Prošlo je 14 godina od izlaska najbolje igre Unreal Tournament serijala

Screenshot: Unreal Tournament 2004

PRIJE 14 godina, točnije 16. ožujka 2004., izašao je Unreal Tournament 2004, najbolja igra UT serijala i jedna od najboljih pucačina svih vremena za veći broj igrača. Jedna od onih igara koja je uvijek bila instalirana na računalima u informatičkim učionicama po cijeloj Hrvatskoj. 
 
Prije 14 godina industrija videoigara izgledala je potpuno drugačije, a kada dođe obljetnica igara poput UT2k4, shvatimo koliko se toga zapravo promijenilo. U to vrijeme mobilne igre su tek bile u povojima. Izlazi Nokia N-Gage, a PlayStation 2 je konzola nove generacije. Okorjeli gameri igrali su na PC-u. 
 
Otprilike tada u Hrvatskoj postaje dostupan i ADSL, a paket od 512 MB košta oko 25 kuna. Baš kao naručen izlazi UT2k4, nasljednik Unreal Tournamenta 2003. Bolja grafika i mehanika dolaze s novim Onslaught modom u kojem su prvi put u serijalu uključena i vozila. Ogromne mape i dinamičan gameplay stvaraju kaos kakav se susreće samo u arena shooterima. 
 
Igru pokreće Unreal Engine 2.5, a kao i prethodni nastavak razvijalo ju je nekoliko studija. Glavnu riječ vodi Epic Games, no tu su Digital Extremes te Psyonix, koji je bio zadužen za kreiranje oružja, vozila i mapa za Onslaught. Studio koji će 11 godina kasnije napraviti hit igru Rocket League. 
 

 
Unreal Tournament 2004 nije rađen za casual igrače. Iznimno je zahtjevno biti dobar u brzoj i dinamičnoj igri u kojoj postoji više načina kretanja te brojna oružja od kojih se većina može koristiti na različite načine. Brzina zahtjeva iznimnu mehaniku, a raspored oružja, ciljeva i vrijeme runde diktiraju tempo zbog čega nije dovoljno samo dobro gađati. Iako su igrani i timski modovi, pucačine ovog tipa uvijek su se vrtjele oko duela, odnosno igre jedan na jedan. Epic Games kada je radio UT2k4 nije razmišljao o gubitnicima, niti kako će se oni osjećati, već je cilj bio napraviti dinamičnu igru za više igrača koja će na kraju slaviti pobjednika.
 
Igra je naravno i prepuna nasilja pa se tako mogu vidjeti raspadajuća tijela i krv, ali prije 14 godina nismo se time previše zamarali. Ciljano rađena tada za mladu mušku publiku željnu natjecanja UT2004 sadržava i seksi najavljivačicu koja će vaše multikillove nagrađivati sve zanosnijim najavama. Danas je nešto takvo praktički nezamislivo. 
 

 
UT2004 se održao dugo i zbog mogućnosti modificiranja igre. Tako su igrači godinama razvijali nove modove i popravljali postojeće, a neki od tih modova su se razvili u zasebne serijale, kao što je Red Orchestre. Serijal se nastavio s Unreal Tournament 3 igrom koja nije polučila ni približan uspjeh. Epic Games se polako udaljio od serijala, da bi prije nekoliko započeo razvoj Unreal Tournamenta, besplatne igre koju žele razvijati zajedno s igračima. Brojni su se ponadali kako će se serijal vratiti stazama slave s novom igrom, ali otkako se Epix Games fokusirao na Fortnite, sve je izglednije da od toga neće biti ništa.
 
Početkom 2000-ih esport nije bio ni blizu ovoga što je danas, a kroz to razdoblje popularizirale su ga upravo igre poput Unreal Tournamenta i Quakea. Međutim, oba su serijala polako blijedila da bi u posljednjih nekoliko godina praktički potpuno nestala s velikih esport događanja. Tada su najavili povratak. Quake Champions ima pred sobom dug put želi li se etablirati kao jedan od popularnijih naslova današnjice, a Unreal Tournament tim putem još nije ni krenuo. 

Pročitajte više