Japan bi zbog Toyote mogao promijeniti pravila o opozivu automobila



JAPANSKO ministarstvo prometa moglo bi revidirati  i poboljšati svoj sustav opoziva automobila, javljaju danas japanski mediji, a razlog bi mogao biti globalni skandal oko opoziva 8,5 milijuna vozila Toyote, najvećeg proizvođača auta na svijetu.

Japanski ministar prometa Seiji Maehara rekao je parlamentarnim zastupnicima u petak kako se nada da će popraviti način na koji njegove resor pristupa problemima opoziva, javile su lokalne novine.

"Razmislit ćemo o poboljšanju sustava opoziva, kako bismo ga učinili bližim korisnicima", rekao je Maehara parlamentarnom odboru.

Jača regulacija

Ministarstvo bi moglo tražiti od autokompanija da brže djeluju u slučajevima u kojima su potrebni popravci na vozilima i proširiti raspon slučajeva u kojima će biti obavezni prijavljivati probleme, naveli su brojni japanski mediji, pozivajući se na anonimne izvore u ministarstvu.

Ministarstvo prometa nije dalo komentare, pa se ne zna koji je službeni stav.

Predsjednik Toyote, Aido Toyoda, ipak će u srijedu biti saslušan pred povjerenstvom američkog Kongresa, nakon što ga je predsjednik povjerenstva, demokrat iz New Yorka, praktički natjerao na to. Toyoda originalno nije namjeravao doći na saslušanje.

Novi opoziv?

Toyota nije dala detalje oko planova svog predsjednika, ali japanske novine navele su kako je Toyoda napustio Japan tijekom vikenda.

Maehara i drugi japanski dužnosnici pohvalili su Toyodinu odluku da izađe pred američko povjerenstvo, rekavši kako bi trebao iskoristiti tu priliku da uvjeri razjarene kupce nezadovoljne zbog problema s neispravnim podloškama za noge, te problemima s papučicama gasa i sustavom kočenja.

Istodobno, Toyoti prijeti novi problem, jer je pod istragom problem s upravljanjem u Corolli, najprodavanijem automobilu na svijetu, koji je prošle godine prodan u 1,3 milijuna primjeraka diljem svijeta. Radi se o 500.000 modela prodanih u SAD-u.

Pročitajte više