Veliko zanimanje hrvatskih tvrtki za suradnju s ruskim kompanijama

PRAKTIČNI aspekti izvoza hrvatskih tvrtki u Rusku Federaciju, uključujući carinske procedure, bili su glavne teme seminara "Kako poslovati s Rusijom" koji je jučer održan u Hrvatskoj gospodarskoj komori u sklopu rada Poslovnog vijeća za gospodarsku suradnju s Ruskom Federacijom pri HGK.

Potpredsjednica HGK za gospodarstvo, europske integracije i pitanja EU Vesna Trnokop-Tanta istaknula je kako je cilj pružanje najvažnijih informacija gospodarstvenicima o tome kako poslovati s Rusijom, a u kontekstu formiranja Euroazijske ekonomske zajednice te ulaska Rusije u WTO.

"Seminar je također dobra platforma za suradnju, kao i doprinos povećanju konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva na ruskome tržištu", rekla je Trnokop-Tanta s naglaskom kako je Rusija važan gospodarski partner Hrvatskoj.

"Zbog krize, robna je razmjena lani smanjena na 1,955 milijardi američkih dolara, od čega je hrvatski izvoz u Rusiju iznosio 320 milijuna američkih dolara i u posljednje dvije godine raste, dok je ruski izvoz u Hrvatsku bio 1,6 milijardi američkih dolara. Hrvatska je u Rusiju lani najviše izvozila lijekove, pripravke za brijanje, kalupnike za ljevaonice metala, električne transformatore i generatorske agregate, dok se iz Rusije najviše uvozila nafta i ulja te naftni plinovi, što čini i 90 posto uvoza iz Rusije", kazala je Trnokop-Tanta.

Otkrila je i kako je Hrvatska do kraja 2011. godine u Rusiju ukupno uložila 81,4 milijuna eura, dok su ruska ulaganja u Hrvatsku iznosila 158,8 milijuna eura.

"Politički su odnosi dviju zemalja dobri, humanitarno-kulturna suradnje je odlična, a međusobni gospodarski potencijali nisu do kraja iskorišteni"

Inače, lani je Hrvatsku posjetilo više od 180.000 ruskih turista, što je 10,43 posto više u odnosu na 2010. godinu.

"Politički su odnosi dviju zemalja dobri, humanitarno-kulturna suradnje je odlična, a međusobni gospodarski potencijali nisu do kraja iskorišteni", istaknuo je ruski veleposlanik u Hrvatskoj, Robert Markaryan napomenuvši kako se bilježi veliko zanimanje hrvatskih tvrtki za suradnju s ruskim kompanijama te za sudjelovanje na ruskom tržištu.

Zaključio je kako inicijativa za održavanje ovakvih seminara govori o želji da se poboljšaju uvjeti međusobne suradnje.

Pročitajte više