Ispituje se pogodovanje Janafa Robertu Ježiću, na tapetu Ante Markov

"ISTINA je da sam bio ispitan, no ne mogu vam o tome govoriti. Nije to što mislite. Bilo je to nešto bezazleno", rekao nam je "na prvu" čelnik Janafa Ante Markov kada smo ga upitali je li istina da je ispitan od strane Državnog odvjetništva o navodnom pogodovanju tvrtki Dioki Roberta Ježića kada je državna tvrtka Jadranski naftovod (JANAF) kupila skladište na zagrebačkom Žitnjaku za cijenu od oko 18 milijuna eura.

Iako smo imali informacije da je tema razgovora bio "slučaj Žitnjak", Markov nam je u razgovoru tvrdio suprotno, odnosno rekao nam je da je davao izjavu odvjetništvu, ali ne o tom slučaju.

> Uoči Sanaderova odlaska: Janaf platio Ježićeva skladišta triput više nego što vrijede

> Handa: Nismo uputili niti jedan dopis u kojem komentiramo poslovnu politiku Janafa

> Reagiranje Janaf: Nismo preplatili skladište na Žitnjaku

Podsjetimo, transakcija na Žitnjaku se dogodila svega nekoliko dana prije odlaska premijera Ive Sanadera kada je Ježiću pošlo za rukom prodati malo i zastarjelo skladište na zagrebačkom Žitnjaku državnoj tvrtki Janaf.  U studiji iz 2004. godine koju posjeduje Index, a koju je naručila Ina u vrijeme kada je bila zainteresirana za skladišta, stoji kako ona vrijede pet do najviše šest milijuna eura, a zaključna cijena bila je negdje oko 18 milijuna eura.

Markov pokrenuo medijsku inicijativu da dokaže da je skladište vrijedilo

Isto tako studija je naglašavala kako se skladište nalazi svega 5 kilometara zračne linije od Trga Bana Jelačića što isključuje skladištenje vrlo eksplozivnih tvari. 

Valja naglasiti kako se vlasnik Diokija, ali i Novog lista Robert Ježić nalazi u zatvoru od 9. prosinca i to prvenstveno zbog afere HEP, odnosno prodaje struje po znatno manjoj cijeni Diokiju te kredita koji mu je HEP odobrio, no osim toga ispituju se i drugi njegovi sumnjivi poslovi.

Markov je ovih dana poduzeo i medijsku inicijativu ne bi li dokazao da je skladište na Žitnjaku itekako isplativa investicija. Štoviše, najavljuje velike planove koji uključuju rekonstrukciju Žitnjaka koji će biti regionalni centar za naftne derivate te najavljuje kako Janaf počinje sa snažnim upadom u tržište transportom naftnih derivata.

Markov: Tražili smo dopunu građevinske dozvole

Markov je takvu ideju iznio prije desetak dana u razgovoru za Poslovni dnevnik, a kako se kasnije ispostavilo novu Janafovu strategiju iznio je u javnost prije nego što ju je odobrio Nadzorni odbor. Naše istraživanje otkrilo je i zašto. Za početak upitali smo Markova što se točno misli raditi na Žitnjaku.

"Terminal Žitnjak je jedini adekvatni terminal za realizaciju regionalnog centra za skladištenje naftnih derivata za središnju Hrvatsku, jer svojim položajem gravitira prema velikom potrošačkom centru Zagrebu i dobro je povezan prometnom infrastrukturom kako sa svim dijelovima Hrvatske, tako i s državama jugoistočne i srednje Europe. Po završetku rekonstrukcije regionalnog centra, koja će se provoditi u više faza uvažavajući najviše sigurnosne i tehnološko-tehničke standarde, Terminal Žitnjak bit će najsuvremeniji i najmoderniji 'tank farm', odnosno terminal u Jugoistočnoj Europi za skladištenje naftnih derivata kako za obvezne državne zalihe, tako i za komercijalne svrhe", odgovorili su nam iz Janafa o sudbini skladišta kojeg su kupili od Diokija.

Markov nas je pismenim putem i obavijestio kako je zahtjev za izmjenom i dopunom građevne dozvole za rekonstrukciju i prenamjenu rezervoarskog prostora na Terminalu Žitnjak podnesen 28. lipnja 2010. godine nadležnom Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva.

Ministarstvo prostornog uređenja: Janaf nam se nije obratio

Štoviše na terminalu Žitnjak, Janaf će se potruditi osigurati dodatne skladišne kapacitete od 120.000 m3 za potrebe skladištenja obveznih zaliha naftnih derivata. Planovi Janafa uključuju i izgradnju ranžirnog kolodvora.

No, zanimljivo je da o tim planovima nitko ne zna osim Markova. Naime, u Ministarstvu zaštite okoliša o tim planovima nemaju pojma, iako smo im napomenuli da su nam u Janafu rekli da je podnesak iz lipnja prošle godine. Njihov pismeni odgovor prenosimo u cijelosti.

"U Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva ne provodi se postupak izdavanja izmjena i dopuna građevinske dozvolu za koju pitate. Sva odobrenja za gradnju izdaju se na temelju važećih prostornih planova pa će tako i u slučaju da investitor JADRANSKI NAFTOVOD d.d. Zagreb podnese zahtjev za izdavanje odobrenja za gradnju Ministarstvo moći izdati odobrenje za zahvat koji je predviđen prostornim planom grada Zagreba", stoji u odgovoru nadležnog ministarstva.

Grad Zagreb nema pojma

Isti upit proslijedili smo i zagrebačkom Gradskom uredu za prostorno uređenje, no i oni kažu da o tim planovima ne znaju ništa.

"Budući da se JANAF nije obratio ovom Gradskom uredu sa zahtjevom za izdavanje lokacijske dozvole, nemamo saznanja o konkretnoj lokaciji niti o veličini eventualno planiranog terminala pa niti o mogućnostima njegove gradnje", stoji u odgovoru koji potpisuje pročelnik tog ureda Davor Jelavić.  

Kalinić: Riječ je o vodozaštićenom području

Pavle Kalinić, predstojnik zagrebačkog Ureda za upravljanje u hitnim situacijama grada Zagreba kratko nam je u telefonskom razgovoru rekao kako takvi planovi ne bi bili mogući jer je riječ o vodozaštićenom području.

"Sve što sam ja čuo je da je Janaf kupio skladište da bi pomogao Diokiju. Ništa drugo mi nije poznato", rekao je Kalinić za Index.   

Pročitajte više