Ekskluzivno - Tragedija se mogla izbjeći: Bez dozvole špricali prugu prije prolaska vlaka smrti!

INDEX je u posjedu iskaza vozača robela (TMD-a) Sergija Pribudića iz disciplinskog postupka HŽ-a, prema kojem je prometnik Branko Rakić odbio zahtjev da ih se pusti na dionicu pruge prije prolaska nagibnog "vlaka smrti" ICN 521.

Ekipa s retardantom i špricalicama ipak je krenula u fatalnu misiju, premda je prvotno bilo planirano da se špricanje obavi nakon prolaska nagibnog vlaka. Da je ostalo tako, tragedija u Rudinama bi se izbjegla!

Vozač Pribudić savjetovao se s ljudima iz Intradea, koji su bili odgovorni za aplikaciju retardanta u novim uvjetima. Zašto je žurio, zbog čega je izmijenjen prvotni plan, nije se doznalo ni neki dan, kada je u kaznenom postupku protiv prvookrivljenog Ivana Medaka i ljudi iz tvrtke Intrade, Pribudić u velikoj dvorani splitske Palače pravde ispitan kao - svjedok! 

Prometnik odbio pustiti robel prije nagibnog vlaka smrti

Pribudić u svom iskazu navodi sljedeće. "Nakon odbijanja prometnika Branka Rakića da pusti TMD (tešku motornu drezinu - robel) na prugu prije ICN 521 u dogovoru sa vođom Intrade predložio sam im da uz bržu vožnju od traženih 11 kilometara na sat to obavimo. Predstavnik Intradea pristao je uz napomenu da mora pojačati tlak na pumpi zbog povećanja brzine. Vraćam se do prometnika koji mi daje 20 minuta vremena vožnje do Labina. Ne sjećam se jesam li rekao da ćemo testirati prugu pod novim uvjetima."

Nakon što su prugu od Kaštel Starog do Labina dobro natopili retardantom, Pribudić je osjetio da se TMD ne ponaša uobičajeno.

"Nakon prolaska ICN 521 kroz Labin prilikom manevarske vožnje i kočenja TMD proklizava 300 metara", iskazao je Pribudić, koji konstatira i proklizavanje pri kretanju.

TMD plesao po pruzi

"Nakon što sam doznao o iskliznuću nagibnog vlaka obavijestio sam radnike na vagonu da nema više tretiranja. U tom trenutku na mobilni uređaj me zove šef vatrogasaca kako bi s mjesta nesreće prevezli ozlijeđene. Nakon što je prometnica vlaka dala pismeni nalog krenuo sam bez vagona prema mjestu nesreće. Već nakon 100 metara TMD je počeo plesati lijevo-desno po pruzi pa sam se zaustavio. Nisam izlazio, nastavio sam vožnju uz ljuljanje, TMD se ugasio u vožnji. Zaustavio sam se, sišao i pogledao osigurač koji uzrokuje gašenje motora jer se to događalo i prije", opisuje Pribudić.

Nastavio je vožnju, ali se situacija pogoršala.

"Ubrzo je TMD poskočio i počeo ubrzavati. Počeo sam lagano pritiskati kočnicu, ali je TMD i dalje ubrzavao. Povlačim ručnu kočnicu, gasim motor, kad sam vidio da ne reagira, savjetovao sam iskakanje. Čim sam iskočio, zvao sam vatrogasce da da se svi sklone jer prema njima ide TMD bez nadzora. Trčao sam u šoku nadajući se da će iskočiti prije mjesta nesreće..."

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.