Nastavlja se potraga za zrakoplovom AirAsie

Foto: Hina

JOŠ NEMA nikakvih spoznaja o sudbini 162 putnika zrakoplova indonezijske tvrtke AirAsije koji je u nedjelju nestao između Indonezije i Singapura, a čelnik Nacionalne agencije za potragu i spašavanje Bambang Soelistyo rekao je da nisu pronađeni dijelovi ni ostatci zrakoplova.

Na temelju zadnjih radarskih koordinata, zrakoplov se vjerojatno srušio u ocean, rekao je Soelistyo.

No istražitelji i lokalne vlasti koje tragaju za zrakoplovom otkrile su rano jutros vrlo slab signal, za koji se utvrdilo da dolazi iz osobnog odašiljača, a ne odašiljaša za lociranje koji imaju svi zrakoplovi.

Ekipa istražitelja iz zraka je uočila je naftnu mrlju oko 105 nautičkih milja od otoka Belitunga, no još nije utvrđeno kako je ona nastala, rekao je glasnogovornik vojnih zračnih snaga Hadi Tjahjanto.

"Istražujemo je li riječ o gorivu iz zrakoplova ili gorivu koje je iscurilo iz broda", dodao je Tjahjanto.

Indonezija kaže da se nestali zrakoplov AirAsie nalazi "na dnu mora"

Let QZ8501 indonezijske tvrtke AirAsia, Airbus 320-200 sa 155 putnika i sedam članova posade, izgubio je kontakt s kontrolom leta u Jakarti u nedjelju u 6:17 sati po lokalnom vremenu. Nije poslan signal upomoć, a indonezijski dužnosnik u ponedjeljak kaže da bi zrakoplov mogao biti na dnu mora.

"Na temelju koordinata, mi očekujemo da je on u moru, zasad mislimo da je na njegovom dnu," rekao je voditelj indonezijske agencije za potragu i spašavanje Soelistyo.


Dužnosnik zadužen za avijaciju je potvrdio da vlasti imaju radarske podatke o letu i da čekaju vijesti o pronalasku krhotina kako bi mogle započeti istragu o razlozima nesreće.

Glasnogovornik indonezijskog ratnog zrakoplovstva Hadi Thahjanto kaže da je potraga za letom QZ8501 fokusirana na područje sjeveroistočno od otoka Bangka, koji se ugrubo nalazi na sredini puta između Surabaye i Singapura u Javanskom moru.

>162 nestalih: Teška noć pred rodbinom putnika nestalog aviona AirAsie

U pretraživanju plitkog podmorja sudjeluju dva indonezijska Herculesa C-130 i australski zrakoplov za nadgledanje P3 Orion.

Pomoć su ponudili i Singapur, koji je u područje poslao dva mornarička broda, odnosno Malezija koja je poslala tri broda i C-130.

Soelistyo je rekao da Indonezija nema najbolju tehnologiju za pretraživanje podmorja i da je prihvaćena pomoć SAD-a, Britanije i Francuske.

"Prema našem iskustvu podvodna potraga nije lagana," rekao je i podsjetio na mjesece pretraživanja podmorja za crnom kutijom iz  Boeinga 737-400 koji se 2007. godine srušio u blizini otoka  Sulawesi.

Let QZ8501 je putovao na visini od 10,000 metara iznad Javanskog mora kad je pilot zatražio dozvolu da avion podigne za još 1,000 metara kako bi izbjegao olujne oblake.

Dozvola je odbijena zbog prometa u području, a kontakt s avionom je izgubljen pet minuta kasnije u 6:17 sati po lokalnom vremenu.

"Možete se popeti iznad sloja oblaka da bi izbjegli oluju, ali je funkcionalnost zrakoplova direktno povezana s vanjskom temperaturom i povećanje visine može dovesti do smrzavanja statičnog radara zbog čega pilot može donijeti pogrešnu odluku oko kontrole zrakoplova," rekao je za Reuters pilot Qantas Airways s dvadesetpetogodišnjim iskustvom.

Pročitajte više