HAKOM: Samoprozvani stručnjak Lubura obračunava se s nama putem medija

Foto: FAH

HAKOM se danas putem medijskog priopćenja osvrnuo na istupe Đure Lubure, koje je okarakterizirao kao "osobne obračune s Hrvatskom regulatornom agencijom za mrežne djelatnosti".

> Nerad HAKOM-a skupo plaćamo: Nisu sposobni ni izračunati koliko košta koja mobilna tarifa

Priopćenje u nastavku prenosimo u cijelosti.

"Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) sa žaljenjem mora konstatirati kako samozvani stručnjak za telekomunikacije Đuro Lubura ne prestaje s napadima i nastavlja svoj rat sa HAKOM-om najnovijim pamfletom, koji je među ostalima, upućen i Vašoj redakciji, o čemu smo upoznati pa imamo potrebu na ovaj način reagirati.

Moramo se očitovati na njegov posljednji napad, ovoga puta na besplatnu internetsku aplikaciju ˝Procjenitelj troškova˝, koja je iznimno dobro primljena kod korisnika, a koju Lubura koristi kao sredstvo osobnog obračuna. Pritom, naravno, ne uzima u obzir što aplikacija u ovoj inačici trenutno računa, odnosno, kako je već pri njenom puštanju javno priopćeno, računa cijene bez popusta. Također, ne uzima u obzir razne pogodnosti koje proizlaze iz uvjeta korištenja i slične specifičnosti koje neke tarife imaju. Takve pogodnosti sami korisnici moraju uzeti u obzir što je jasno otpočetka, a izravni linkovi na tarife SVIH operatora itekako pomažu korisnicima da najbrže dođu do optimalne tarife za sebe.

Izračun "za mlade"

Kao primjer, navest ćemo njegov izračun "za mlade" i upravo Bonbon tarifu koju najviše koristi i promovira u svojem pamfletu. Perfidno koristeći broj minuta razgovora, koji najviše odgovara upravo tarifi koju je izabrao za svoj pamflet - zbog posebnih uvjeta korištenja koji omogućuju reaktivaciju opcija u tarifi, i činjenice da u toj tarifi nema naplate uspostave poziva, pokušao je prikazati čitav trud HAKOM-a besmislenim. Naime, aplikacija u ovom trenutku ne može računati višekratnu reaktivaciju mjesečne opcije omogućene posebnim uvjetima korištenja te tarife, već izabire samo jednu opciju unutar mjeseca; onu koja najbliže odgovara unesenim minutama od strane korisnika aplikacije.

U praksi to izgleda ovako: namjerno izabirući 100 minuta razgovora mjesečno, uz čak 152 poziva, spomenuta tarifa omogućuje dvaput aktivaciju najmanje i najjeftinije opcije s 50 minuta razgovora, a što onda ukupno košta manje nego da se aktivirala prva sljedeća opcija od 200 minuta, jer u konkretnoj tarifi nema opcije od 100 minuta. Uspostava poziva se ne naplaćuju pa troška za čak 152 poziva u 100 minuta nema, za razliku od mnogih drugih tarifa. Isto tako internet promet od 4 GB je trenutno na popustu i košta upola manje nego u punoj cijeni, ali korisnicima je ionako jasno komunicirano da su izračuni bez ikakvih popusta, upravo stoga da poslije ne bi bilo iznenađenja na računima. Popuste operatori sami navode, ako ih imaju, i korisnici aplikacije ih mogu uzeti u obzir za promotivno razdoblje ako žele, a ˝Procjenitelj˝ prikazuje tarife svih operatora, upravo kako bi korisnici mogli provjeriti i tarife za koje je izračun pokazao da su nepovoljnije u odnosu na ponudu nekog drugog operatora.

Žalosno što se svaki trud i napor nastoji obezvrijediti

Greške u aplikaciji su moguće, na njih smo nailazili i mi sami, kao i operatori, ali i neki korisnici kojima se i ovim putem zahvaljujemo, ali te greške su bile uzrokovane krivim unosima parametara pojedinih tarifa od strane operatora i ispravljene su odmah po uočavanju, a ne zato što algoritmi aplikacije nisu ispravni. Usput koristimo priliku izvijestiti da HT, kao najveći operator čiji je Bonbon brend, nije imao potrebu na ovaj način reagirati oko svoje tarife jer je jasno da posebni uvjeti korištenja, uz posebne navike uporabe usluga, mogu dovesti i do ovakvih rezultata.

Žalosno je da se od pojedinaca svaki trud i napor nastoji obezvrijediti, koliko god ovakvi projekti u konačnici imali pozitivne učinke na tržište i zadovoljstvo korisnika elektroničkih komunikacija.

Pročitajte više