Tko je 18-godišnjak koji će iduće sezone biti jedini novi vozač u Formuli 1?

Foto: Profimedia

SVIJET Formule 1 dobit će novo lice 2026. godine. Momčad Racing Bulls potvrdila je kako će se njihovoj vozačkoj postavi, uz Liama Lawsona, pridružiti Arvid Lindblad, mladi talent iz Red Bullovog juniorskog programa koji prelazi iz Formule 2. Lindblad će u Racing Bullsima zamijeniti Isacka Hadjara, koji će postati momčadski kolega Maxa Verstappena u Red Bullu.

Ovaj osamnaestogodišnjak posljednjih je godina privukao veliku pozornost u juniorskim kategorijama, zasluživši pohvale navijača i stručnjaka, a što je najvažnije, impresionirao je vodstvo Red Bulla, uključujući Laurenta Mekiesa i Helmuta Marka. Nakon što je ove godine odradio nekoliko testiranja starijih bolida te dva nastupa na slobodnim treninzima za Red Bull u Silverstoneu i Mexico Cityju, Lindblad je dobio priliku natjecati se u najvišem rangu automobilizma, piše Formula1.com.

Motorsport u krvi i karting počeci

Rođen u obitelji zaljubljenika u motorsport, od oca Šveđanina i majke Indijke, Lindblad je odrastao u engleskom Surreyu. Zanimljivo, prve korake napravio je na dva, a ne na četiri kotača. Njegov otac, bivši motocross vozač, kupio mu je motocikl kad je imao samo tri godine.

Ipak, na majčinu želju da se uz sport jednako posveti i obrazovanju, ali i zbog Arvidove sklonosti utrkama na četiri kotača, s pet godina prešao je u karting. Svoje prvo iskustvo stekao je na stazi Daytona Sandown Park.

Ubrzo je počeo nizati uspjehe, osvajajući natjecanja diljem Ujedinjenog Kraljevstva i Europe. Među najvažnijim titulama ističe se ona britanskog prvaka u kartingu 2018. godine, koju je osvojio vozeći za tim Olivera Rowlanda. Sadašnji vozač Formule E postao je Arvidov mentor još dok je mladiću bilo sedam godina.

Njegova najuspješnija karting godina bila je 2021., kada je osvojio WSK Euro Series, pridruživši se tako velikanima poput Charlesa Leclerca i Kimija Antonellija, a sezonu je zaokružio trijumfom na WSK Final Cupu. Te je godine, sa samo 13 godina, postao i član Red Bull Junior programa.

Brzi uspon kroz juniorske formule

Svoju prvu punu sezonu u jednosjedima Lindblad je odvozio 2023. godine u talijanskom prvenstvu Formule 4, gdje je sa šest pobjeda završio kao treći u ukupnom poretku. Iste godine bio je četvrti u prvenstvu Euro 4, peti u Formuli 4 UAE te je slavio na prestižnoj F4 utrci na ulicama Macaa.

Godine 2024. uslijedio je prelazak u Formulu 3 s momčadi PREMA Racing, gdje je ispisao povijest. Pobjedom na sprint utrci u Bahreinu postao je, sa 16 godina, najmlađi pobjednik u povijesti natjecanja. Sezonu je završio s četiri pobjede, uključujući i povijesni dvostruki trijumf u Silverstoneu, gdje je postao prvi vozač koji je pobijedio u obje utrke F3 vikenda. U borbu za naslov ušao je kao jedini debitant sa šansama, no na kraju je završio kao četvrti.

Ove, 2025. godine, natjecao se u svojoj debitantskoj sezoni Formule 2 s Campos Racingom i ponovno pokazao izniman talent. Do odustajanja u Austriji, svaku je utrku završio među prvih deset. Ostvario je tri pobjede - u sprint utrkama u Džedi i Abu Dhabiju te u glavnoj utrci u Barceloni. Sezonu je završio na šestom mjesto ukupnog poretka.

Što ga čini posebnim?

Lindbladova brzina je neupitna, no ono što posebno impresionira su njegova radna etika i nevjerojatna sposobnost prilagodbe. Prelazak iz F4 u F3 nije nimalo lak, ali njegova prilagodljivost zadivila je mnoge, uključujući i šefa momčadi PREMA, Renea Rosina, koji je priznao da tako nešto nije očekivao. Isti se obrazac ponovio i u Formuli 2, a njegov donedavni šef, Adrián Campos Jr, objasnio je u čemu je tajna.

"Arvid je vrlo snažan vozač", rekao je Campos Jr. "Kada razgovarate s njim, ne primijetite da ima 17 godina. To je njegova najjača točka, stvarno je zreo. Kao da razgovarate sa starim čovjekom u tijelu 17-godišnjaka."

Tu je zrelost prepoznalo i Svjetsko motorsportsko vijeće FIA-e, koje je Lindbladu dodijelilo Superlicencu i prije njegovog 18. rođendana - iznimka koja je ranije napravljena i za Mercedesovog talenta Antonellija. Prema FIA-inom pravilniku: "Prema isključivom nahođenju FIA-e, vozaču za kojeg se procijeni da je nedavno i dosljedno pokazao izvanrednu sposobnost i zrelost u natjecanju jednosjeda, može se dodijeliti Superlicenca u dobi od 17 godina."

To mu je omogućilo sudjelovanje na slobodnim treninzima Formule 1 za Red Bull. U Silverstoneu je odvozio 22 kruga, dok je u Mexico Cityju skupio dodatno iskustvo i završio na impresivnom 6. mjestu. Sve to svjedoči o Lindbladovom strelovitom usponu - u samo dvije godine stigao je od Formule 4 do praga kraljice motorsporta, a sada se priprema za svoj debi u Formuli 1 s momčadi Racing Bulls.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.