HEP bez natječaja zaposlio SDP-ovu omiljenu PR agenciju

Screenshot i video: Vimeo
 
UKOLIKO ste zadnjih tjedana povremeno bacili pogled na nacionalne televizijske programe, vjerojatno vam nisu promakle reklame koje je u eter pustila Hrvatska elektroprivreda. 
 
> Real Grupa: Posao s HEP-om dobili smo preko natječaja
 
Otkako je na tržište distribucije struje ušla konkurencija, HEP se bacio na oglašavanje svojih usluga. U centru kampanje nova je usluga HEP opskrbe nazvana Hepi, kojom državna kompanija planira konkurirati inozemnim konkurentima, koji građane već odavno vabe pričama o jeftinijoj struji.
 
Kada su se silom prilika morali upustiti u tržišnu utakmicu, u HEP-u, dugogodišnjem monopolistu na tržištu opskrbe strujom, shvatili su da o marketingu ne znaju gotovo pa ništa. Odlučeno je da moraju posegnuti za uslugama agencija specijaliziranih za marketing i PR. 
 
Odlučeno je da će marketinšku kampanju za HEP odraditi agencije Rizol media i Real Grupa. Izrada reklamnih spotova koji se emitiraju na televizijskim kanalima povjerena je producentskoj kući Kabinet. 

HEP - VIŠE OD STRUJE from Kabinet on Vimeo.

 
Član uprave HEP-a: Natječaja nije bilo, cijena je poslovna tajna, a politika se nije miješala
 
Marketinški savjetnici nisu, međutim, izabrani na javnom natječaju. Agencije s kojima će surađivati HEP je izabrao direktnom pogodbom. "Proces možda nije bio transparentan prema vani, ali bio je transparentan unutar HEP-a", kazao nam je Ivan Matasić, član uprave HEP-a zadužen za javnu nabavu. 
 
Matasić objašnjava da HEP Opskrba u ovom slučaju zakonski nije bila dužna raspisati javni natječaj. Radi se, kaže Matasić, o poslovnoj tajni. Da je raspisan javni natječaj, konkurencija bi unaprijed bila spremna na HEP-ove poteze i mogla bi tome prilagoditi svoj vlastiti marketinški budžet.
 
Iz istog razloga Matasić ne želi otkriti koliko je plaćeno agencijama koje je HEP angažirao da im izrade marketinšku kampanju. Ukupna vrijednost kampanje, prema neslužbenim informacijama kojima raspolaže Index, iznosi oko tri milijuna kuna. 
 
Najveći dio tog iznosa odnosi se, naravno, na zakup marketinškog prostora u medijima. Točne iznose koji su isplaćeni HEP-ovim konzultantima iz marketinškog sektora nismo uspjeli doznati. I to je, kaže Matasić, podatak koji je zaštićen poslovnom tajnom. 
 
Na upit zbog čega je posao odlučio dodijeliti baš Rizol mediji i Real grupi, Matasić kaže da je odabrao agencije za koje je, nakon konzultacija sa stručnjacima, zaključio da će najbolje obaviti posao. Pitali smo ga i je li iz političkih krugova bilo kakvih sugestija koga treba angažirati, što Matasić odlučno demantira. 

HEPI from Kabinet on Vimeo.

 
Rizol media poznata po suradnji s SDP-om
 
Agencija Rizol media, koja je za HEP odradila dio kampanje, javnosti je, naime, najpoznatija po svojoj suradnji s SDP-om. Za vrijeme lokalnih izbora odrađivali su gradonačelničku kampanju za Rajka Ostojića, a s vladajućom strankom surađivali su i ranije. 
 
Index je nedavno pisao o optužbama koje je na račun Rizol medije iznio bivši član uprave HŽ Putničkog prijevoza Mario Musa. On je kazao da je HŽ Putnički prijevoz od Rizol medije za 78 tisuća kuna naručio (i platio) studiju o unapređenju sustava prodaje, koja nikad nije isporučena. 
 
Iz Rizol medije Musine tvrdnje su oštro demantirali. HŽ Putnički prijevoz također nas je uvjeravao da je studija isporučena. No, kada smo tražili da nam je daju na uvid, poručili su da dokument koji su platili gotovo 80 tisuća kuna ne mogu pronaći.

Pročitajte više