HRVATSKA se proteklog vikenda ucrtala na jazz kartu Europe, ali i svijeta. Naime, pod ravnanjem najveće hrvatske jazz umjetnice Tamare Obrovac u Poreču je održan prvi jazz festival, koji je odmah postavio visoke standarde kvalitete, organizacije, ali i ugođaja za svakoga posjetitelja. Na otočiću Sveti Nikola nasuprot Poreča, u tri festivalske večeri izmijenila su se najveća svjetska jazz imena te najveće mlade nade tog glazbenog pravca. Već od prve večeri, publika je znala da će doživjeti vrhunski glazbeni festival, a velik doprinos tome dalo je iznimno raspoloženje svih izvođača koji su u pauzama iznosili svoje oduševljenje festivalom, ali i ugođajem na pozornici smještenoj tik do mora.
>Jazz u Poreču: Prva večer obećala izniman glazbeni vikend
Prvu večer otvorila je čileanska pjevačica i skladateljica Claudia Acuña koju mnogi ocjenjuju kao najljepši jazz u suvremenom jazzu. Uslijedio Dave Holland & Pepe Habichuela Flamenco Quintet, osvajač dva Grammyja. Drugu večer otvorili su Edward Simon Trio, nakon čega se na pozornicu popela fascinantna Dianne Reeves koja je od prvoga takta prepunu publiku ostavila bez daha. Vidno raspoložena Reeves je podarila svima okupljenima izniman glazbeni ugođaj što je publika nagradila pljeskom i dvostrukim pozivom na bis. Posljednju večer je otvorio Maurice Brown Effect kojega mnogi ocjenjuju jednim od najvećih nadolazećih trubačkih zvijezda. Festival je okončan "dernekom" kojeg su posjetiteljima stvorili Abraham Inc sa urnebesnim kletzmer-funk-jazz dance partyjem u režiji klarinetista i virtuoza Davida Krakauera.
"Dianne Reeves oduševila raspoloženjem na sceni"
Kad su se festivalska svjetla pogasila, a dojmovi slegli razgovarali smo s direktoricom festivala te jednom je od najznačajnijih i najsvestranijih osobnosti na hrvatskoj glazbenoj sceni, Tamarom Obrovac. "Ako bih govorila sa stanovišta mog osobnog glazbenog ukusa, najviše su me oduševili Dave Holland i Edward Simon, s time da bih mladom Simonu pred standardno odličnim Hollandom u izvrsnoj flamenco kombinaciji dala malu prednost zbog koncepta, ili dramaturgije koncerta u kojem je bilo zastupljeno sve što dobar piano trio treba imati...osobni pečat, odličan groove u bandu te različite ritmove i ekspresije", rekla je za Index Tamara Obrovac.
>Poreč živi jazz: Karizmatična Dianne Reeves oduševila publiku
"Diane Reeves me najviše iznenadila svojim raspoloženjem na sceni i jako dobrom gradnjom dinamike koncerta, od kompliciranijih, akustičnih jazz skladbi, do nešto `lakših` skladbi koje se dotiču bluesa, soula, gospela. Znala sam da će to na neki način biti vrhunac festivala, jer je Reeves nesumnjiva svjetska diva vrhunskog pjevačkog umijeća, s odličnom komunikacijom s publikom, ali me ipak djelomice iznenadilo i njeno izvrsno raspoloženje, kao i odlična reakcija publike", složila se i Tamara Obrovac da je Reeves publiku u Poreču bacila u delirij.
"Mislim da je na njeno odlično raspoloženje, kao što je sama ispjevala u jednoj od vokalnih improviziranih minijatura s kojima je prelazila iz pjesme u pjesmu, opisavši dugi put, mijenjanje aviona itd. ("kad smo došli u Poreč everybody was so nice..."), zacijelo utjecalo i gostoprimstvo naših domaćina Riviere Poreč što je i označilo jedan od jako bitnih segmenata festivala", naglašava Obrovac izvrsno obavljen posao od strane porečkih hotelijera, tehničkog osoblja i djelatnika festivala koji su, uz prekrasan ambijent, festivalu dali značajnu komparativnu prednost.
Festival uz bok jačim svjetskim glazbenim festivalima
Najavljujući Abraham Inc. Obrovac je publici obećala "dernek". Obrovac dodaje kako bi bilo čudno da Abraham Inc. nije rasplesao publiku "svojim strasnim grooveom i eklektičnim pulsom". Publika je plesom pozdravila festival koji će im zacijelo dugo ostati u dobrom sjećanju.
"Svaka festivalska večer imala je svoju atmosferu, i donijela nam različite glazbene pristupe: od prve večeri s latinskim prizvukom, (Acuña, Holland-Habicuela Flamenco), druge večeri s klasičnim Edward Simon piano triom suvremenijeg glazbenog pristupa i vrhunskom pjevačkom divom, Diane Reeves, te treće večeri s mladim trubačem Mauriceom Brownom s elementima modernog be bopa i hip hopa te urnebesnim Abraham inc. dernekom za kraj", opisuje Obrovac tijek i ugođaj Valamar jazz festivala.
"Mislim da smo festival stavili uz bok jačim svjetskim glazbenim festivalima, kako konceptom tako i izborom glazbenika. Usto, tijekom festivala svakodnevno su se u Poreču održavali besplatni koncerti na Trgu slobode, sa mladim domaćim jazz glazbenicima, te domaći afterparty band koji je zabavljao goste festivala dugo u noć. Vrlo je važno da su glazbenici imali priliku svirati sessione sa gotovo svim festivalskim izvođačima", navodi "dobra vila" porečkog festivala razloge zbog čega je Valamar jazz festival već svojim prvim izdanjem zauzeo mjesto na vrhu jazz festivala u ovom dijelu Europe, pa i šire.
Izvrsna posjećenost, unatoč nogometnoj groznici
"Kako sam sama prošla mnoge festivale diljem svijeta, svjedočeći različitim pristupima prema glazbenicima, točno sam znala na koji način treba ugostiti glazbenike da bi se oni izvrsno osjećali i time bili dodatno motivirani za svirku", naglašava Tamara svoje iskustvo koje je bilo presudno u organizaciji festivala, a koje su svi glazbenici, ali i publika, osjetili na svakom koraku. "Upravo je taj koncept festivala prepoznat od strane pokrovitelja koji su podržali jednu takvu vrhunsku glazbenu manifestaciju, u kojoj će se zaista uživati u mnogim segmentima, od vrhunskog ambijenta do vrhunske glazbe, te će uskoro upisati Poreč, Istru i Hrvatsku na kartu svjetskog jazza, te time privući i onaj segment gostiju koji svoj odmor planira prema ovakvim manifestacijama", objašnjava Obrovac širi koncept festivala koji podiže vrijednost turističkoj ponudi regije i svrstava je uz bok onima s najkvalitetnijom glazbenom ponudom.
"Zanimljivo je da je, unatoč nogometu, posjećenost bila izvrsna, zaista svi gostujući glazbenici bili su potpuno oduševljeni festivalom, organizacija je štimala, naš tim je bio precizan i radišan, bez nervoze", objašnjava Obrovac ono što su svi posjetitelji festivala zamijetili: izvrstan spoj kvalitete, ugođaja i organizacije. Obrovac je, na kraju, pozvala sve na zatvaranje festivala besplatnom afro cuban /latino fiestom, u režiji grupe Sanmera, 21. kolovoza 2010. u 21 sat na porečkoj Rivi. "Svi ste pozvani, obucite dobre cipele, Sanmera će vas sigurno rasplesati, a ni žedni nećete ostati."
Već počeli pregovori oko sljedećeg izdanja festivala
Tek nekoliko dana nakon završetka glavnog dijela ovogodišnjeg porečkog jazz festivala, Obrovac već razmišlja o sljedećem izdanju što dovoljno pokazuje njezinu iznimnu želju da Istru smjesti na jazz kartu Europe. "S pokroviteljima već pregovaramo o festivalskim ulaznicama, razmišljamo da iduće godine organiziramo i kamp za mlade na otoku te neku vrstu uvodnih koncerata", najavila je Tamara Obrovac čime već sad daje dovoljno razloga da svi ljubitelji jazza upišu porečki festival među svoje planove za sljedeće ljeto.
"Ono što bih osobno voljela zadržati kao dio programskog koncepta jest dovođenje bar jednog ženskog izvođača, skladateljice, glazbenice", najavila je Obrovac planove za sljedeće festivalske godine, a nema sumnje da će ekipa koja je organizirala ovogodišnji festival zacijelo to i uspjeti. Iako se radi tek o prvoj godini festivala, jazz festival u Poreču mnogima može biti uzor po pristupu glazbi, gostima, ali i publici te nema sumnje da je to festival koji će uvijek uspjeti privući najveća imena svjetske jazz scene.