Dokaz broj 20: Ekskluzivno objavljujemo krizni plan gradnje autocesta do 2012.



DRŽAVNI tajnik i predsjednik Nadzornog odbora HAC-a nije potvrdio, ali nije se ni pretrgnuo  demantirati informaciju koju je jučer objavio Index, a prema kojoj će HAC raskinuti ugovore o gradnji "teške" sedam milijardi kuna koji su početkom ove godine potpisani s više kooperanata iako za njih nisu bila osigurana sredstva.

> Akcija Indexa: Pomozimo Kalmeti da smjeni Upravu HAC-a

> Tema: Index otkriva afere HAC-a

No, ujedno je otvorio još jednu vrlo zanimljivu temu. Livaković je, naime, tijekom svog gostovanja u emisiji Otvoreno tumačio kako HAC neće morati platiti odštetu kooperantima čak ni ako raskine ugovore, zato što će gradnja biti nastavljena za otprilike godinu dana. To je valjda njegova procjena razdoblja koje će Hrvatskoj biti potrebno da se iskoprca iz krize, odnosno u kojem će stići novi krediti iz Europe potrebni da se financira daljnja izgradnja autocesta.

Ovom izjavom Livaković je pokazao da je vrlo neinformiran o zbivanjima u firmi koju nadzire. Naime, ne samo da je ministar Kalmeta prije dva mjeseca izjavio kako "u ovom trenutku nema smisla dalje graditi autoceste u Hrvatskoj", već je i HAC sastavio novi (u nazivu dokumenta stoji "krizni") prijedlog plana građenja autoceste za razdoblje između 2009. i 2012. godine. Index je u posjedu tog plana, kojim je predviđeno da se u navedenom razdoblju u izgradnju uloži oko 5,9 milijardi kuna.

Od te svote najviše otpada upravo na 2009. godinu pa će cijena obavljenih radova, prema tom planu, na kraju godine iznositi oko 3,6 milijardi kuna. U 2010. predviđeno je ulaganje od oko 1,1 milijarde kuna, u 2011. predviđeno je ulaganje od oko 808,5 milijuna kuna, a u 2012. predviđeno je ulaganje od oko 392,2 milijuna kuna pa je malo nejasno kako je Livaković zamislio da će ugovore od ukupno sedam milijardi kuna sada raskinuti i opet potpisati za godinu dana. Ili za tri godine.

Pročitajte više