Na brodici kod Mljeta poginuo skiper. "Pretpostavljamo da je došao veći val..."

Foto: Screenshot HRT

ZVONIMIR Cetinić iz Lučke kapetanije Dubrovnik i ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe Siniša Orlić gostovali su u Dnevniku HTV-a te govorili o sigurnosti plovidbe na moru vezano za havariju brodice kod Mljeta.

U pomorskoj nesreći koja se jučer poslijepodne dogodila nedaleko od otoka Mljeta život je izgubio voditelj izletničke brodice, dok je devetero putnika, većinom stranaca, spašeno i gotovo neozlijeđeno. Uzroke nesreće utvrdit će istraga koju vodi dubrovačka Lučka kapetanija.

Zvonimir Cetinić rekao je da je teško reći je li stabilnost brodice narušena u potpunosti, a za isplovljavanje - to je trebao procijeniti skiper brodice.

"Vremenski uvjeti u Mljetskom kanalu, pogotovo u poslijepodnevnim satima kad zapuše vjetar, znaju biti loši. Kad se brodica našla u tom trenutku, pretpostavljamo da je došao veći val i da ju je naglo okrenuo i prevrnuo", rekao je Cetinić.

Orlić: Broj putnika bio je ispod maksimuma

Siniša Orlić rekao je da stabilnost brodice ovisi o kabini i broju putnika.

"Broj putnika bio je ispod maksimuma i njihov smještaj. Vrijeme je bio ključni element", rekao je.

Cetinić je rekao kako bi rezultati istrage trebali stići kroz nekoliko dana, najkasnije tjedana, te se osvrnuo na ostale nezgode na moru, za koje kaže da su se ljudi malo uspavali jer je dug bio period lijepog vremena kad je bila bonaca.

"Sad je naglo okrenulo na buru, tramontanu, maestral i ljudi su to dočekali nespremni", dodao je.

"Vremenske prilike, neiskustvo i arogancija"

Orlić je naglasio kako je moguće unaprijediti sustav, ali da svaki pojedinac koji izlazi na more, koji ide ploviti, mora se brinuti za sebe, svoje putnike i brod te sve sudionike u pomorskom prometu.

"Na kraju godine radimo analizu pomorskih nezgoda koje su se dogodile tijekom godine. Teško je uspostaviti neki obrazac zbog čega se neke stvari događaju. Mislim da ima više faktora koji su bitni. Treba istaknuti vremenske prilike, a zatim dolaze neiskustvo i arogancija oko propisa i druge puno sitnije stvari koje kad se spoje - izazovu tragediju", rekao je.

Smatra kako se sustav lučkih kapetanija može unaprijediti.

"Od broja ljudi do sredstava kojima raspolažemo. U Hrvatskoj ima oko 105 tisuća brodica te otprilike 4500 jahti. One se pregledavaju periodično. Kapetanije svake godine naprave između 10 i 11 tisuća tehničkih pregleda uz 7, 8 inspekcijskih pregleda. To su nenadani pregledi na terenu. Mislim da je to zadovoljavajuće. Teško je nešto više organizirati jer kapetanije ne rade samo taj dio posla", zaključio je.

 

Pročitajte više