SSC Aero: Projektil na američkoj sceni

MALOSERIJSKI bolidi već se godinama proizvode na američkom kontinentu, no usprkos vrhunskim performansama za njih se u Europi gotovo i ne zna. Posljednjih godina mainstream predstavnici, Viper i legendarna Corvette, odškrinuli su vrata i onim manje poznatim, ali ništa manje ubojitim Amerima.

Nakon Saleena S7 i revivala Forda GT, na scenu stupa SSC Aero. Ne, ne radi se o Saabovom specijalnom odjelu, već o floridskoj manufakturi gdje kratica SSC stoji za Shelby Super Cars.


Aero se ima čime pohvaliti. Središnje postavljen benzinski motor s aluminijskim blokom raspolaže ukupnom zapreminom od 6,3 litara. Naravno radi se o V8 koncepciji potpomognutoj kompresorskom tehnologijom. Rezultat je odličan, podatatak o maksimalnih 798 KS (pri 6.600 o/min) i 997 Nm (pri 5.800 o/min) daje naslutiti što očekuje pilota svega 1.300 kg teškog bolida. Službeno, ubrzanje do 96 km/h traje 2,94 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 370 km/h.

Ako vam ni to nije dovoljno na raspolaganju je Ultimate inačica s 1.060 KS i 1.113 Nm, odnosno najbrži američki automobil svih vremena. Njegova maksimalna brzina procjenjena je na 418 do 439 km/h.

Za sigurno zaustavljanje brinu se 356-milimetarski diskovi sa šestero-klipnim kliještima, dok sam automobil počiva na 18-inčnim kotačima sprijeda i broj većima straga. Jednako upečatljive su i gume, sprijeda mjera 245/45 R18, dok su na stražnjoj osovini ugrađeni "valjci" u veličini 345/30 R19.


Floridski bolid zadržava civilne nazore. Iako se štedjelo na masi izradom karoserije od ugljičnih vlakana, zahtjevi tržišta ni ovaj put se nisu mogli zaobići.

Tako SSC Aero nije ogoljen do kraja, već poput kakove krstarice posjeduje električne podizače prozora, centralno zaključavanje, klimatizaciju, audio-sustav s 10 zvučnika, pa čak i DVD sustav sa zaslonom dijagonale 19 cm. Naravno, kod Ultimate izvedbe sve elemente je potrebno posebno platiti.

Najnoviji uradak uspješno je startao. Predstavljen na ovogodišnjoj SEMA-i u Las Vegasu odmah je izazvao veliki interes javnosti. Čak se niti u američkim okvirima basnosnovna cijena za ne-europski automobil od 239.000 USD ne čini kao velika prepreka. Nažalost, Europa još neko vrijeme neće ugostiti ovakve automobile.

Priča za sebe je Utimate Aero čija cijena je 654.000 USD.

Pročitajte više