Slavni redatelj opisao svoj savršeni film: On je uzor svim filmašima

Foto: EPA

Jedan žanr, osim adaptacija stripova, u koji se Martin Scorsese nije upustio je horor. Naravno, njegovi filmovi mogu biti poprilično krvavi, ali generalno su na strani trilerskog realizma. Iako je Scorsese izbjegavao žanr horora, to ne znači da ga neki od njegovih vodećih predstavnika nisu duboko inspirirali.

U jednom intervjuu Scorsese je pohvalio talent i tehniku "majstora" znanstveno-fantastičnog horora Johna Carpentera. "John Carpenter je redatelj koji se ne srami zadržati unutar žanrova koje voli i koji se bavi svojim zanatom kao majstor. Njegove slike uvijek imaju kvalitetu ručne izrade. Svaki rez, svaki pokret, svaki odabir kadriranja i pokreta kamere", rekao je Scorsese.

Scorseseova strast za hororom s realističnim zapletima nadahnuta je brojnim filmovima, ali čini se da nijedan nije bio toliko nezaboravan kao ratna drama Andrzeja Wajde Pepeo i dijamant, piše Far Out Magazine.

"Poput noćne more koja se ne prestaje odvijati"

Izabravši jezivi klasik kao jedan od deset najboljih filmova svih vremena, Scorsese se prisjetio kako ga je otkrio u svojim kasnim tinejdžerskim godinama. "Prvi sam put Pepeo i dijamant vidio 1961.", prisjetio se. Nastavljajući, opisao je Wajdin jedinstveni smisao za horor.

"Poput noćne more koja se ne prestaje odvijati, osjećaj izluđujućeg ludila i apsurda, tragedija političkih prepucavanja na rubu mira i ratnog sazrijevanja. On je uzor svim filmašima", rekao je.

Cijenjeni poljski redatelj Andrzej Wajda preminuo je 2016. u dobi od 90 godina. Bio je najpoznatiji po ranoj trilogiji ratnih filmova Pokoljenje, Kanal te Pepeo i dijamant, ali se mogao pohvaliti širokim i impresivno raznolikim katalogom, koji je završio filmom Afterimage iz 2016. godine. Godine 1981. nagrađen je Zlatnom palmom na filmskom festivalu u Cannesu, a 2000. dobio je počasnu nagradu Akademije za doprinos svjetskom filmu.

Pročitajte više