Jedan od pilota je vrlo lako mogao drugog spriječiti da se vrati u kabinu

Screenshot: YouTube

JEDAN video prikazuje kako bi se uzrok nesreće Airbusa A230 lako mogao objasniti pilotskom sabotažom, to jest kako jedan od pilota ima mogućnost da svojeg kopilota izolira iz kabine.

Video prikazuje kako piloti imaju kontrolu nad mehanizmom koji im omogućuje da kolegi blokiraju ulaz u kabinu zbog mjera opreza ili svojom voljom.

Sada stručnjaci vjeruju da su upravo ove inače mjere sigurnosti u Airbusu potencijalno jedne od ključnih razloga koji je doprinio rušenju Germanwingsovog putničkog leta u utorak.

Australski stručnjak za zrakoplovstvo Ron Bartsch rekao je da je scenarij koji se slaže iz snimke iz pilotskog kabineta pokazuje da je vrlo moguće da objašnjenje za pad leži u ponašanju kopilota, a da se s tim poklapa i manjak javljanja od strane pilota, piše news.com.au.


Rekao je i da nije neobično ako jedan od pilota napravi pauzu za toalet kada avion dostigne određenu fiksnu visinu na kojoj će se zadržati neko vrijeme, pa da je zbog toga možda kratko i napustio kabinu. Dodao je da je kabina aviona A320 dizajnirana na način da samo osoba iznutra može svjesno zaustaviti vraćanje suputnika u nju.

"Ako je osoba unutra bez svijesti, postoji pin za alarm koji posada može koristiti kao bi ušla u kabinu", rekao je Bartsch.

"Taj pin može sabotirati samo osoba iznutra koja je pri svijesti i imala je tu namjeru", objasnio je svoju teoriju o mogućem uzroku rušenja zrakoplova, dok stotine specijalaca još uvijek pretražuje područje pada aviona u kojem je bilo 144 putnika i 6 članova posade.

Pročitajte više