Vlada promijenila odluku o automobila: Ministrima ubuduće "samo" srednja klasa automobila!

Foto: Hina

VLADA je na današnjoj sjednici izmijenila odluku o uvjetima korištenja službenih osobnih automobila i drugih pogodnosti kojima je ministrima propisala pravo korištenja automobila srednje klase.

Prema danas prihvaćenim izmjenama, potpredsjednik Vlade može koristiti službeni osobni automobil gornje srednje klase, s osobnim službenim vozačem 24 sata dnevno.

Ministri i državni dužnosnici druge skupine mogu pak koristiti službeni osobni automobil srednje klase, također s osobnim službenim vozačem 24 sata dnevno.

Državnim dužnosnicima koji imaju status štićene osobe pripada pravo korištenja osobnog automobila koji im je dodijeljen prema posebnim propisima.

Što se tiče državnih službenika "trećeg ešalona", oni imaju pravo na korištenje službenog osobnog automobila isključivo za službene potrebe.

Premijer Zoran Milanović na današnjoj je sjednici Vlade u tri navrata komentirao problematiku nabavke i korištenja službenih automobila, a sve nakon afere koja je posljednjih dana snažno odjeknula u javnosti zbog nabavke 1580 automobila za potrebe države, među kojima su i vrlo skupi.

Nazvavši slučaj "sagom o automobilima", premijer je na početku sjednice rekao kako je Vlada možda mogla i ranije regirati, ali da je djelovala u dobroj vjeri i pomalo naivno.

Kazao je kako ne zamjera nikome ništa, ali i da Vlada neće dopustiti da se priča svede na izjednačavanje "onih koji su pustošili i pljačkali državu i vozili aute doma te onih koji se takvim autima, i to onima niže klase od prethodnih, normalno voze."

"Nećemo dopustit da nas vozikaju", poručio je uz napomenu da su pogreške moguće i ispravljive, ali, kako je rekao, "nismo svi isti."

"Lekcije od onih koji su sustav koristili za pljačku i osobno bogaćanje, punjenje kofera svoje stranke, naprosto to izjednačavanje za mene ne postoji i neće postojati", poručio je.

Potom je prilikom izglasavanja promjena pravila o korištenju automobila pozvao ministre da žive normalan život i stvari koje se ne mogu regulirati općim propisima osjete sami kao i da se "ne daju stjerati u mišju rupu histerijom i galamom."

Na kraju otvorenog dijela sjednice, napomenuo je da, kako je rekao, postoje državni uredi, a "iznad njih", državna komisija za javnu nabavu koja je praktički sudsko tijelo odnosno arbitar te primjenjuje zakon koji je vrlo rigorozan.

U konkretnom slučaju nabavke automobila koji je uzburkao javnost, dogodilo se da je državni ured za javnu nabavu odabrao jeftiniji proizvod odnosno automobil, ali je državna komisija to srušila, a onda je kupljeno skuplje jer, kako kaže Milanović, traje borba leasing agencija za posao.

Događa se, kaže Milanović, da u ponudi dokumentacije netko zaboravi dati nekakav papir ili ga krivo prezentira i time gubi sva prava iz natječaja. Ako se to dogodi jeftinijem ponuditelju, to je štetno za proračun i država ne može kupiti njegovu robu, kaže Milanović.

Kako bi se to ubuduće izbjeglo i zaštitio javni interes kupnje jednako kvalitetne robe po nižoj cijeni na trošak poreznih obveznika, zakon se mora "unormaliti", kaže Milanović kako se ne bi dogodilo da netko tko je zaboravio predati ili pogriješio pri predaji dokumentacije, nema pravo na dodatni rok za dopunu, a nudi jeftiniju robu.

Milanović tvrdi da se upravo to dogodilo prilikom nabave automobila te da država odnosno Vlada s tim nema nikakve veze jer Vladini suradnici odlučuju samo u prvom stupnju, a u drugom državna komisija za javne nabave.

Zaključio je da je Vlada radila potpuno u skladu s propisima te da se oni, ako nisu dobri, mogu promijeniti.

Pročitajte više