Varke, laži i obmane u "Hrvatskom top modelu"

PROJEKT "Hrvatski top model", kojeg je RTL Televizija predstavila kao reality show koji će iznjedriti novu manekensku nadu, i to na svjetskoj razini, pun je nelogičnosti, rupa u priči i lažnih obećanja koje je produkcija dala kandidatkinjama. Već letimičnim pogledom na emisiju u kojoj osoba koja nikad nije hodala po pisti bira svoju štićenicu i nasljednicu jasno je kako "tu nešto ne štima", a u razgovoru s brojnim modnim agentima i protagonistima emisije doznali smo kako je RTL-ov projekt - obična improvizacija, i to nespretna.

1. Sumnjivi ugovor s agencijom Major

U žiriju "Hrvatskog top modela" među ostalima sjedi i Boris Bašić, vlasnik modne agencije Basic i posrednik projekta sa svjetskom modnom agencijom Major. Nitko iz modnog svijeta (a kontaktirali smo većinu domaćih modnih agenata, brojne manekenke i poznavatelje modne scene) nikad nije čuo za njegovu modnu agenciju Basic. Bašića znaju kao propalog manekena koji je prije nekoliko godina počeo raditi kao skaut za agenciju Major (dovodi im djevojke za potencijalne angažmane), a prema našim saznanjima, pobjednici "Hrvatskog top modela" nije zagarantirao ugovor, već samo odlazak pred modne agente Majora koji će onda procijeniti žele li raditi s pobjednicom ili ne.

U istu se situaciju može dovesti bilo koja djevojka na svijetu koja pokuca na vrata njihove agencije, no RTL Televizija od svega je, očito, odlučila napraviti 18-tjednu trakavicu.

"Konkurencija je definitivno čula za mene! Ja sam isključivo modni agent, otvorio sam modnu agenciju i radio po Milanu s poznatim licima", rekao nam je Boris Bašić kad smo ga upitali kako to da nitko od kompetentnih ljudi u Hrvatskoj nije čuo za njegovu agenciju i modne uspjehe. Prema našim saznanjima, RTL Televizija Bašića je angažirala tjedan dana prije početka snimanja, on nam se, kao član žirija i bitna spona između "Hrvatskog top modela" i agencije Major, također činio nedopustivo neupućen. "O detaljima ne znam, pričekao bih da se ljudi vrate s mora, pa ću znati sve. Ali pobjednica sigurno potpisuje ugovor!", rekao nam je Boris Bašić.

Iako je do kraja showa ostalo još nekoliko tjedana, Boris Bašić nam je otvoreno priznao kako nijedna od djevojaka, prema njegovom mišljenju, nema šanse za ozbiljnu karijeru: "Nažalost, nijedna cura nema predispozicije da postane top model svjetskog ranga".

2. Hrvatski top model by osoba koja nikad nije bila top model, pa čak ni manekenka

U nekoliko smo navrata o Tatjani Jurić pisali kao o potpuno nekompetentnoj osobi za posao kojeg obavlja u "Hrvatskom top modelu". Pritom, naravno, ne sumnjamo u njezine voditeljske sposobnosti, no emisija u nazivu nosi njezino ime, što implicira i da je stručna s modne strane. Tatjana je više puta priznala kako je u Milanu (lokaciji na koju se pozivaju svi koji žele dokazali da su nešto radili u modi) provela tek nekoliko tjedana. O hodanju na pisti ne zna ništa, jer ni u Hrvatskoj nije nosila revije. Zakonitosti modnog svijeta također su joj poznate jedino preko druženja s ljudima iz te branše, ali RTL ju je prezentirao kao osobu koja kandidatkinjama s pravom može pametovati, pa i odlučivati o njihovoj sudbini u manekenskom poslu.

Kako doznajemo, i sama Tatjana nije zadovoljna načinom na koji je prezentirana medijima, a u nezahvalnoj situaciji našla se nakon što su RTL Televiziju zbog skromnih novčanih iznosa i ostalih uvjeta odbili svi hrvatski top modeli koji bi se eventualno mogli naći u ulozi mentorice showa.

3. Odnos produkcije prema djevojkama

Tatjana Jurić djevojkama je u Beču, prema našim informacijama, u nekoliko navrata platila hranu jer nisu imale dovoljno novaca. Jedna od natjecateljica koja je ispala u prvoj fazi showa, Alin Horvat, kaže kako za to nije čula, ali nam je otkrila druge pojedinosti o odnosu produkcije prema njima: "Na početku su nam rekli da slobodno tražimo sve što nam treba, no na kraju nije ispalo tako. Nisu nam dali ni za cigarete, bile smo gladne, a kad smo se uselile u kuću, uopće nije bilo grijanja. Smrzle smo se!".

4. Od "naslovnice vodećeg modnog časopisa" do naslovnice Joya

Jedna od nagrada koju je RTL Televizija zagarantirala pobjednici bila je i naslovnica vodećeg hrvatskog časopisa, naravno, bez spominjanja o kojem se to časopisu radi. Sve djevojke koje su se nadale da će se smiješiti s naslovnice Elle-a ili Cosmopolitana grdno su se prevarile - pobjednicu očekuje naslovnica časopisa Joy. U njemu kao modni urednik radi Borut Mihalić, jedini imalo televizični član žirija, pa je poveznica apsolutno jasna, no hrvatski modni stručnjaci kažu kako je plasirati naslovnicu Joya kao nagradu za pobjednicu ovako velikog natječaja - obična smijurija.

Modni stručnjaci i agenti koje smo kontaktirali istražujući rupe "Hrvatskog top modela" slažu se u ocjeni da je projekt pokazao iskrivljenu sliku manekenskog posla. Odabir nekompetentnih ljudi koji odlučuju o sudbinama kandidatkinja degradirao je, kažu, manekensku profesiju, a sve što se oko "Hrvatskog top modela" događa pokazuje kako je RTL Televizija, nakon "Ne daj se Nina", "Urote" i drugih propalih projekata, još jednoj programskoj uzdanici pristupila - sramotno neprofesionalno.

Dorijan Klarić, Vanda Voloder
Foto: RTL

Pročitajte više