Putnički kaos u Indiji dodatno se pogoršao nakon što je najveća zrakoplovna tvrtka u zemlji, IndiGo, otkazala stotine letova, nastavljajući tako trodnevne poremećaje u svojoj mreži.
Tisuće putnika ostale su zaglavljene diljem zemlje usred sezone putovanja, a otkazani su i svi letovi IndiGoa iz glavnog grada Delhija. Uzrok problema je nedostatak pilota s kojim se kompanija suočila nakon što se nije uspjela prilagoditi novim pravilima o raspoređivanju posade, piše BBC.
Indijska vlada priopćila je da pozorno prati situaciju, a savezni ministar zrakoplovstva izrazio je "jasno nezadovoljstvo" načinom na koji je zrakoplovna tvrtka upravljala krizom.
U odvojenom priopćenju, indijski regulator za zrakoplovstvo naveo je da su poremećaji prvenstveno uzrokovani "pogrešnom procjenom i propustima u planiranju" prilikom implementacije novih pravila o ograničenju radnog vremena letačke posade. Regulator je stoga naložio IndiGou da odmah dostavi detaljan plan o zapošljavanju posade, obuci, restrukturiranju rasporeda i drugim mjerama za ublažavanje posljedica.
Iz IndiGoa, koji drži 60% tržišnog udjela i obavlja više od 2000 letova dnevno, poručili su kako očekuju da će se operacije u potpunosti normalizirati tek do 10. veljače. Zatražili su privremeno izuzeće od novih pravila koja zahtijevaju više sati odmora i ograničavaju noćne smjene. Kompanija je također najavila da će od 8. prosinca smanjiti broj letova kako bi minimizirala daljnje poremećaje.
Međutim, Udruženje pilota Indije oštro je kritiziralo mogućnost izuzeća, navodeći da bi takav potez potkopao duh novih propisa i "ozbiljno" ugrozio sigurnost putnika. Prema novim pravilima, piloti imaju pravo na više odmora, a jedna od ključnih promjena je da tjedno smiju obaviti najviše dva noćna slijetanja, za razliku od prijašnjih šest.
Brojni putnici izrazili su svoje nezadovoljstvo na društvenim mrežama, žaleći se na nedostatak pravovremenih informacija i činjenicu da su ostavljeni na aerodromima bez hrane.
Među zaglavljenim putnicima našao se i visoki povjerenik Singapura u Indiji, Simon Wong, koji je rekao da je "ostao bez riječi" te da je zbog otkazanog leta morao propustiti vjenčanje svog mladog člana osoblja. Glavne zračne luke u Delhiju, Mumbaiju i drugim gradovima izdale su upozorenja putnicima da obavezno provjere status svojih letova prije dolaska na aerodrom.