Na "crni petak" prodaja u američkim trgovinama pala: Amerikanci sve više kupuju online

Foto: Shutterstock

AMERIKANCI su u trgovačkim lancima na Dan zahvalnosti i 'Crni petak' potrošili 12,10 milijardi dolara, manje u odnosu na 12,29 milijardi u ista dva dana prošle godine, pokazuju podaci ShopperTraka, dok je online prodaja snažno porasla.

Unatoč padu prodaje u trgovačkim lancima, ta analitička tvrtka ostaje pri svojim procjenama da će prodaja u SAD-u u studenom i prosincu biti 2,4 posto veća nego u istom lanjskom razdoblju.

ShopperTrak ističe i kako je ove godine promijenio način obrade podataka, pa ne može točno odrediti koliko je u postotku pala prodaja u trgovinama na Dan zahvalnosti i 'Crni petak'.

Analitička kuća RetailNext objavila je, pak, da je na Dan zahvalnosti i 'Crni petak' prodaja u trgovinama pala za 1,5 posto, dok je prosječna potrošnja po kupcu skliznula 1,4 posto.

Snažan rast online prodaje

I dok je prodaja u trgovačkim lancima pala, za Dan zahvalnosti i 'Crni petak' online prodaja snažno je porasla.

Prema podacima Adobe Digital Indexa, na Dan zahvalnosti i 'Crni petak' online prodaja dosegnula je 4,47 milijardi dolara, što je 18 posto više u odnosu na iste dane prošle godine i više od 4,35 milijardi koliko se očekivalo.

"Unatoč padu prodaje u trgovinama, ukupna potrošnja u ta dva dana bila je dobra, s obzirom na rast online prodaje", kaže Bill Martin, osnivač ShopperTraka.

Pročitajte više