LED semafori zimi postaju opasnost?

IMPLEMENTACIJA LED tehnologije u semafore i praktično je dokazala svoje kvalitete, dugovječnost i nisku potrošnju energije. Međutim, s prvim snježnim pahuljama na američkim prometnicama je detektiran i jedan ozbiljan problem.

Uslijed manjka topline, kao posljedice manje potrošnje energije, snijeg nakupljen na LED rasvjetnim tijelima se zadržava i samim time smanjuje vidljivost dovodeći u pitanje funkcionalnost. Snaga LED-ica je toliko mala da za razliku od klasičnih žarulja ne postoji mogućnost topljenja nakupljenog snijega.

Da se ne radi o bezazlenom problemu govore sve brojniji primjeri gdje je do prometnih nezgoda došlo upravo zbog nemogućnosti vozača da pravovremeno uoči signalno svjetlo.

Čak štoviše, u prometnoj nezgodi u Illinoisu poginula je vozačica na koju je u raskršću naletio vozač kojemu je snijeg pokrio signalno svjetlo semafora.

Trajnog rješenja zasada nema pa se lokalne vlasti snalaze kako mogu. U Minnesoti koriste zračni mlaz za ispuhivanje snijega, dok su Wisconsinu zaposlili gradske djelatnike iz službe održavanja da ručno uklanjaju snijeg.

Kao najjednostavnije rješenje trenutno se čini savjet jednog prometnog stručnjaka koji je savjetovao vozačima da se jednostavno ne obaziru na snijegom zametene semafore i ponašaju kao da su u isti u kvaru. Dakle, prometni znakovi su u opet in, kao i pravilo desne strane.

Dugotrajno gledano, kao moguća rješenja se spominju konstrukcijske preinake samih kućišta semafora, kao i ugradnja svojevrsnih grijača.

Ovo potonje baš i nema nekog smisla jer poništava jednu od prednosti LED tehnologije - ekonomičnost, bar u zimskim mjesecima.

U posljednje vrijeme aktualan je trend zamjene konvencionalno konstruiranih semafora onima sa LED tehnologijom. LED-ice troše 90 posto manje energije, imaju jednolik intenzitet osvjetljenja, a traju godinama, osjetno duže u odnosu na 12-mjesečni rok trajanja klasične žarulje snage 50 do 150W. Samo u Wisconsinu implementacija LED tehnologije donosi uštedu energije u vrijednosti od 750.000 USD godišnje.

Pročitajte više