Uložili 150 milijuna eura u novu luku, a trajekti Jadrolinije u nju ne mogu pristati

Foto: Neno Marčev / Mediapress

ZA IZGRADNJU i uređenje Gaženice, nove zadarske luke, potrošeno je 150 milijuna eura, a trajekti u nju ne mogu pristati! Rampa za pristajanje trajekta je, kako otkriva portal Mediapress, napravljena previsoko.

Otkriveno je to tek ovih dana, kada je trajekt "Sis", koji prometuje između Zadra i otoka Ugljana, poslan na probnu vožnju. "Sis" u novoj trajektnoj luci nije mogao sigurno pristati, što znači da će slične probleme s pristajanjem vjerojatno imati i ostali trajekti koji prometuju na zadarskom području, a koji imaju sličnu rampu.

"Nova trajektna luka napravljena je za budućnost pa nije iznenađenje da sa starijim trajektima ima nešto malo problema. Intervenirat ćemo kompenzacijom na visini i problem će biti riješen", kaže Emil Bilić, ravnatelj Lučke uprave Zadar.

No, ta kompenzacija na visini neće biti jeftina. Prema procjenama, radi se o dodatnom trošku od najmanje 100 tisuća eura. Naime, bi trajekti u Gaženici mogli normalno pristajati, potrebno je nadograditi pristanište čeličnim konstrukcijama koje će kosinom odgovarati rampi trajekta.

"Budući da ukrcajno-iskrcajne rampe nisu iste na svim trajektima, koji će prometovati na pomorskim linijama od Nove luke Gaženica prema otocima zadarskog arhipelaga, izradit će se mobilni čelični klinovi kojima će se riješiti visina, odnosno kosina rampe. Takvo rješenje nije neuobičajeno, naime, isto se već primjenjuje u Splitu, za određene vrste trajekata", rečeno je za Mediapress u Ministarstvu prometa.

Hajdaš Dončić: Pronašli smo rješenje


Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas kako su Jadrolinija, ministarstvo i zadarska Lučka uprava pronašli rješenje za Gaženicu, novu luku u Zadru čije je pristanište previsoko za trajekte Jadrolinije.

Na novinarsko pitanje tko je kriv što neka Jadrolinijina plovila ne mogu pristati u Gaženici, ministar je rekao da je projekt počeo 2006., a tada nitko nije razgovarao s najvećim brodarom - Jadrolinijom.

"Standardi su jedno, a starost flote je nešto drugo. Na kraju je ispalo da jedan veći dio flote koji bi trebao ploviti u Gaženicu tamo ne može pristati", rekao je ministar Hajdaš Dončić u Krapini.

Dodao da su Jadrolinija, njegovo ministarstvo i zadarska Lučka uprava pronašli rješenje. U sljedećih nekoliko mjeseci taj će se problem riješiti tako što će se čeličnom konstrukcijom prilagoditi visina rampe.

"S obzirom na to da se zna da nacionalni brodar ima stare brodove, pitanje je gdje je prilikom davanja projektnog zadataka bila ljudska pamet", istaknuo je ministar. "Znate da imate nacionalnog brodara koji ima stare brodove i znate da standardi koji su normalni u 21. stoljeću ne odgovaraju nacionalnim brodaru jer su ti brodovi malo stariji. U biti, radi se samo o grešci prilikom izbora projektnog zadataka", rekao je.

Na pitanje koliko će ispravljanje pogreške stajati, ministar Hajdaš Dončić je rekao kako na to ne može odgovoriti te da će u konačnici to platiti zadarska Lučka uprava.

Pročitajte više