Pakao za nastavnike: Učenici prijete da će se zaklati, maltretiraju i vrijeđaju - "Napuši se ku*** kurvo debela"

Foto: Ilustracija

NASTAVNICIMA u radu često probleme stvaraju nasilni i neposlušni učenici kojima je nemoguće stati na kraj. Upravo zbog toga od kraja prošle godine provode peticiju za uvođenje mjera suspenzije učenika koji ometaju nastavu. Online peticiju pokrenuo je strukovni portal nastavnici.org, na čijem se forumu mogu pronaći i brojni primjeri onoga što nastavnici ističu kao neprihvatljivo ponašanje učenika.

"Sve češće i sve više u razgovoru s medijima traži se od nas da nabrojimo konkretne primjere iz prakse koje smatramo neprihvatljivim ponašanjem učenika, ničim izazvanim ili izazvanim djelovanjem alkohola i/ili opijata", navode nastavnici i u nastavku donose popis incidenata i neugodnosti koje su doživjeli od učenika.

Ukoliko i vi imate neku priču o nasilju u školama možete nam je dojaviti na desk@index.hr.

Prde, laju, mijauču, dolaze na nastavu pijani i napušeni...

- Učenik ispušta vjetrove, a ostali učenici (pogotovo oni koji sjede u njegovoj blizini) izloženi su udisanju plinova neugodnog mirisa (pitanje je koga u toj situaciji suspendirati... vic s Ivicom).

- Učenik za vrijeme nastave čita ilustriranu enciklopediju o vatrenom oružju (vrlo dobar učenik, dijete brižnih dobrostojećih roditelja).

- Učenik pljuje drugog učenika u lice i kosu (problematična majka, ne razumije problem, otac nezainteresiran).

- Ima slušalice u ušima i sluša glazbu za vrijeme nastave te ne opaža da je prozvan i treba odgovoriti na pitanje (dobrostojeća obitelj, nema dojava o traumama ili nasilja u obitelji).

- Igra se sa šestarom pri čemu ozljeđuje sam sebe i završava na šivanju rane na prstu (dijete bez poteškoća, obitelj u redu).


- Manja skupina učenika laje, mijauče, izvode bit-boxing, pjevaju, neartikulirano se glasaju... (mahom inteligentni učenici iz stabilnih obitelji).

- Učeniku je loše na satu, ruši se u nesvijest, naknadno se doznaje da je prije jutarnje nastave popušio joint, roditelj priznaje da je nešto čudno opazio kod djeteta u zadnje vrijeme, ali nije reagirao, nije znao kako, nije nikome rekao (živi s jednim roditeljem, vrlodobar učenik).

- Učenik iz zabave gura u nos tehničke olovke isprobavajući koliko ih može odjednom ugurati (nema naznaka nasilja u obitelji, roditelji redovito dolaze na informacije).

- Vodootpornim flomasterom piše i crta po klupi i stolici (ADHD).

- Učenik drijema na satu, a u njegovoj blizini osjeća se miris alkohola (problematična obitelj, ali oni smatraju da je sve u redu i da ne trebaju pomoć).

- Nakon što je dobio lošu ocjenu iz testa, učenik baca stolicu i lupa šakom po stolu uz psovanje (dobrostojeća obitelj, nema naznaka trauma i nasilja u obitelji, roditelji dolaze na informacije redovito).

- Učenik na svaki usmeno postavljeni zadatak viče "Ja to neću raditi, ne da mi se!".

- Učenik kolegi do sebe uzima stvari, uništava ih, šara po priboru.

- Učenik suučenicama dobacuje lascivne komentare i ne obazire se na opomene.

- Učenik drijema na satu.

- Učenik pokušava pljunuti stručnu suradnicu koja s njim radi individualno.

- Učenik sa stepenica pljuje po učiteljici.

- Učenik učiteljicu doziva sa "E, dojdite sim!".

- Učenik koji ne želi raditi na satu jer to njemu ne treba, istovremeno ometa (dira, obraća se) učenicima koji žele raditi gradivo predviđeno uz taj nastavni sat. Ne obazire se na upute nastavnika niti ne želi promijeniti svoje ponašanje nakon upozorenja od strane ravnatelja/stručnog suradnika. Drsko i nekulturno se obraća prema nastavnicima. Nosi slušalice na satu i uništava školski inventar. Učenik dolazi iz dobrostojeće obitelji, jedinac, roditelji nemoćni u odgoju, odbijaju bilo kakvu pomoć stručnih službi.

"Tako ćeš i ti završiti, kurvo!"


- Učenik ničim izazvan psuje nastavnici pod satom Boga i govori joj da se goni u pm nakon čega se ustaje, napušta učionicu, zaprijeti učenicima da ne smiju reći da je to rekao, ide do ravnatelja, vraća se s ravnateljem u učionicu i tvrdi da ga je nastavnica upisala na papir na kojem se evidentiraju nepoželjna ponašanja učenika, a on ništa nije učinio i neka ravnatelj pita učenike na što učenici u razredu odgovaraju tako jer se boje reakcija dotičnog učenika i njegova društva poslije nastave.

Isti učenik drugi sat gađa nastavnicu markerom koji promaši par centimetara njenu glavu i razbije se na ploči, nakon čega stručna služba ignorira navedeni incident i uz opetovano traženje nastavnice da se nešto učini po tom pitanju.

Isti učenik na drugom popravnom roku krade novčanik drugoj nastavnici.

Isti učenik nagovara ekipu izvan škole da ubace dimnu bombu u učionicu kroz prozor koji je otvorio kako ne bi pisao test.

Isti učenik skuplja svoju ekipu ispred škole, prozora učionice u prizemlju, dovikuju kroz prozor prostote nastavnici koja sprema stvari u učionici, uzimaju bicikl od prolaznika i razbijaju ga govoreći: "Tako ćeš i ti završiti, kurvo!"

Uništio nastavnici automobil, drugoj učenici prijetio škarama, donio veliki nož na nastavu...

- Drugi učenik iste škole uništava skoro novi automobil nastavnice pišući sprejem i urezujući nepristojne riječi na isti. Nakon što je pozvan otac na razgovor, učenik se na svom blogu hvali kako ga otac nije kaznio nego mu je rekao da ide u svoju sobu gdje se on igrao na računalu. Na svom blogu radi natjecanje u nepodopštinama prema nastavnicima u školi ne štedeći svoj nepristojni vokabular ni prema nastavnicima, a ni ravnatelju škole. Šteta nastavnici nije namirena!


- Učenik škarama prijeti jednoj učenici da će je ošišati, nastavnica jedva oduzima škare. Isti je učenik uhvaćen kako je donio veliki nož na nastavu. (Učenik prešao u drugu školu, roditelji razvedeni, nadzor socijalne službe, bio u popravnom domu).

- Učenik, tada prvi razred osnovne škole, ulijeće u zbornicu i kaže svim nastavnicima: "Mrš u pm". Isti učenik na velikom odmoru lupa glavom drugog učenika o pod, dežurni nastavnik jedva razdvaja napadnuto dijete od njega. Učenik šeće po razredu, vrišti, odbija raditi pod satom, psuje, udara druge učenike čime stigne (brat gore navedenog učenika, prebačen u drugu školu).

- Učenici donose alkohol na završnu zabavu na kraju osmog razreda. Kažnjeni smanjenom ocjenom vladanja.

- Učenik opetovano ometa nastavu pričom, ispuštanjem neartikuliranih zvukova, pjeva bećarce pod satom, šetnjom po razredu pa i svojevoljnim napuštanjem učionice. Pokazuje srednji prst učenicima i nastavnici iz dvorišta škole kroz prozor. Često koristi neprihvatljiv rječnik u obraćanju prema spremačicama i nastavnicima. (Roditelji učenika odbijaju prihvatiti istinu o neprihvatljivom ponašanju djeteta i bezrezervno se zauzimaju za njega osuđujući nastavnike kako imaju nešto protiv ponašanja njihova djeteta).

- Učenici ne doživljavaju savjete dežurnih nastavnika na hodniku da ne jure bezglavo, ne ganjaju se, vrište. Uopće se ne obaziru na kućni red škole.

- Na pitanje tko nije prisutan na satu, učenik odgovara: ja. Odbija reći kako se zove (to mi je bio prvi sat u toj školi usred drugog polugodišta), a naravno da odbija i odgovarati na bilo kakva druga pitanja. Na glavi ima navučenu kapuljaču poput nekog uličnog razbijača. (u pitanju je bio osmi razred)

- Učenik nema domaću zadaću (referat) i da ne upisujem minus ili negativnu ocjenu zamolim ga da sljedeći put donese na što on odgovara - "ma 'oću kurac" (dobar učenik iz obitelji bez naznaka nasilja i trauma, nema sankcija osim što je upozoren da korigira rječnik)

Tuku se, bacaju petarde po razredu...

- Dvojica učenika potukla se za vrijeme odmora u učionici; jednom krvav nos, drugom oteklina ispod oka. Učiteljica koja predaje predmet koji su tek trebali imati nakon odmora morala se očitovati gdje je bila za vrijeme tučnjave (iako nije bila dežurna taj dan) i što je poduzela da to spriječi. Bila je u kabinetu i kad je čula što se događa išla ih je razdvajati pa su i nju šake malo okrznule, ali nikome ništa, dalje se nastavilo sa satom, a učenici su išli na razgovor kod ravnatelja te su se nedugo nakon pružanja prve pomoći i informiranja roditelja o događaju vratili u razred i nastavili pratiti nastavu. Isprike učiteljica naravno nije doživjela, niti od učenika, niti od roditelja. Sankcija za učenike nije bilo osim opomene koja se evidentirala ne znam gdje, ali nevažno (jedan od te dvojice dolazi iz problematične obitelji, a za drugog su nam roditelji rekli da malo burnije proživljava pubertet).


- Učenik je aktivirao petardu u razredu za vrijeme nastave, nije bilo teže, ali je bilo lakše ozlijeđenih učenika, učiteljica i dio djevojčica doživjele šok, sankcija nije bilo (osim nekih tajnovitih razgovora kod ravnatelja), isprika učiteljici i ostalim učenicima nije bilo (učenik je iz dobrostojeće obitelji s oba zaposlena roditelja koji uglavnom dolaze na informacije, učenik je završio školu prije ohoho godina i danas se pouzdano zna da raspačava marihuanu po kvartu).

- Učenik je prolio vodu za boje i nakon što je zamoljen da to pobriše nasrnuo je stolicom na učitelja likovne kulture koji se nekako odhrvao i smirio ga te on (učitelj) odlučio obrisati stol dok je zajapureni nasilnik sjedio i tiho psovao (problematičan učenik, obitelj bila pod nadzorom centra, mlađa sestra tog dječaka odlična i pristojna učenica).

- Učenik je za vrijeme vjeronauka koji ne pohađa otišao u obližnji kafić i naručio sok (majka odmah pozvana i rekla je da je njezino dijete otišlo u kafić na wc i ne vidi u čemu je problem, nije bilo sankcija)

"Napuši se ku*** kurvo debela"

- Učenik koji je dobio jedinicu iz testa govori učiteljici "Kurvetino!". Učenik iz dobrostojeće obitelji, otac i majka obrazovani, zaposleni. Razrednica govori učiteljici da ga je sigurno izazvala pa joj je zato to rekao. Učenik kažnjen strogim ukorom sa jedva natpolovičnim brojem učitelja koji su podržali kaznu.

- Učenik govori učiteljici: "Napuši se ku*** kurvo debela. Mama i tata odbijaju svaku suradnju uz podršku razrednice koja je mamina prijateljica. Učiteljsko vijeće traži isključenje učenika iz škole, ravnateljica poništava odluku učiteljskog vijeća, učenik ostaje u školi bez ikakvih sankcija.

- Učenik konstantno maltretira učiteljice i razred (radi se o 1. razredu). Nešto slično učeniku opisanom u onom nedavno objavljenom pismu. Koga zanima, imam detaljno izvješće koje sam pisala stručnoj službi. Bilo je tu razbijenih glava, udaranja učiteljice velikim ravnalom za ploču, gađanja djece igračkama i slično. Sustavno maltretiranje koje je trajalo godinu dana te prijetnje majke i bake djeteta. Pedagoginja podržavala majku i krivila učiteljice za njegovo ponašanje. Nikakve prijave CZSS-u nije bilo iako su svi znali u kakvoj obitelji (disfunkcionalnoj) dijete živi. Pedagoginja je sve stopirala, uvjerena kako će ona pomoći majci i djetetu. Na kraju godine majka saznaje da su roditelji pokrenuli peticiju da se njeno dijete makne iz tog razreda te na brzinu seli dijete u drugu školu gdje se maltretiranje nastavlja. Nova učiteljica šuti i trpi jer ju je sram priznati da ima problema.

Otac prijetio učiteljici jer je zapisala učenika koji joj govori "Je*** te u usta!"


- Učenik govori učiteljici: "Je*** te u usta!" Učiteljica zapisuje učenika te poziva majku na razgovor. Majka dolazi u školu i govori učiteljici: Zapisala si ga sad i nikad više!

- Jedan je učenik u srednjoj školi na satu skinuo gaće. Ne znam detalje jer se u njih nije išlo na sjednici, ali definitivno se dogodilo. Ako se dobro sjećam, dobio je ukor.

- Meni je na satu u bivšoj školi učenik, koji još nije bio ni službeno upisan u školu (čekalo se nastavničko vijeće, ali su ga pustili da pohađa nastavu...) povratio jer je bio pijan. Najžalosnije je što su ga (tj. i ja kao dio nastavničkog vijeća, samo se nisam slagao s odlukom) nakon toga primili u tu školu!!! (treba li naglasiti da se nije popravio nego je nastavio raditi probleme...?).

- Učenik prijetio nasiljem nastavnici nakon što ga je negativno ocijenila. (problematičan učenik, nesređena obiteljska situacija)

- Učenik došao s baseball palicom i pokušao napasti drugog učenika. razbijena staklena vrata, nastavnik dobio lakši udarac prilikom obuzdavanja. (problematičan učenik, nesređena obiteljska situacija, na kraju premješten u drugu školu.)

- Učenik napao drugog učenika pod odmorom i gušio ga. (ADHD)

- Kukurikanje, urlikanje, pjevanje pod satom, uzimanje pribora drugim učenicima. (učenici iz sređenih, dobrostojećih obitelji)

- Učenici (nižih razreda) motali neko (začinsko?) bilje u rizle i pušili to u wc-u. (jedan učenik iz nesređenih prilika, dijete samohrane majke, teškoće u učenju, individualizirani program, ostali iz sređenih, dobrostojećih obitelji)

Tučnjave, uvrede, skidanje...

- Učenik se potukao s drugim učenikom i njegovom glavom razbio staklo na prozoru školske kuhinje. Dobio odgojnu mjeru, žalio se. Isti učenik u školskom autobusu šakom u glavu udario za glavu manjeg kolegu iz razreda "jer ga je provocirao". Dobio ukor, otac se žalio na mjeru "jer njegovi sin po Ustavu RH ima pravo na samoobranu".

- Učenici se čitave sate "časte" uvredama poput cigane, pederu, kurvo...

- Učenik se vješa po cijevima centralnog grijanja u hodniku škole i trudnoj dežurnoj učiteljici viče uvrede i da mu ne može ništa.

- Učenik na negativnu ocjenu gužva test i učiteljici iza leđa komentira da je kurva.

- Učenik kroz prozor u prizemlju bježi s nastave.

- Učenik najavljuje odlazak sa sata i moli učiteljicu da ga ne zapiše kao odsutnog.


- Učenici nižih razreda OŠ kradu novac od školske kuhinje iz zbornice PŠ kad ih se pusti na toalet. Sve se otkriva nakon tjedan dana.

- Učenici neonske svjetiljke iz učionice razbijaju loptom igrajući nogomet, bacaju ih u kroz prozor u školski vrt ili guraju pod ormar.

- Učenici kroz prozor ulaze u učionicu po loptu za vrijeme nastave ili odmora u suprotnoj smjeni.

- Učenici u školu donose pirotehnička sredstva.

- Učenici na proslavu Dana kruha donose alkohol i konzumiraju ga. (ponovilo se u dvije različite generacije)

- Učenici učiteljici na stolicu lijepe žvaku, ne žele preuzeti krivnju niti odgovornost.

- Učenica pod satom koristi mobitel, učiteljica ga po statutu škole oduzima i traži da roditelj dođe po njega. Učenica jednu priču kaže roditelju (nije koristila mob jer nema kuna), a drugu učiteljima (bila je malo na fejsu, 0.facebook.com koji je besplatan). Otac dolazi u školu i prijeti šamarom učiteljici. Učiteljica prijetnju prijavljuje ravnatelju i policiji.

- Učenik u trenutku bijesa drži učenicu za ramena i udara njome o ploču, učenica ima gips na ruci (problematična obitelj, obavljen razgovor, nije bilo sankcija)

- Učenik pod odmorom sumanuto trči hodnikom i ruši dežurnu učiteljicu na pod (otac rekao da je bilo slučajno, ali se nitko nije ispričao učiteljici koja je tijekom pada lakše ozlijedila, odnosno natukla ruku, nije bilo sankcija)

- Učenik skida hlače i gaće i pokazuje stražnjicu domaru i ostalim učenicima.

"Heil Hitler"

- Učenik donio bocu alkoholnog pića na sat, stavio na stol bocu i noge i ćeifi. Zadnji sat je kada se zaključuju ocjene, odbija odgovarati za ispravak negativne ocjene psujući nastavnicu da što mu može jer će ionako proći.

- Učenica ustaje pod satom, šeta po razredu za vrijeme sata i sjeda dečkima u krilo. Učenica za vrijeme odmora pred dežurnim nastavnicima tuče drugu učenicu, čupajući ju za kosu i udarajući šakama po glavi. Učenica se prijeti konstantno drugim učenicima fizičkim napadima.

- Učenik za vrijeme priredbe u zboru, dok ostali pjevaju, istupa, podiže ruku i viče pred roditeljima i drugim učenicima na priredbi: "Heil Hitler".

- Učenica lakira nokte za vrijeme nastave i šminka se.

Prijetio da će se zaklati ravnalom i šestarom

- Učenik lomi ravnalo, stavlja si na vrat i kaže da će se zaklati. Nakon oduzimanja ravnala vadi šestar i prijeti se njime. Nakon oduzimanja šestara uzima kemijsku olovku i šara se po rukama, kida listove iz bilježnice, gužva ih i baca po drugima u razredu, kida gumicu za brisanje i gađa druge učenike i nastavnicu. Ne radi skoro nikada na satu i ako radi to je 5 minuta. Razbio staklo na autobusnom stajalištu. Nosi sprej po gradu i šara njime po autima i fasadama.Hvali se kako pije alkohol. Nosi cigarete u školu, viđen kako puši izvan škole. (Učenik je peti razred, prilagođeni program, roditelji tvrde za sebe da su nemoćni u odgoju).


- Učenici pljuju po ulaznim vratima škole i profesorici koja ulazi u školu govoreći joj pogrdne riječi.

- Učenici falsificiraju ocjene u imeniku (osnovna škola).

- Učenik donio petarde u školu, na izlasku iz škole baca ih učenicima pod noge. (Obaviješteni roditelji, otac se buni ravnatelju zašto razrednica želi kontaktirati policiju kada mu je on kupio petarde). Učenik konstantno ometa nastavu svojim upadicama koje nemaju veze s nastavnim sadržajem koji se predaje (otac na informacijama uvjerava razrednicu da je on takav i neka se nastavnici izvole prilagoditi djetetu).

- Učenici bacaju petarde u učionici.

Sami si upisuju ocjene

- Učenik nižih razreda upisuje si pod odmorom ocjenu u imenik. (sređena, dobrostojeća obitelj. dobio ukor.)

- Učenici komadićima gumice za brisanje pod satom gađaju druge učenike. Kad im učiteljica oduzme gumicu, oni otmu gumicu učeniku iz klupe iza, unište je i nastave gađati druge učenike. (učenici iz sređenih, dobrostojećih obitelji).

- Učenik na satu dobija negativnu ocjenu. Udara drugog učenika i histerizira.

- Učenik drugom učeniku zabija špinac iz tehničke u nogu (pod krasnim kutem tako da ga je nemoguće izvaditi, naravno).


- Učenici 5. razreda sprejem išarali područnu školu. Jedan iz relativno normalne obitelji, drugi iz nesređene. Kažnjeni ukorom. Roditelji farbali školu.

- Učenik 7.r išamarao drugog učenika i dogurao do PSP-a, na kraju šk. godine imao samo dobro vladanje, u 8.r opet ponovio nešto slično, procedura mora ići iz početka ("normalna" obitelj, starija braća slični problemi)

- Učenik šeće po razredu pod izlikom da je "pala" gumica, posuđuje kemijsku olovku, više puta oduzeti različiti predmeti (remen, mobitel, odvijač, baterije, žice i sličan pribor za tehnički), roditelji uredno dolaze po oduzete stvari i uopće se ne obaziru na njegovo ponašanje (iako je dobio opomene) koje opravdavaju njegovom nemotiviranošću, naime otac je obrtnik i učenik zna što će raditi u životu te ga ne zanima ono što njemu nije potrebno za buduće zanimanje

Lizaljku namočio u pisoar i dao drugom učeniku da je liže

- Učenik iz učionice TK uzeo skalpel kojim nakon nastave prijeti nekim učenicima (ukor, problematična obitelj)

- Učenik 7.r puši pred ulazom u školu i govori svima kako mu ništa ne mogu, otvara prozor učionice i prijeti da će skočiti (otac PTSP, obitelj pod nadzorom CZSS)


- Učenik na najavu ispita lupa glavom o zid (ADHD, roditelji suradljivi)

- Učenik lizaljku namočio u pisoar i dao drugom učeniku da je liže (ukor, problematična obitelj)

- Učenik skinuo vrh uloška crvene kemijske olovke i pocuclao tintu te s pobojanim ustima išao od učenika do učenika (pod odmorom) i plazio jezik proizvodeći zvukove i radeći grimase (PP, zanemarivan)

- Učenik pod satom vježbi iz biologije uzeo iglu i ubo drugog učenika (ukor, obitelj pod nadzorom CZSS)

- Učenik pod satom pali cigaretu ispod klupe (opomena, "normalna" obitelj)

- Učenik pod odmorom ostaje u učionici koja se zaključava te izlazi kroz prozor u prizemlju (opomena, dobra obitelj)

Igrao se pod satom i zabio si tehničku olovku u oko pa rekao da će tužiti i školu i učiteljicu

- Bivša učenica bila neki dan u posjeti svojoj staroj osnovnoj školi pa mi se hvali kako je u srednjoj izbačena sa sata jer je zapalila cigaretu na satu (obiteljska situacija katastrofa. Dijete vrlo inteligentno, ali odgojno zapušteno. Iskreno se brinem za njenu budućnost).

- Učenika petog razreda srela sam u subotu vani u dva i pol ujutro. Bez roditelja, s prijateljima iz 8. razreda i 1. srednje. Najžalosnije od svega što je na tom istom mjestu bio i policajac čija je zadaća bila ne dozvoliti ulaz djeci bez nadzora roditelja. Roditelji često dolaze u školu i moram priznati da sam stekla dojam brižnih roditelja koji žele surađivati i riješiti problem dječakovog ponašanja u školi (ništa strašno, malo je življi, ali uvijek se ispriča i nije bezobrazan).


- Učenik nema pribor, odbija pisati kratku pisanu provjeru znanja, šeće po razredu dok ostali učenici pišu listić, pije vodu, otvara prozor jer kaže da mu je zagušljivo, pita učiteljicu jel probala kad pušiti "maricu". Opominjan je nekoliko puta tijekom sata i zamoljen da barem sjedi i šuti ako već ne želi pisati listić, a na kraju je poslan kod psihologinje. Naknadno se doznalo da je "skoknuo" do dućana po smoki (na porti je mahnuo spremačici i rekao da odmah dolazi), a kod psihologinje nije bio. (inteligentan, odgojno zapušten)

- Dvojica učenika škakljaju jedan drugoga, urlaju od smijeha i ispituju učiteljicu jel' i ona škakljiva. Opomenuti su i zamoljeni da se usredotoče na nastavu, ali nije pomoglo. Udaljeni su sa sata i poslani kod psihologinje nakon čega je u razredu bila znatno opuštenija atmosfera (jedan iz dobrostojeće obitelji, brižna majka, drugi iz pomalo problematične i bez nadzora)

- Učenik se zabavlja na satu i tehničkom olovkom upiknuo sam sebe u oko. Zavrištao je i rekao da će tužiti i mene i školu zato što mu se to dogodilo (majka nemoćna i prema sinu se odnosi zaštitnički, otac agresivan)

- Učenik odbija usmeno odgovarati s izlikom da ga jako boli noga i da neće valjda puzati do ploče (vrlo dobrostojeća obitelj, ambiciozan otac koji forsira sina da se bavi nogometom, izjavio da je i sam bio loš učenik i da je danas uspješan poduzetnik)

- Učenik rokće dok pričam, a čim prestanem pričati prestane i on. Opomenut. Nakon toga napuhuje balone i pucketa sa žvakaćom gumom. Zamoljen da baci žvakaću gumu. Nakon toga neprestano se ljulja na stolici i mijauče. Opominjan tijekom sata, ali bezuspješno. Jedna djevojčica obratila mu se i rekla - daj začepi više idiote nakon čega je uslijedila mala prepirka, ali je situacija smirena. (nema sankcija)

- Učenica prosi novac ispred zbornice od nastavnika.

- Učenica na drugom popravnom roku ne prolazi, izlazi vrišteći iz učionice, razbija vrata i prijeti skakanjem sa škole. (nesređena obitelj)

- Učenik otuđuje laptop iz knjižnice za vrijeme nastave.

- Učenik otuđuje novac iz zbornice.

- Učenica otuđuje stvari od druge učenice u razredu.

Snimaju uvrede i nasilje pa se hvale snimkama po internetu

- Učenik (4 razred osnovne škole) snima nepristojan video u kojem vrijeđa jednu učenicu škole, stavlja video na YouTube i dijeli po Facebooku.

- Učenica (2 razred osnovne škole) konstantno udara druge učenike i učiteljicu čime stigne i grize i grebe učiteljicu, baca se po podu, izgovara nepristojne riječi drugim učenicima i učiteljici (nesređena obitelj, dijete udomljeno).


- Učenik 1. razreda (dijete s teškim kombiniranim teškoćama, pervazivni razvojni poremećaj + ADHD) redovito cijelo 1. polugodište udara učiteljicu, bježi iz razreda, ne želi biti u školi. (ovo ne navodim kao slučaj za pedagošku mjeru, već kao uvjete u kojima učiteljica radi, asistenta u nastavi još nije dobila.)

- Učenik psuje i plazi jezik (mojoj) pripravnici za vrijeme njezinog sata. (iako su i ona i dvoje-troje djece svjedočili tome, on odbija priznati, plače, prijeti da će zvati tatu da dođe u školu... usprkos mojim inzistiranjima - ostaje nekažnjen)

- Dijete s teškim poremećajem u ponašanju (sada 1. srednje, boravio i na psihijatriji): hodanje po vanjskom dijelu prozora razreda (2. kat škole), vršenje nužde u koš u razredu,...hmmm...ne znam kako bih ovo napisala a da ne budem prosta - općenje sa školskom pločom, uz prigodne uzvike i pokrete (za vrijeme sata)... psovanje svih ("Jeb*** pedagogica!",...mater, Boga...sve što ide - redovito svaki sat).

- Gađanje učiteljice (mene) tehničkom olovkom zbog jedinice iz nepravilnih glagola (pred par godina, dijete iz problematične obitelji, agresivan otac)

- Učenik provaljuje u ormarić u učionici biologije, krade skalpel i juri djecu po školi s njim u ruci (jaaaako problematična obitelj, samohrana majka, djed i baka jako autoritativni). K nama je došao jer je dobio premještaj iz škole u kojoj je djetetu nogom od stolice ozlijedio oko.

- Učenik, 8. razred: bezobrazan, drzak, provocira,... udari često (isključivo slabije od sebe), zadnji puta dijete završilo s potresom mozga (tata ga odveo na hitnu). Čekamo, eto, sjednicu da mu damo pismenu opomenu, jer naša pedagoginja kaže da se mjere ne smiju preskakati!!! Taj isti: zapalio wc školjku u wc-u u školi - ostao nekažnjen, morao samo sve počistiti.

- Učenik istog razreda: provocira isključivo učiteljice (muških se boji), dođe pijan na sat (posljednje što su mi djeca ispričala: on i ovaj gore našli na cesti neku ženu koja im je u dućanu preko puta škole kupila tetrapak vina), maltretira kolegice (kolegici iz biologije cijeli sat, prije tjedan dana lijepio higijenske uloške po prozoru učionice, ustajao se i brisao sve što je napisala na ploči), maltretirao djecu po hodniku i wc-u za vrijeme odmora.

Iz dosade upiknuo šestarom učenicu u klupi ispred sebe

- Prije nekoliko godina: učenici 4. r organizirali pod odmorom tučnjavu u učionici i snimali je mobitelom.

- Učenik kolegici iz razreda udario u ozlijeđenu nogu "da vidi boli li je stvarno". Dogodilo se pred kraj nastavne godine, pa nije bilo vremena za PTSP (nesređene obiteljske prilike, ADHD za koji nikad nismo dobili službeni papir, majka koja nemoć u odgoju iskazuje s "A šta da ja njemu je..te radim?")


- Učenik iz dosade upiknuo šestarom učenicu u klupi ispred sebe za vrijeme mog sata (ja taman počela raditi, 4. r.). Isti učenik godinu kasnije džepnim nožićem nakon nastave pored škole napao drugog učenika "jer ga je provocirao". Srećom, bez ozljeda. Otac izjavio da mu je on dao nožić "za samoobranu". Dalje je rješavala SS i policija. Isti učenik u 7. r. u školu donio laptop na kojem je pod odmorom puštao porniće.

- Učenica prijavila da su je vikend prije otela četvorica u crnom kombiju i silovala je, ali je uspjela pobjeći. Majka odmah došla u školu, došla i policija, sve ponovila. Kasnije negirala priču i priznala da je to "povjerila" učiteljici iz hrvatskog jezika kako bi odgodila ispitivanje ili test iz geografije sat kasnije. Majka se složila s odgojnom mjerom, bilo ju je jako sram. (Inače sređena obitelj, stariji brat uzoran učenik.)

Žale se i roditelji: "Moram priznati, i ja sam se uplela par puta da zaštitim svoju kćer. Jedan ju je dječak lemao i mlatio gdje god je stigao, bubnuo bi je šakom u trbuh, izvrtao ruke, cipelom je šutnuo u cjevanicu, a uz to sve ono kao iz pjesmica, vukao je za pletenice, štipao je, i sve to jer je bio u nju zaljubljen"


"Moju kćer je u osnovnoj školi napao jedan dečko iz starijeg razreda. Nije joj ništa strašno učinio, ali ju je isprepadao. Muž je otišao s njom u školu. Škola ima u hodniku fotografije svih razreda i tu ga je ona pronašla i prepoznala. Bili su kod ravnatelja, muž, pedagogica i taj dečko (sad dok to pišem, skužila sam da kćer nije bila i to mi je baš pozitivno). Malo su razgovarali i moj muž mu je rekao: "Ako je samo još jedanput takneš, ja ću te isprebijati". Kad je dečko izašao, ravnatelj je rekao mom mužu: "Dobro da ste mu to rekli jer mi ne smijemo". Pedagogica je samo neprestano ponavljala: "Tu se ništa ne može učiniti". Zapravo, to njeno ponavljanje je i ponukalo mog muža da kaže tako nešto. Nije mi poznato niti da je netko razgovarao s dječakovim roditeljima, a kamoli poduzeo neke druge korake. Tu pedagogicu, zbog nekih drugih stvari, uopće ne smatram nesposobnom, samo izuzetno nesavjesnom. Nije moguće da se ništa ne može učiniti. Samo mi se čini da većina ljudi uopće ne razmišlja o posljedicama ne činjenja. Ne mislim da je dečko već u osnovnoj školi trebao zaraditi dosje, ali par posjeta socijalne službe, sasvim sigurno mu ne bi škodilo, a kasnije sam doznala da socijalne službe idu u kućne posjete i za puno manje stvari", navela je jedna majka.

Druga je napisala: "Moram priznati, i ja sam se uplela par puta da zaštitim svoju kćer. Jedan ju je dječak lemao i mlatio gdje god je stigao, bubnuo bi je šakom u trbuh, izvrtao ruke, cipelom je šutnuo u cjevanicu, a uz to sve ono kao iz pjesmica, vukao je za pletenice, štipao je, i sve to jer je bio u nju zaljubljen. Prvo sam pokušala moju kćer poučiti kako da se s time sama nosi, da mu pokuša reći, objasniti, a kad je počela dolaziti doma s masnicama onda sam razgovarala s učiteljicom. Učiteljica je nešto pokušavala poduzeti, ali bez uspjeha. Otac dječaka je u dotadašnjim sukobima uvijek bio nepokolebljiv u tvrdnjama da se njegovo dijete nepravedno optužuje i prelazio bi odmah u protuofenzivu, optuživao učiteljicu, djecu, cijeli svijet, a jednom se čak i potukao zbog dječjih čarki s ocem drugog također neobuzdanog dječaka. Razgovarala s majkom dječaka, pošto se znamo, ali, opet bez rezultata. Svakodnevno lemanje se nastavilo.

Jednom je prilikom taj dječak u igri tako snažno gurnuo moju mršavu i sitnu kćer u ploču koja ima metalni žlijeb za spužvu i treskao je o ploču i taj žlijeb, kao što se to radi u crtićima, toliko da je na kičmi imala debelu masnicu i razderotinu do krvi. Tada sam reagirala. Nazvala sam dječakovog oca, ali sam čim sam počela s uvodom u priču osjetila napetost u njegovom glasu pa sam odmah počela taktizirati i tobože kroz šalu nastojala tom čovjeku davati savjete kako da preodgoji sina. Kao, ako je još jednom pipne neću mu dati kćer za nevistu. To je upalilo.

Još sam jedan sličan problem riješila na takav način, nastupajući više kroz šalu nego ozbiljnim ultimativnim tonom na kojeg sam imala potpuno pravo s obzirom na djelo, ali ga nisam primijenila jer sam uočila vrlo prijeteći gard kod roditelja tog drugog djeteta. Osim toga, ja sam žensko i ne mogu imati takav stav kao Lanin muž, ne bi to dovelo do cilja. Osim toga, kad bih tako nastupila prvo bih potaknula drugog roditelja na samoobranu ili protunapad i taj bi mene doživio kao napadača a ne kao nekog tko se brani, a rješavanje problema trebalo bi biti na obostranu korist, jer i ja i taj drugi roditelj u principu imamo iste želje - da naša djeca budu sretna, samo se razlikujemo u tome kako vidimo način kako postići sreću.

Krenula sam u svom nastupu od toga da to drugo dijete vjerojatno nije imalo loše namjere ali je eto loše procijenilo i pretjeralo, moja je kćer možda malo preosjetljiva, možda između djece čak postoji simpatija koju ne znaju izraziti, možda to drugo dijete ne zna kako bi pristupilo i da smo mi roditelji tu da djecu poučimo kako će se družiti. Ovo je jedan incident kojeg ćemo pomoći riješiti, djeca griješe, ne trebamo si mi roditelji zamjerati, to su dječja posla samo ih treba ipak riješiti, kad ovo riješimo oni će to zaboraviti i dalje će biti prijatelji. Ne vidim drugog načina, jer silom na silu nema smisla. Dijete koje je nasilno obično ima istog takvog roditelja, jabuka ne pada daleko od stabla. A s rogatim se bosti meni nikad nije uspijevalo, zato ja radije na ovaj moj način".

Pročitajte više