13. siječnja 2012. godine luksuzni kruzer Costa Concordia doživio je jednu od najgorih pomorskih nesreća u modernoj povijesti. Nesreća se dogodila kod obale otoka Giglio u Italiji kada je brod udario u podvodnu stijenu, prouzročivši veliki prodor vode u trup. Ova tragedija odnijela je 32 života i ostavila svijet u šoku. U trenutku nesreće na brodu je bilo ukupno 4229 članova posade i putnika.
Kobne noći kapetan broda Francesco Schettino odlučio je skrenuti s predviđene rute kako bi se približio otoku Giglio, navodno u svrhu pozdrava lokalnom stanovništvu. Taj manevar, poznat kao "inchino" ili "naklon", bio je uobičajena praksa, ali ovaj put doveo je do kobne pogreške. Brod je udario u podvodnu stijenu, što je izazvalo velik proboj u trupu i posljedično nagib broda na bok.
Kaotična evakuacija dodatno je pogoršala situaciju. Iako se brod nasukao blizu obale, loša organizacija i nedovoljna priprema posade doveli su do panike među putnicima, čime je spašavanje dodatno otežano.
Kapetan Francesco Schettino postao je glavna figura ove tragedije. Optužen je za nemar, ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda dok su putnici još uvijek bili u opasnosti. Na suđenju je dobio kaznu od 16 godina zatvora.
Kompanija Costa Crociere, vlasnik broda, suočila se s oštrim kritikama zbog nedostatka adekvatnih sigurnosnih mjera i obuke posade. Ovaj incident poslužio je kao upozorenje cijeloj industriji kruzera, što je rezultiralo uvođenjem strožih sigurnosnih regulacija.
Nakon nesreće Costa Concordia ostala je nasukana blizu otoka Giglio gotovo dvije godine. U rujnu 2013. godine pokrenuta je složena operacija izvlačenja broda. Proces, koji je uključivao podizanje i stabilizaciju broda, bio je jedna od najskupljih i najzahtjevnijih pomorskih operacija u povijesti. Konačno, u srpnju 2014., brod je vučen do luke Genova, gdje je demontiran i recikliran.