lijepa priča nedjeljom

Juraj Zigman niže svjetske uspjehe. Surađuje s Nicki Minaj, Ritom Orom, Cardi B...

Foto: Juraj Zigman

MODNE kreacije sve više postaju jedan od hrvatskih aduta za svjetsko tržište. To možda najbolje zna Juraj Zigman, koji u svom modnom ateljeu u neposrednoj blizini Rijeke kreira odjeću za svjetske zvijezde. 

"Već više od 10 godina se bavim modnim dizajnom. Studirao sam modu u Milanu i nakon studija sam se vratio u rodnu Kostrenu, gdje sam otvorio modni atelje. Sada već nekoliko godina surađujem s nizom svjetskih zvijezda", kaže za Index 36-godišnji Zigman.

Među klijentima su mu Nicki Minaj, Cristina Aguilera i Rita Ora

Na popisu njegovih klijenata su Nicki Minaj, Rita Ora, Cristina Aguilera, Cardi B, Karol G, Megan Thee Stallion i brojne druge zvijezde koje danas vedre i oblače svjetskom glazbenom scenom. Tu su i bendovi Jonas Brothers i Little Mix. Osim njih, Zigmanove kreacije nosile su i voditeljice na Grammyju i Brit Awardsu.

Zigman kaže da je zadovoljan što su svjetske zvijezde prepoznale njegove kreacije. One, odnosno ljudi iz njihovih timova koji se bave nastupima, do njega su, ističe, došli preko društvenih mreža, mahom preko Instagrama, gdje "izlaže" svoje modne kreacije.

"Odijevanje zvijezda je pravi projekt koji traje mjesecima"

"Rad sa zvijezdama je puno teži nego što se to obično misli. Njihovo odijevanje je pravi projekt na kojem obično radi 10 ili 15 ljudi. Modne kreacije za njih se ne rade od danas do sutra, već rad na njima traje mjesecima. Vani je to ozbiljan posao", objašnjava Zigman. 

Dodaje kako si sada može priuštiti da radi samo ono što ga istinski zanima. Klijenti nekad od njega traže da napravi samo gaćice i grudnjake, a nekad i više od toga. Ipak, najčešće se, kaže, odlučuju za cijeli scenski kostim. 

"Radim total look i želim da to što radim bude nešto potpuno novo, a ne komad odjeće koji se samo stilizira. Možda je to što sam izabrao teži put, ali ja sam njime zadovoljan", napominje naš sugovornik. 

"Ciljana publika ne mogu biti svi, poduzetnik mora znati kome se obraća"

Zigman ističe da postoji kupac za svaku robu. Poduzetnik, međutim, mora znati kojem se tržišnom segmentu obraća, a mora znati i komunicirati s klijentima. 

"Nikad nisam radio trendovsku odjeću, ciljana publika ne mogu biti svi. Od početka sam znao da moj tržišni segment čini samo dvoje od sto potencijalnih kupaca. Zadovoljan sam time", poručuje Zigman. 

Osim za strane, kaže da radi i za pojedine zvijezde domaće estrade, poput Severine. Ima i dućan u središtu Zagreba. Ipak, ciljano tržište mu ostaje ono strano, prije svega američko i britansko. Tako je nedavno radio modne kreacije i za Victoria's Secret Show i Late Night Show, kao i za reklamu za Pepsi. 

"Zvijezde vole raditi s ljudima iz egzotičnih destinacija, a Hrvatska je za njih upravo to"

"Uglavnom radimo po narudžbi, a kao kanale komunikacije i promocije koristimo društvene mreže. Kada se dogovorimo oko angažmana, posla je jako puno. Komuniciramo putem Skypea, naručitelji sve gledaju i nadziru i stalno zovu. Ipak, daju mi svoje povjerenje i slobodu rada, a to mi je jako bitno", opisuje Zigman kako izgleda rad s timovima velikih svjetskih zvijezda. 

Njegov Modni obrt Zigman zapošljava osmero ljudi. S ponosom ističe da mu je "baza" u Kostreni kraj Rijeke i da je zadovoljan poslovanjem.

"Zvijezde vole raditi s ljudima iz egzotičnih destinacija, a Hrvatska je za njih upravo to - egzotična zemlja. U svijetu show businessa to je čak i svojevrsna preporuka", napominje naš sugovornik. 

Kreirao je i u vrijeme karantene

Koronakriza se odrazila i na svjetsku estradu, posebno u vrijeme lockdowna. Ipak, Zigman ističe da je on i u to vrijeme radio te da su tada nastali i neki od aktualnih svjetskih hitova. Njegov je posao bio modni dizajn za zvijezde i ostale sudionike u njihovim spotovima. 

"Zvijezde su i u vrijeme lockdowna morale raditi, a s njima su radili i modni dizajneri, pa tako i ja", kaže Zigman. 

Na pitanje što ga ispunjava, Zigman kaže da je zadovoljan što radi posao koji voli. Izazov, ističe, vidi u svakoj novoj kreaciji koju radi, kao i u reakciji tržišta na nju. 

"Ciljevi su mi usmjereni na jačanje brenda na stranom tržištu, kao i na ulaganje u distribucijsku mrežu i ulazak u multibrend trgovine u svijetu. Ipak, fokus je na većoj zastupljenosti i radu na projektima visoke produkcije, nastupima i turnejama", zaključuje Zigman, dodajući kako uskoro na tržište izlazi s kolekcijama modnih dodataka poput torbi, jer smatra da i tu ima što ponuditi.   

Pročitajte više