Dobit RTL Grupe blago povećana u drugom tromjesečju, ali imaju pad na tržištu televizijskog oglašavanja

Foto: 123rf

EUROPSKA medijska grupa RTL danas je izvijestila da je u drugom tromjesečju poslovala s većim prihodima i dobiti, izdvajajući dobar rezultat produkcijskog ogranka FremantleMedia koji je ublažio slabiji rezultat na tržištu televizijskog oglašavanja.

Grupa je drugo ovogodišnje tromjesečje zaključila s devet posto višim prihodima u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, od 1,57 milijardi eura.

Zahvaljujući jednokratnom pozitivnom efektu u francuskoj podružnici M6, povezanom s postupnim gašenjem ugovora M6 Mobile, dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije (EBITDA) na razini grupe uvećana je u drugom tromjesečju četiri posto, na 362 milijuna eura. Ako se izuzme taj jednokratni efekt, EBITDA je smanjena 7,4 posto.

Neto dobit pala je u promatranom razdoblju 11 posto, na 209 milijuna eura, pokazuje poslovno izvješće. 

U razdoblju od travnja do lipnja prihode grupe poduprla je produkcijska podružnica FreemantleMedia, pri čemu u RTL Groupu posebno izdvajaju televizijsku dramu "American Gods".

Slabiji su pak rezultati zabilježeni na "izazovnom" tržištu televizijskog oglašavanja, na koje otpada nešto manje od polovine prihoda grupe.

U RTL-u procjenjuju da su sva njihova tržišta tv oglašavanja u Europi zabilježila pad u prvoj polovini ove godine.

Najveći pad u Hrvatskoj

Najveći je pad u razdoblju od siječnja do lipnja zabilježen na tržištu televizijskog oglašavanja u Hrvatskoj, za 8,9 posto, pokazuju RTL-ove i procjene industrije.


"RTL Croatia bilježio je bolje rezultate od tržišta, zadržavši stabilne prihode od 19 milijuna eura", navodi se u izvješću.

Hrvatski je ogranak zaključio prvu polovinu godine s gubitkom prije poreza, kamata, deprecijacije i amortizacije od tri milijuna eura, pri čemu taj rezultat "uglavnom odražava veći trošak programa", stoji u izvješću.

Snažan pad tržišta tv oglašavanja zabilježen je i u Belgiji, za procijenjenih 8,3 posto, te u Nizozemskoj, za 6,2 posto. Na matičnom njemačkom tržištu pad je procijenjen u rasponu od dva to tri posto, pokazuje izvješće.

Na francuskom i španjolskom tržištu prihodi od tv oglašavanja gotovo su stagnirali, navode u RTL-u procjene neovisnih izvora.

"Izazovna kretanja na tržištima televizijskog oglašavanja na kojima smo prisutni jasan su signal da trebamo čak ubrzati provedbu naše strategije", stoji u izjavi izvršnih direktora Berta Habetsa i Guillaumea de Poscha.

Iz televizijske grupe u većinskom vlasništvu njemačke medijske grupe Bertelsmann najavili su stjecanje potpunog vlasništva nad platformom za oglašavanje SpotX i dodatna ulaganja u tehnologiju oglašavanja. Njihov udio u SpotX-u iznosi trenutno 65 posto a kupili su ga 2014. godine za 144 milijuna dolara.

Potvrdili su zacrtane procjene dobiti i prihoda za 2017. godinu, pokazuje poslovno izvješće. Predviđaju tako umjeren rast ukupnih prihoda na razini grupe, u rasponu od 2,5 do 5,0 posto, oslonjen ponajprije na digitalno poslovanje i Mediengruppe RTL Deutschland.

Godišnja EBITDA trebala bi se zadržati na razini prošle godine.
 

Pročitajte više