Dezinformacije na Facebooku 3 puta su popularnije nego uoči američkih izbora 2016.

Foto: EPA

PRAĆENJE i reagiranje na portale koji objavljuju lažne vijesti na Facebooku utrostručili su se od 2016. godine, kada su bili američki predsjednički izbori, piše Business Insider. Ukupan broj interakcija povezanih s člancima objavljenim na "sumnjivim portalima" porastao je za 242 posto između treće četvrtine 2016. godine i treće četvrtine 2020. godine. Pokazala je to studija koju je jučer objavio think-tank German Marshall Digital iz Washingtona. 

Istraživači su portale podijelili na "manipulativne" i one koji "proizvode lažni sadržaj"

Među tisućama takvih portala, na samo deset njih odnosi se više od 62 posto interakcija. Istraživači su portale kategorizirali na one koji "proizvode lažni sadržaj", poput Federalista, one koji objavljuju lažne informacije i "manipulatorske", koji objavljuju tvrdnje bez objave dokaza koji bi ih potkrijepili, poput Breitbarta. Istraživači su zaključili da je broj članaka "koji proizvode lažan sadržaj" porastao za 102 posto, a "manipulatorskih" za 293 posto.

GM Digital: Dezinformacije utječu na demokratski diskurs

"Dezinformacije utječu na naš demokratski diskurs u mjeri da dugoročno prijete našoj demokraciji", rekla je Karen Kornbluh, direktorica GMF Digitala. Dodala je i kako ti portali maskirani u medije šire otvorenije i manipulativnije sadržaje negoli u vrijeme oko izbora 2016. godine.

"U posljednje četiri godine izgradili smo najveću fact-checking mrežu nego ijedna druga platforma, investirali smo u povećanje vidljivosti originalnog i informativnog izvještavanja te smo uveli promjene koje omogućavaju da manje ljudi vidi lažne informacije i da su svjesni da su to lažne informacije kad ih vide", odgovorili su iz Facebooka.

Pročitajte više