APPLE je jučer otkrio novi iPad treće generacije. Prije nego li ga je novi izvršni direktor kompanije Tim Cook predstavio svijetu s pozornice u San Franciscu, o novoj Appleovoj igrački se puno špekuliralo, kao što je to i inače običaj ususret prezentacijama novih uređaja, jer se Apple istinski trudi biti tajnovit po tom pitanju.
Međutim, kako će se onda zvati originalni iPad? I neće li biti čudno da je iPad noviji proizvod od iPada 2? Ili će ga zvati novim iPodom dok se zalihe iPada 2 ne potroše? Nije ni bitno, objašnjavaju na Gizmodu. Ovakav pristup dugoročno ima logike i zapravo ne predstavlja neku logističku noćnu moru.
Novi proizvod prepoznat ćete po cijeni
Podsjećaju i kako je iPhone 4S zapravo iPhone pete generacije, što bi iPhone 5, ako će ga pod takvim imenom ikada biti, učinilo iPhoneom šeste generacije. Pomalo zbunjujuće, zbog čega mnogi nagađaju kako će novi iPhone biti nazvan jednostavno "iPhone", bez oznake 5. Ili možda "novi iPhone", po uzoru na iPad liniju.
To bi imalo logike jer Apple ionako svake godine donosi po jedno važno unaprjeđenje u svakoj liniji proizvoda, i to u prilično pravilnim razmacima. A valja uzeti u obzir i kako do iPhonea 4 i iPada 2, Appleovi proizvodi nisu imali verzijske brojeve. Uostalom, ne numeriraju ni proizvode u drugim linijama i svi se ažuriraju i unaprjeđuju bez promjene imena. Samo je potrebno zatražiti novi proizvod, a njega je lako prepoznati jer ima bolje karakteristike, a i više košta.
Nomen est omen
Istovremeno kada je Apple u San Franciscu predstavljao novi iPad, kineski kompanija Proview upozorila je distributere i prodavače u zemlji da zaustave prodaju Appleovih tableta ili snose kaznenu odgovornost. Naime, ime iPad postalo je razlogom žestoke borbe Applea i Proviewa u Kini.
Proview tvrdi kako jedini ima autorsko pravo na ime iPad u Kini, dok iz Applea tvrde kako su ovaj zaštitni znak od Proviewa kupili 2009. godine i da firma sad mora ispoštovati taj ugovor. O svemu će na kraju odlučivati kineski vrhovni sud, iako njegova odluka ne kraju možda i neće imati značaj. Razlog - pravno gledajući, zaštitni znak iPad zapravo je u rukama osam banaka koje su stekle kontrolu nad imovinom Proviewa nakon što je firma 2009. godine doživjela financijski krah.
Apple pregovarao s krivim ljudima
Hejun Vanguard Group, koji predstavlja osam banaka, tvrdi kako je Apple o imenu iPad trebao pregovarati s bankama, odnosno njima, a ne s Proviewom. "U Appleu su svjesni toga, ali se prave kao da ih je Proview nasamario", kazao je potpredsjednik Hejuna. Proviewove prijetnje zabranom prodaje iPada zapravo su pokušaj stvaranja pritiska na Apple da pristane na nagodbu, što bi firmi osiguralo novac koji bi ih potencijalno vratio u život. Jednom kad, naravno, namire banke.