"Hrvatska treba kurikularnu reformu ali i slobodu izbora obrazovnih usluga"

Foto: Hina

CENTAR za javne politike i ekonomske analize (CEA) hrvatski istraživački think tank koji zagovara slobodno tržište pruža podršku kurikularnoj reformi.

"Razumijemo situaciji u kojoj se našao cijenjeni Boris Jokić. Malo je onih koji su spremni hrabro voditi reforme. Znamo da je s razlogom dao poruku odgovornima", navode iz CEA-e.
CEA izražava žaljenje što je jedna od rijetkih reformi, kako navode, podlegla partikularnim interesima određenih skupina.

"Pitamo se tko su ti otpornici i interesenti kojima odgovara zakočenje procesa – neka se jave. Izražavamo žaljenje što je jedna od rijetkih sustavno pokrenutih reformi podlegla partikularnim interesima određenih skupina interesenata kojima je cilj uspostaviti monopol u obrazovanju."
Država stvara nelojalnu konkurenciju u obrazovanju

CEA zagovara  slobodno tržište u obrazovanju 

"Smatramo da svatko za sebe treba birati kakvu obrazovnu uslugu želi. Uloga države je stvoriti temeljni kurikulum prilagođen razvoju konkurentnog tržišnog i digitalnog gospodarstva, s mnogo izbora kurikuluma. Dualni model obrazovanja je također bitna karika kako bi se smanjivala nezaposlenost. Još važnija uloga države je stvoriti novi regulatorni okvir za socijalno pravedno tržišno natjecanje i financiranje obrazovnih usluga putem vaučera. Neka svatko ima pristup obrazovanju i neka svatko bira kakvo obrazovanje želi", navodi se u priopćenju.

CEA smatra da prava kurikularna reforma nije provedena jer država stvara nelojalnu konkurenciju u obrazovanju.

"Prava kurikularna reforma nije do sada provedena upravo zbog nelojalne konkurencije države u pružanju obrazovnih usluga. Država je razvila rigidan sustav obrazovanja koji se temelji na nelojalnoj konkurenciji i suhoparnoj faktografiji, umjesto poticanja istraživačkih, kreativnih i digitalnih vještina. Visoka nezaposlenost nam govori da se obrazovni sustav teško prilagođava potrebama tržišta rada, izazovima razvoja građanskog otvorenog društva, tržišnog digitalnog gospodarstva i tehnološkog napretka.

Država politikantskim i ideološkim monopoliziranjem obrazovnog sustava dodatno guši mogućnosti istog i gasi svaku nadu da u Hrvatskoj stasaju generacije kvalitetno obrazovanih mladih ljudi koji će biti konkurentni i na svjetskom tržištu rada", zaključuje se u priopćenju CEA-e.

Pročitajte više