Kokteli, koncerti, roštilj i TikTok, to je službeni put zaposlenica Ministarstva rada

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

U ROVINJU je od 22. do 25. rujna održan Weekend Media Festival 2022, namijenjen stručnjacima za komunikacije, marketing, oglašavanje, PR i medije. Među posjetiteljima su se našle i dvije službenice Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, u svojstvu službenih osoba.

Radi se o Ivani Matošin, načelnici Sektora za praćenje, vrednovanje i informiranje, i Magi Gašpert. Poslali smo upit ministarstvu kako bismo provjerili svrhovitost takvog troška i poveznicu između festivala marketinga i oglašavanja sa zaposlenicima Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.

Na festivalu se govorilo o TikToku, održivom oglašavanju, grafičkom dizajnu, kulturi otkazivanja itd. Da ne bi bilo dosadno i suviše poslovno, održano je nekoliko koktel-partyja, dovedeni su DJ-evi, a nastupe su održali Darko Rundek i Jazz orkestar HRT-a, Matija Cvek, Marija Mirković (ex-Frajle) i Konstrakta. Osim koktel-partyja i glazbe uživo, održani su i roštilj u organizaciji MasterChef te druge gastronomske priredbe (Vrhunski okusi za nepce, Gastro oaza). 

Index je poslao upit ministarstvu sa zahtjevom da se objasni dodana vrijednost sudjelovanja službenica na festivalu, kakva znanja i informacije su stekle u dva dana dok su slušale predavanja o navedenim temama, kako će im to pomoći da bolje obavljaju svoj posao a ministarstvu da bude efikasnije, i koliki su ukupni troškovi. 

Otišle na festival da bi bolje obavljale svoj posao

"Državne službenice upućene su službeno na sudjelovanje na navedenom događanju sukladno opisu radnog mjesta kojeg obavljaju u okviru Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Uprave za upravljanje operativnim programima Europske unije. Naime, službenice rade na poslovima praćenja, vrednovanja i informiranja, a koji su sastavni dio obveza Upravljačkog tijela u okviru Sustava upravljanja i kontrole korištenja Europskog socijalnog fonda i Europskog socijalnog fonda Plus u Republici Hrvatskoj", odgovorilo nam je ministarstvo.

Pokušali su opravdati razlog za osobni dolazak dvije službenice na festival.

"Dodatno, službenice su ispred Ministarstva i Upravljačkog tijela imenovane kao službenice za komunikaciju Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027. te uključene u rad mreže nacionalnih koordinatora i službenika za komunikaciju te predstavnika Europske komisije radi razmjene informacija o aktivnostima vidljivosti, transparentnosti i komunikacije o fondovima."

Ispada da je Ministarstvo smatralo da treba poslati dvije osobe na festival u Rovinj da bi učile o komunikaciji i povezivale se s ljudima iz komunikacijskih industrija, pritom im pokušavajući "uvaliti" EU fondove.

"Uprava za upravljanje operativnim programima Europske unije, Upravljačko tijelo za Europski socijalni fond i Europski socijalni fond Plus ima obveze sukladno važećoj EU regulativi kontinuirano raditi na aktivnostima podizanja svijesti građana te povećati razinu komunikacije s postojećim i budućim korisnicima ESF sredstava razvojem nove mrežne stranice i provođenjem medijskih kampanja uz korištenje društvenih mreža", stoji dalje u odgovoru Ministarstva. Ali to još nije dovoljno dobro opravdanje, posebno zbog toga što "korištenje društvenih mreža" ne zahtijeva obilazak festivala.

Ministarstvo tvrdi da su na festivalu stekle dodatne vještine i znanja

U Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike su uvjereni da su njihove djelatnice na festivalu stekle vještine i znanja koji će im pomoći u obavljanju posla, a time pridonijeti i efikasnosti samog Ministarstva.

"Predmetno događanje kroz održane panele i predavanja predstavlja korisno mjesto razmjene i stjecanja informacija o novim trendovima u komunikaciji, promociji i oglašavanju. Cilj je Upravljačkog tijela kontinuirano raditi na povećanju vidljivosti mogućnosti i rezultata Europskog socijalnog fonda i Europskog socijalnog fonda Plus čija se ciljana promotivna kampanja planira po službenom usvajanju od strane EK", smatraju.

"S obzirom na to da WMF predstavlja centralno regionalno godišnje događanje komunikacijske industrije i namijenjeno je djelatnicima koji izravno ili neizravno djeluju u komunikacijskoj industriji. Predavanja i paneli na predmetnom događanju predstavljaju važan izvor informacija za službenike zadužene za informiranje, komunikaciju i vidljivost s ciljem upoznavanja novih trendova i mogućnosti što većeg dosega prema potencijalnim korisnicima Europskog socijalnog fonda kao i široj javnosti", tvrde.

Čitanjem odgovora na Indexov upit naslućuje se da u Ministarstvu smatraju da njihove službenice nemaju dovoljno znanja, veza i iskustva u komunikaciji, promociji i oglašavanju, pa ih je bilo potrebno poslati na Weekend Media Festival da bi stekle te vještine i znanja, kako bi bolje obavljale svoj posao.

To bi bilo dobro opravdanje da se ne radi o službenicama koje su imenovane za komunikaciju Programa učinkoviti ljudski potencijali 2021.-2027., što bi dalo sugerirati da se radi o osobama koje imaju veliko iskustvo u komunikaciji, promociji i oglašavanju. Apsurdno je prvo imenovati službenike za poslove komunikacije i onda ih slati na festivale, radionice i slične stvari za "razmjenu i stjecanje informacija", da citiramo odgovor na upit.

Koliki je ukupni trošak?

Hrvatski porezni obveznici se mogu tješiti da su tek djelomično platili vikend-osposobljavanje dvjema osobama iz Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji socijalne politike za funkciju na koju su izabrane.

"Što se tiče troškova službenog putovanja, sukladno opisanim zadaćama Upravljačkog tijela prihvatljivi su i bit će financirani (omjer 85% EU, 15% nacionalno) sredstvima tehničke pomoći ESF", odgovaraju na pitanje o izvoru financiranja.

"Troškovi uključuju 2 kotizacije (5375 kn), 2 dnevnice po službenici (800 kn), putne troškove (trošak goriva službenog automobila i cestarine Zagreb-Rijeka-Zagreb 140 kn, Tunel Učka-Kanfanar-Učka 136 kn), te trošak smještaja (1476 kn)."

Ukupni trošak dakle iznosi 7927 kn, bez goriva. Većinu toga je pokrila EU, ali nije ni mali iznos za dva dana. To je ipak samo jedan primjer, ali ako se radi o trendu u javnom sektoru Hrvatske, onda se na slične stvari godišnje na razini cijele države potroše nezanemariva sredstva.

Govorilo se o TikToku, održivom oglašavanju, kulturi otkazivanja, mobilnim igrama....

Program festivala ne otkriva baš puno tema na kojima su dvije službenice Ministarstva mogle nešto naučiti. Ali bilo je puno toga pa smo možda nešto u programu propustili. Neke od tema su: TikTok, ekološka održivost oglašavanja, kultura otkazivanja, internet streaming, razvoj brenda, recesija 2023., mobilne igre.

Jako zanimljive teme, za svakoga ponešto, ali baš nijedna koju bi dvije službenice Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike mogle iskoristiti u radu s "poslovima praćenja, vrednovanja i informiranja" u vezi s fondovima EU.

Osim ako Ministarstvo ne planira pokrenuti TikTok kanal. Iako, ministar Marin Piletić sa svojih 39 godina taman spada u gornju granicu generacije koja može shvatiti TikTok. Možda je to i prilika za nova zapošljavanja - službenika za TikTok.

Ekološka održivost oglašavanja više spada u resor Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, kultura otkazivanja je možda tema za Ministarstvo kulture i medija, a i druge teme su više vezane za neka druga ministarstva, a ne Ministarstvo rada, mirovinskog sustava i socijalne politike.

Da se ne radi samo o poslovnoj konferenciji nego o festivalu, koji je više bio zabavne nego stručne tematike, dokazuju stalni coctail party-i, roštilji i gastronomski nastupi, koncerti, DJ-i, "opening party" i druge zabavne stvari koje se vežu uz festivale. 

Ali uporno pokušavaju dokazati da je Weekend Media Festival bio opravdana "aktivnost" i da je festival ojačao kapacitete i znanja službenica i ministarstva.

"U ovoj godini ovo je jedino događanje ove vrste na kojem su sudjelovali službenici Uprave za upravljanje operativnim programima Europske unije. Službenici Ministarstva zaduženi za predmetna područja nastoje sudjelovati na svim relevantnim događanjima, a čija tematika je prepoznata kao moguće jačanje kapaciteta i stjecanje novih znanja, a sukladno internoj organizaciji posla."

Pod "jačanje kapaciteta" se očito smatra predavanje o TikToku, koncert Konstrakte i Darka Rundeka, roštilj i gastronomija, nekoliko koktel-partyija i zabava do kasno u noć. 

Pročitajte više