CO plaća sedam milijuna kuna za izvlačenje i remont Vojkovićeve koćarice?

HRVOJE VOJKOVIĆ, predsjednik uprave Croatia osiguranja i komiški ribar Pjerino Ivčević suvlasnici su dviju koćarica, Marinero 1 i Dupin mali, koje su prije godinu dana potonule kraj Visa. Dvojac je u rujnu 2008. godine osnovao tvrtku Marinero u čijem je vlasništvu Marinero 1, a prije toga su osnovali tvrtku Gatula.

Obje koće su osigurane u Croatia osiguranju, a za jednu je polica osiguranja sklopljena točno mjesec dana prije havarije na Visu. 

Dupin mali potonuo je na 140 metara dubine, 20 nautičkih milja od Komiže, prije tjedan dana, a Marinero 1 20. siječnja 2009. u zaljevu Komiža, na više od 80 metara dubine. Oba su broda potonula na otvorenom moru u dijelu godine kada je najmanji pomorski promet i kad nema turista, odnosno potencijalnih svjedoka, piše Večernji list.

Tijekom potapanja pomorci niti jednoga od brodova nisu poslali SOS signal najbližoj lučkoj kapetaniji. Umjesto toga, pomorci su nazvali Pjerina Ivčevića.

Remont u brodogradilištu Vojkovićeva prijatelja?

Nakon potonuća, Croatia osiguranje nalaže vađenje koće sa 80 metara dubine, iako se to u pravilu ne radi zbog velike dubine, i za to plaća četiri milijuna kuna. Prilikom kupnje, brod je plaćen 2,5 milijuna kuna, što dodatno kazuje koliko je visoka cijena izvlačenja broda. Nakon izvlačenja, CO će vlasnicima platiti i remont broda koji je procijenjen na tri milijuna kuna. Prema toj računici, CO će vlasnicima isplatiti sedam milijuna kuna.

Remont Marinera 1 će biti prepušten šibenskom brodogradilištu NCP koji je u vlasništvu Gorana Prgina, Vojkovićeva prijatelja. Sa NCP-om je CO u sudskim sporovima od oko devet milijuna kuna za naknadu štete koja je nastala "u povodu štetnog događaja u samom brodogradilištu" prije nekoliko godina, doznaje Večernji list.

Na kraju, osumnjičenik u aferi Croatia leasing Krešimir Dretar i direktor Sektora za pravne poslove Jovan Brajović, obojica Vojkovićevi prijatelji, predlagali su upravi da se pripremi izvansudska nagodba između NCP-a i CO-a kojom bi se osiguravateljska tvrtka obvezala na isplatu devet milijuna kuna, bez mogućnosti da se taj dug kompenzira s dugom NCP-a Croatia leasingu, tvrtki kćeri CO-a, koji iznosi više od 16 milijuna kuna. Croatia leasing je, naime, financirala NCP-u nabavu jahte vrijedne dva milijuna eura, no oni rate leasinga ne uplaćuju redovito.

Pročitajte više