Iako smo ušli u EU, građani Hrvatske još uvijek imaju problema prilikom on-line kupovine

 Foto: scx.hu

ZASTUPNIK u Europskom parlamentu Tonino Picula još je u veljači pitao Europsku komisiju kako planira dodatno zaštititi hrvatske potrošače i omogućiti im ravnopravan status kod on-line kupovine, na koji pristupanjem EU imaju pravo, priopćeno je iz njegovog ureda.

Naime, unatoč trendu porasta i poboljšanja zaštite on-line kupovine proizašlog iz nedavnog pristupanja EU, problem s kojim se suočavaju hrvatski potrošači od strane nekih ponuđača (najčešće iz Velike Britanije) jest što se Hrvatska još uvijek ne prepoznaje kao članica EU. To dodatno povećava ionako visoke troškove dostave, zbog čega se zastupnik Picula i obratio Komisiji.

U Hrvatskoj se 64% ljudi koristi internetom i na njemu provodi više od 15 sati tjedno, dok gotovo trećina već sada obavlja kupovinu preko interneta, pokazuju statistike. No, kao što je Picula upozorio u svom pitanju, tek 31% potrošača osjeća se sigurno prilikom takve vrste kupnje.
 
Potpredsjednica Europske komisije Viviane Reding u svom je odgovoru Piculi iznijela detaljne planove i rekla da će se "zahvaljujući Direktivi o pravima potrošača (CRD) koja 13. lipnja 2014. stupa na snagu u EU, ojačati prava potrošača a posebice pravo na primanje transparentnih informacija. Utvrđivanjem jedinstvenih zahtjeva za zaštitu potrošača diljem EU-a Direktivom o pravima potrošača olakšat će se i prekogranična trgovina. Komisija će u 2014.-oj provesti niz aktivnosti u nekim državama članicama, uključujući Hrvatsku, kako bi potrošači ojačali svijest o svojim pravima.“
 
Zaključci su to doneseni na godišnjem sastanku na vrhu o zaštiti potrošača, održanom 1.-2.travnja 2014. koji je bio posvećen "Potrošačima EU-a u digitalnom dobu". Komisija je dodaje Reding, iznijela detaljne planove kojima se osigurava da je primjena zakonodavstva u području zaštite potrošača prilagođena digitalnom dobu.
 
Komisija će riješiti i problem previsokih tarifa u prekograničnoj isporuci, mjerama predloženim u nedavno donesenom "Planu za ostvarenje jedinstvenog tržišta za dostavu paketa".
 
"Te mjere uključuju povećanje transparentnosti u odnosu na tarife isporuke različitih pružatelja usluga na tržištu tako što će prikaz ponude na web-mjestima prodavatelja biti jasniji, te će se olakšati upotreba internetskih alata usporedbe", stoji u odgovoru potpredsjednice Reding.
 
Također, Komisija je izdala upute za primjenu članka 20. stavka 2. Direktive o uslugama i time dodatno objasnila zabranu diskriminacije primatelja usluga na temelju nacionalnosti ili boravišta, kako bi nacionalnim tijelima pomogle u boljoj procjeni opravdanja na koja se mogu pozivati pružatelji usluga.
 
 

Pročitajte više