Konačni pad: HTV čitao ankete "komercijalnih televizija"

HTV za predsjedničke izbore nije radio svoje izlazne ankete, nego je u središnjem Dnevniku koristio izlazne ankete provedene za, kako je rekao voditelj Zoran Šprajc, "komercijalne televizije".

"Rezultate izlaznih anketa koje je za Novu TV i RTL provela agencija Ipsos Puls HRT je nelegalno večeras koristio u svom Dnevniku. Iako je HRT-u ponuđeno da jednako s komercijalnim televizijama učestvuje u narudžbi izlaznih anketa, javna televizija odustala je od narudžbe. Izlazne ankete naručile su i u potpunosti financirale Nova TV i RTL koje jedine imaju pravo koristiti njihove rezultate, uz pravilno navođenje metodologije i izvora", navela je Nova TV u svom priopćenju.

"Nova TV u potpunosti osuđuje ovakav neprofesionalan, nelegalan i nepošten postupak HRT-a", dodali su s "komercijalne televizije".

Naredba iz DIP-a

Zamjenik urednika Informativnog programa Dražen Majić i šef povjerenstva za praćenje izbora Renato Kulić bili su na sastanku kod predsjednika DIP-a Branka Hrvatina, koji im je tumačio zakon tako da se ne mogu raditi nikakve izlazne ankete. HTV se kao javna kuća odlučio pridržavati tih pravila. U trenutku kad je DIP rekao da neće sankcionirati kršenje HRT više nije imao vremena provesti nabavu. Po zakonu je HRT morao provesti javnu nabavu, jer za takav iznos nije mogao ići na direktnu nagodbu. Drugi dio ne mogu komentirati, jer ne znam koje su točno optužbe i kako se se nelegalno koristile ankete drugih kuća", objasnio je za Index glasnogovornik HRT-a Danko Družijanić.

HTV je u dosadašnjim javljanjima više puta ponovio kako ankete nisu konačne i kako ih treba uzeti s rezervom. Šteta što glavna urednica Informativnog programa, Hloverka Novak Srzić, nije napomenula i da bi kompletan politički opus javne kuće pod njenim rukovodstvom također trebalo uzeti s debelom rezervom.

Pročitajte više