zamijetila veći broj dostupnih videozapisa u kojima ljudi govore ili čine nešto vezano za poremećaje poput anoreksije i bulimije.

@hannahkim27_

ok but comment weight loss tips that actually work i've been 150 pounds consistently for the last two years 😰😰

♬ Sprite - Shaylen

Internetski korisnici ubrzo su se složili s njenim zapažanjem, a neki su naglasili kako su ipak naišli i na snimke u kojima su ljudi govorili o pozitivnim primjerima borbe s poremećajima prehrane i svojim iskustvima pomagali ljudima u sličnim situacijama.

Svi su se ipak složili u jednom - TikTok je preplavljen videozapisima koji se na neki način tiču bolesti prehrane.

"Vidjela sam neke videe u kojima su dečki govorili da nikada ne bi mogli biti s curom određene debljine i da je vrijeme da određene cure odlože Big Mac i počnu jesti salatu", sa zgražanjem je za BuzzFeed rekla korisnica Emy.

"Pokušala sam ignorirati, ali kada to vidiš toliko puta, nekako te pogodi. Pogađa me kada vidim omalovažavajuće komentare na objave cura koje su malo deblje", dodala je.

@clursmth420

these are just snacks! not meals! check out my account for part 1 & more weight loss vids! #fyp #xyzbca #weightloss #whatieat #whatiatetoday #healthy

♬ Something For Your M.I.N.D. - Superorganism

Iako u uvjetima korištenja TikToka piše da će se ukloniti svi videosadržaji koji na bilo koji način promoviraju nezdrav način života, čini se kako se to pravilo ne poštuje. Korisnicima TikToka na naslovnici izlaze snimke svih članova, a ne samo onih koje prate, što tu platformu bitno razlikuje od Twittera, Facebooka i Instagrama.

Lily je rekla da je nakon gledanja samo jednog videa takve tematike već sutradan imala puno veći broj predloženih videa identičnih sadržaja.

Na profilu jedne 13-godišnjakinje dostupno je nekoliko takvih videa od kojih je svaki pregledan i po desetak tisuća puta. Zabrinjavajuće je i to što TikTok svojim korisnicima nudi i niz efekata i zvukova koje mogu uključiti u svoj video, a u jednom zvučnom efektu čuje se kako jedna osoba pita drugu koliko je kila izgubila, a druga joj odgovara: "Neću stati dok ne dođem do nule."

Više od 400 videa na TikToku iskoristilo je upravo taj zvučni efekt.

Pročitajte više