Englezi žele u škole uvesti ateizam, sekularizam i agnosticizam

Foto: 123rf

PREDMET Religijskog obrazovanje koji se podučava u engleskim školama promijenit će naziv u Religijsko obrazovanje i svjetonazori kako bi ukazao na različitost suvremene Britanije, piše BBC.

Predmet bi uključivao nereligijske svjetonazore te većinu vjerovanja, kako piše u izvještaju Komisije za religijsko obrazovanje temeljenom na istraživanju koje je pokazalo da barem četvrtina škola krši zakon načinom na koji podučava Religijsko obrazovanje. 

Stručnjaci upozoravaju da, ukoliko se ne uvedu promjene, sam predmet bi mogao postati beznačajan.

Oformljena Komisija za religijsko obrazovanje zbog nekvalitetne nastave Religijskog obrazovanja

Religijski savjet Engleske i Walesa oformio je prije dvije godine nezavisnu Komisiju zbog rastuće zabrinutosti o kvaliteti nastave Religijskog obrazovanja. Primjedbe su se odnosile na zabrinutost da kod učenika predmet stvara predrasude te činjenicu da brojne škole uopće nemaju predmet Religijsko obrazovanje, a nalazi Ofsteda, nacionalnog tijela za nadzor kvalitete nastave, pokazali su da je kvaliteta nastave ovog predmeta u otprilike pola škola neadekvatna.

Izvještaj Komisije pokazao je kako je kvaliteta Religijskog obrazovanja “vrlo varijabilna”.

Mala satnica i nedostatak stručnog osoblja

U nekim školama postoje odlične prakse, stoji u izvještaju. No u drugima je satnica mala te nedostaje nastavnika koji mogu podučavati adekvatno ovaj predmet.

"Religijskom obrazovanju potrebno je ‘pomlađivanje’ ako želimo da doprinosi obrazovanju”, izjavio je dr. John Hall, dekan Westminstera i nekadašnji povjerenik za obrazovanje Engleske crkve koji je predsjedavao komisijom.

Novi predmet će omogućiti učenicima da se upoznaju s različitim tradicijama velikih religija kao što je kršćanstvo, budizam, hinduizam, islam, judaizam i sikizam, no uz to djeca će učiti i o nevjerskim svjetonazorima kao što je humanizam, sekularizam, ateizam i agnosticizam.

“Život u Britaniji te u cijelom svijetu se jako promijenio od sedamdesetih godinama kad se u nastavu Religijskog obrazovanja počelo uvoditi druge religije i vjerovanja osim samog kršćanstva”, rekao je dr. Hall.

Danas je važnije nego ikada poznavati različite religije i svjetonazore

On vjeruje da je danas važnije nego ikada da ljudi razumiju glavne tradicije religija i vjerovanja te različitih svjetonazora kako bi mogli lakše uspostavljati odnose s ljudima različitih tradicija i napraviti odmak od vlastitih.

Također upozorava kako je sada “kvaliteta Religijskog obrazovanja u mnogim školama neadekvatna u osposobljavanju učenika da dublje razumiju svjetonazore s kojima će se susresti”.

Različiti svjetonazori i religije se trebaju podučavati i u vjerskim školama

Kako bi se to postiglo, komisija traži od vladajućih da promjene zakon o religijskom obrazovanju kako bi se omogućilo svim učenicima neovisno od toga koju vrstu škole pohađaju – uključujući i vjerske škole i fakultete – da imaju potpuni pristup kurikulumu Religija i svjetonazori.

Škole bi trebale objaviti detaljni izvještaj o tome kako će ovo postići, a Ofsted bi imao moć osigurati da su minimalni standardi zadovoljeni.

Povjerenik za obrazovanje Engleske crkve, Nigel Genders, slaže se s potrebom pronalaska nove vizije za religijsko obrazovanje “ako želimo osposobiti djecu za život u modernom svijetu gdje religija i vjerovanje igraju važnu ulogu”.

No glasnogovornik Službe za katoličko obrazovanje, iako pozdravlja pokušaj poboljšanja Religijskog obrazovanja u svim školama, smatra da je izvještaj zakazao po pitanju konsenzusa o tome kako to postići.

“Ovaj izvještaj ne predstavlja toliko pokušaj da se poboljša Religijsko obrazovanje već da se fundamentalno promijeni njegov karakter”, rekao je glasnogovornik upozoravajući da se na taj način riskira da sam predmet izgubi svoju “akademsku vrijednost i integritet”.

Čelnici vjerskih zajednica se bune zbog ovih prijedloga

“Na ovo se može gledati kako na pokušaj onih koji imaju neprijateljski stav prema vjeri da proguraju svoju agendu kako bi potkopali ozbiljnost religijskog obrazovanja u vremenu kad religijska pismenost ne može biti važnija nego što jest”, izjavio je Edwin Shuker iz britanske židovske zajednice.

No izvršni direktor Humanista Velike Britanije, Andrew Copson, smatra preporuke “prilikom koja se događa jednom u generaciji kako bi se sačuvalo podučavanje religijskih i nereligijskih svjetonazora”.

Izvršni direktor Nacionalnog sekularnog društva Stephen Evans nazvao je prijedlog “značajnim napretkom iako je priklanjanje religijskim interesima ograničilo ambicije komisije”

Predsjednik Nacionalnog udruženja nastavnika Religijskog obrazovanja, Ben Wood, izjavio je kako je plan da se u nastavu uključe nereligijski svjetonazori odraz “sadašnje prakse u mnogim školama gdje se religijsko obrazovanje dobro podučava” i izrazio zadovoljstvo što će raditi sa zakonodavcima kako bi se predmet unaprijedio.

Iz Odjela za obrazovanje poručili su kako će razmotriti preporuke izvještaja.

*Index koristi third party aplikacije za realizaciju anketa, kako bi smanjili mogućnost manipulacije anketom od strane korisnika, ali i potpuno odagnali mogućnost Indexovih manipulacija rezultatima. Svejedno, online ankete ne mogu se smatrati znanstveno utemeljenima, niti vjerodostojno predstavljaju većinu hrvatske populacije. Index, naime, relativno rijetko posjećuju potpuni idioti, koji pak u ukupnoj hrvatskoj populaciji imaju značajan udio.

Pročitajte više