Xbox One X je najsnažnija konzola svih vremena

Foto: Press

NAKON što je Microsoft predstavio svoju najnoviju igraću konzolu Xbox One X koju smo do sad znali samo pod kodnim imenom Scorpio, izjavili su kako se radi o "najmoćnijoj konzoli na svijetu".

Za sve one koji su možda pomislili kako se radi o običnoj reklami i praznim riječima, treba reći da Microsoft nije lagao niti preuveličavao. One X je bez ikakve sumnje trenutno najjača konzola na tržištu.

Ovo nije nova generacija

Međutim, ono što je bitno naglasiti jest da novi Xbox unatoč svojoj snazi ni u kojem slučaju nije konzola nove generacije što bi neki u svoj ovoj gunguli i pompi mogli smetnuti s uma. Microsoft je oko ovog bio jasan pa nema mjesta nedoumici. Najjednostavnije rečeno, ovo je jači Xbox, a budući da se radi o trenutno najnovijoj konzoli, sasvim je logično da je snažnija od bilo koje prošlogodišnje.

Grafički čip od šest teraflopa čak je 50% snažniji od onog koji se nalazi u Playstationu Pro, a svakako valja spomenuti i kvalitetniju propusnost memorije što bi pojednostavljeno značilo da je grafički čip trenutno najbrži koji možete pronaći u bilo kojoj konzoli na tržištu. Tu su još i brži hard disk, brži procesor i 12 gigabajta RAM-a, a vlasnici 4K televizora cijenit će "True 4K" koji Microsoft s dobrim razlogom ističe jer PS 4 Pro u tom je segmentu podbacio. Ne samo zbog činjenice da se ne radi o potpunom 4K iskustvu već i zbog toga što nema 4K Blu-ray drive.

Odličan Microsoftov potez

U slučaju da već imate zavidnu kolekciju igara za Xbox, dobro je znati da će sve vaše igre za Xbox One raditi i nova će ih konzola bolje "tjerati". Naravno, razvojni timovi ubuduće će kvalitetnije iskoristiti sve prednosti snažnijeg Xboxa, ali vlasnici starijih konzola nemaju razloga za brigu jer svi naslovi najnormalnije će se pojavljivati za sve konzole u Xbox One "obitelji". Najbolja usporedba je ona sa svakim novim iPhoneom - svi uređaji koriste iste aplikacije samo što na novijim uređajima rade bolje.

Microsoft je Appleovu politiku prebacio na svoje konzole i unatoč gunđanju pojedinaca, ovo je dobra stvar. Ne samo da ćete moći igrati apsolutno sve igre koje su se pojavile za Xbox One već i one koje su izašle za Xbox 360 i originalni Xbox, a iz dana u dan baza kompatibilnih starih naslova postajat će sve veća pa ako ste baš posebno nabrušeni da odigrate starije naslove, možete to učiniti.

To, naravno, ne znači da će Microsoft (ali i Sony) svake godine dodatno nabrijavati Xbox One i Playstation 4, ali realno je očekivati da će sve ovakve stvari događati sve češće jer ono što je vrijedilo za 360 i Xbox (ili Sonyjevu dvojku i trojku) jednostavno je neodrživo u vremenima galopirajućeg napretka tehnologije. Svake godine dogodi se nešto novo, a vaša pila iz 2014. više jednostavno nije dovoljno dobra. Na kraju krajeva, cijena od 500 dolara sasvim je prihvatljiva. Ipak, neki analitičari tvrde da je cijena previsoka što će se u konačnici vjerojatno odraziti na prodaju. 

Međutim, trend kompatibilnosti sa starim naslovima ono je što će ovu priču tjerati dalje jer Microsoft ovim potezom omogućava da, ovisno o vašim financijskim mogućnostima, neprestano unapređujete svoju konzolu i pritom nemate strah od gubljenja gomile naslova koje ste akumulirali tijekom godina. Želite na svojoj novoj konzoli zaigrati naslove od prije tri generacije? Imate tu mogućnost. Ponekad će vam novac iz džepova izbijati više ili manje kvalitetnim remasteriranim verzijama, ali odluka će ovisiti isključivo o vašoj procjeni isplati li se remasterirani naslov kupiti ili ne.

Dobar primjer je kultni "The Last of Us" na PS 4. Da ste kojim slučajem zaključili da je remasterirana verzija nedovoljno različita od originala i dalje ste bili prisiljeni kupovati verziju za četvorku jer drugu opciju niste imali. Microsoft je to odlučio promijeniti i to je fer potez koji su neki nazvali krajem klasičnih konzolaških podjela po generacijama.

Ono o čemu Microsoft nije pričao je podjednako bitno

Ono o čemu Microsoft na prezentaciji na E3-ju nije govorio bila je virtualna i proširena stvarnost, a to je neke iznenadilo jer ipak se radi o "novoj vrućoj temi".

S druge strane, iznenađenja ne bi trebalo biti jer koliko god tema bila razvikana, VR iskustvo u ovom trenutku nije dovoljno atraktivno pa nema razloga forsirati priču koja je rijetkima zanimljiva. Da ne bi bilo zabune, ako se u budućnosti i pojavi neki "must have" naslov, One X je spreman za taj izazov.

No, za sad teško da možemo govoriti o novom trendu. Sony je prošle godine predstavio svoj Playstation VR i radi se o kvalitetnom proizvodu. Istina, nije dobar kao HTC-vo Vive ili Oculus Rift, ali radi se o solidnom uređaju koji je preuzeo dio tržišta između dvije krajnosti - snažnijih uređaja i uređaja kao što je Samsungov Gear VR. Jedini problem? Slab interes. Od 55 milijuna korisnika Playstationa 4, samo ih je milijun odlučilo kupiti PS VR.

Ovo su i dalje impresivni rezultati, ali daleko od onoga što bismo očekivali od VR revolucije o kojoj se toliko pisalo. Tržište postoji, ali ono je u ovom trenutku izuzetno malo. Prvi problem je još uvijek previsoka cijena, drugi je tehničke prirode jer radi se o uređaju koji je kablom spojen s centralnom jedinicom, a treći smo već spomenuli i radi se o nedovoljno atraktivnim naslovima.

Sve ovo ukazuje na to da će virtualnoj stvarnosti trebati još nekoliko godina da postane nešto više od simpatične ideje.

Microsoft je, što se VR-a tiče, svoj fokus prebacio na PC koji je prema njihovu mišljenju i dalje najbolja platforma za ovaj tip zabave.

Sve u svemu, Microsoft je ovog puta odradio vrhunski posao, a vrijeme će pokazati hoće li to prepoznati i kupci.

Pročitajte više