Potraga za ostacima zrakoplova AirAsia u punom jeku

Foto: FAH

POTRAGA za olupinom aviona AirAsia koji se srušio u Javansko more u Indoneziji usredotočila se u petak na morsko dno u potrazi za olupinom i crnim kutijama uz sudjelovanje francuskih istražitelja opremljenih hidrofonima.

Trideset tijela ukupno dosad je izvađeno kao i novi komadi letjelice indonezijske tvrtke koja je nestala s ekrana radara u nedjelju, ubrzo nakon uzlijetanja iz indonezijskog grada Surabaye u pravcu Singapura, sa 162 putnika i članova posade.

Francuski istražitelji Ureda za istrage i analize sigurnosti civilnog zrakoplovstva opremljeni su hidrofonima za otkrivanje signala koji bi omogućili pronalazak crnih kutija Airbusa A320-200, ključnih za određivanje uzroka zrakoplovne nesreće.

Avion se srušio u Javanskom moru, u vodama ispred otoka Borneo, gdje su loše vrijeme i visoki valovi onemogućili zadnjih dana potragu za žrtvama i olupinom letjelice koji se nalaze na dubini od 25 do 32 metra.

Potraga je usredotočena na zonu od 1575 prostornih morskih milja uz sudjelovanje 29 brodova i 17 aviona.

Brodovi će pretraživati područje veličine oko 5.400 kvadratnih kilometara, u kojem su već pronađeni manji dijelovi zrakoplova i deset tijela od 162 putnika i članova posade koliko ih je bilo na nesretnom letu.

"Prioritet nam je pronaći trup zrakoplova i uređaje koji sadržavaju zapise o letu", izjavio je Bambang Sulistyo, voditelj indonezijske Nacionalne spasilačke agencije.


U spomenutom području nalaze se najmanje tri indonežanska broda, jedan singapurski i jedan američki, a u potrazi sudjeluju i ronioci indonežanske mornarice.

"Nadamo se da ćemo već danas imati značajne rezultate" izjavio je Bambang.

"U utrci smo s vremenom"

Voditelj indonežanskog Nacionalnog vijeća za sigurnost u prometu Tatang Kurniadi izjavio je da je pet hidrofona spremno za akciju traganja za podvodnim akustičnim signalom.

"U utrci smo s vremenom. Signali iz "crnih kutija" obično se emitiraju oko 30 dana i ako ih do tada ne lociramo, morat ćemo upotrijebiti daljinski upravljane podmornice kako bi ih locirali, što će onda biti puno teži zadatak", izjavio je Tatang te iznio podatak da u široj potrazi sudjeluje 17 letjelica i 29 plovila.

Od deset tijela unesrećenih koja su otkrivena u dosadašnjoj potrazi, njih osam otpremljeno je na identifikaciju u Surabayu, od kamo je zrakolov poletio prema Singapuru gdje, nažalost, nije stigao.

Prva identificirana žrtva, putnica Hayati Lutfiah Hamid, jučer je pokopana u krugu obitelji.

Na tragičnom letu QZ8501 bilo je 155 putnika i sedam članova posade. U dosadašnjoj potrazi nije pronađen nijedan preživjeli putnik.

Do nesreće došlo 40 minuta od polijetanja?

Istražiteljska ekipa francuske agencije BEA, koja je u potrazi za "crnim kutijama" palog zrakoplova AirAsia, u svojoj će misiji koristiti podvodne akustične uređaje kojima je moguće uhvatiti signal i s dubine od 3000 metara.


U traganju za uređajima koji bi pomogli u otkrivanju uzroka pada Airbusa A320-200, istražiteljski tim francuske agencije BEA koristit će se brodom opremljenim dvama hidrofonima, odnosno podvodnim akustičnim uređajima za detekciju objekata. Ekipa je sastavljena od francuskih, singapurskih i indonezijskih stručnjaka.

Stručnjaci iz francuske agencija koja vodi sve potrage za zrakoplovima tipa Airbus, uvjereni su da ova misija neće biti ni približno tako zahtjevna kao ona iz 2009., kad su im trebale dvije godine da pronađu Air Franceov zrakoplov koji je potonuo na dno Atlantskog oceana. Naime, zrakoplov koji se srušio u Javansko more nalazi se na znatno manjoj dubini, pa pronalaženje "crnih kutija" pod uvjetom da one emitiraju signal koji je moguće uhvatiti do dubina čak i od 3000 metara.

Potraga za palim zrakoplovom na letu QZ8501 usredotočit će se na područje u sjevernom dijelu Javanskog mora, gdje su pronađeni ostaci zrakoplova i mrtva tijela nekolicine od 162 osobe koje su se u njemu nalazile u trenutku pada. Nekolicina medija objavila je vijest da je sonarom lociran i trup zrakoplova, ali službene potvrde tih informacija još nema. Dosadašnji napori ronilaca u potrazi za palim zrakoplovom bili su otežani i lošim vremenskim prilikama u području gdje su prethodno locirani dijelovi aviona i tijela unesrećenih. U sljedećih pet dana očekuje se smirivanje vremena, kad bi spasilačke ekipe trebale biti pojačane s pet pretraživača signala iz "crnih kutija", tzv. "pinga". Nagađa se da je do nesreće došlo oko 40 minuta od polijetanja, kad je pilot pokušao manevrom strmog uspinjanja izbjeći područje loših vremenskih prilika.

Pročitajte više