Recenzija za "Slom": Dobri Gosling, zli Hopkins i loš film

JEDAN od najiritantnijih trendova u današnjem Hollywoodu jest sklonost uistinu velikih, talentiranih i etabliranih glumaca da, nakon što se etabliraju, sebi dozvole nastupe u očajno lošim filmovima, često znajući da im to nimalo neće naškoditi reputaciji. Neki od najpoznatijih primjera jesu karijere Seana Conneryja i Roberta De Nira, a jedan od njih je i Anthony Hopkins.

Nakon što je dobio "Oscara" za svoj nastup u "Kad jaganjci utihnu" i Hannibala Lectora učinio ikonom suvremene pop-kulture, Hopkins je sebi dozvolio da sljedeće desetljeće i pol u holivudskim filmovima tumači manje-više isti suhi, hladni i bezlični lik. Gledateljima koji žude za malo više raznolikosti u njegovom repertoaru je, pak, nedavno – po prvi put nakon Lectora - dao lik demonskog negativca u filmu "Slom". Na žalost, Hopkinsova uloga, ma kako bila dojmljiva, nije u stanju podignuti ostvarenje koje se nalazi na prilično slabašnim scenarističkim temeljima.

U ovom filmu Hopkins tumači Teda Crawforda, bogatog i uspješnog avio-inženjera koji otkrije da ga mlada supruga Jennifer (Davidtz) vara. Umjesto da se od nje razvede, ljubomorni suprug joj hladnokrvno ispali metak u glavu, a potom isto tako hladnokrvno pozove policiju, preda se i prizna zločin. Slijedi naizgled rutinsko suđenje koje je tužiteljstvo povjerilo mladom, uspješnom i bahatom tužitelju Willyju Beachumu (Gosling) koji tu formalnost želi skinuti s dnevnog reda kako bi što prije dobio unosan posao u privatnoj tvrtki. Međutim u samoj sudnici Crawford povlači priznanje, što je samo jedno u nizu neugodnih iznenađenja koje čekaju Beachuma. Ispostavi se da je ubojica itekako dobro upoznat s funkcioniranjem pravosudnog sustava, te je na temelju toga isplanirao ono što izgleda kao savršen zločin.

Gregory Hoblit nije režiser koji se može pohvaliti s epohalnim ostvarenjima, ali zato njegov opus, kojim dominiraju trileri i sudske drame, odražava dosta vještine stečene na TV-serijima, kao i sposobnost da izvuče maksimum od glumačke postave. U slučaju "Sloma" je iskoristio Hopkinsa kao negativca koji je daleko "prozaičniji", ali i uvjerljiviji i opakiji od Lectora. Gosling, koji se etablira u jednog od najboljih mladih holivudskih glumaca, također je vrlo dobar u ulozi pravosudnog "yuppieja" suočenog s time da je deklasiran.

Međutim, i dobra gluma i dobra režija su od slabe koristi kada se temelje na slabašnom scenariju Glenna Gersa i Daniela Pynea u kojemu demonski plan glavnog negativca omogućava splet krajnje bizarnih i potpuno neuvjerljivih okolnosti. Jednom kada je iskusni gledatelj prepoznao u kojem smjeru se radnja odvija, postupci likova se svode na uobičajene klišeje, a tu je, dakako, i očekivani završni obrat koji je "Slom" uskladio s holivudskim konvencijama. No, još više od svega iritira potpuno nepotrebni podzaplet vezan uz odnos glavnog junaka s budućom poslodavkom koju tumači Rosamund Pike. Ubačen samo zato da bi nekako objasnio rutinsko moralno prosvjetljenje glavnog junaka, taj segment "Slom" čini predugim, negledljivim i daleko lošijim nego što bi to njegova dojmljiva glumačka postava trebala sugerirati.

uloge: Ryan Gosling, Anthony Hopkins, Rosamund Pike, David Strathairn, Embeth Davidtz, Billy Burke

režija: Gregory Hoblit

proizvodnja: New Line Cinema/Castle Rock, SAD, 2007.

trajanje: 113 '

OCJENA: 4/10

Dragan Antulov

Pročitajte više