Obećana zemlja hrvatskih tajkuna: Nakon Todorića i Tedeschija, i Luka Rajić ulaže u Srbiju

NAKON što su vlasnici Agrokora i Atlantic Grupe Ivica Todorić i Emil Tedeschi posljednjih mjeseci agresivnije krenuli prema srpskom tržištu, sada je i Luka Rajić odlučio okrenuti poslovanje prema istoku.

Tako je danas objavljeno da je njegova tvrtka RALU logistika osnovala sestrinske tvrtke Ralu Beograd, dok je u Sloveniji osnovana Ralu logistika u Kopru. "Sestrinske tvrtke u Srbiji i Sloveniji, kao i hrvatska tvrtka RALU logistika, osim transporta, pružat će integrirane logističke usluge u hladnom lancu", stoji u priopćenju Ralu logistike te se dodaje kako će se nastaviti ulaganja u opremu i infrastrukturu, a želi se i povećati broj zaposlenih sa sadašnjih 80 na 200.

Rajić u razvoj tvrtke uložio 110 milijuna kuna

"Strategija RALU logistike je širenje i prisutnost u segmentu hladnog lanca na domaćem i tržištu regije. To smo i potvrdili osnivanjem tvrtki u Beogradu i Kopru te akvizicijom HIT Transporta kojom je zatvoren ciklus akvizicija na domaćem tržištu. Vjerujemo da će naše komparativne prednosti također pridonijeti kontinuiranom i kvalitetnom razvoju domaćeg i regionalnog transportnog tržišta", kazao je predsjednik Uprave RALU logistike Renato Radačić.

U razvoj tvrtke u vlasništvu Luke Rajića je do sada od planiranih 200 milijuna kuna uloženo njih 110 milijuna. Zbog širenja i razvoja poslovanja te ulaska na nova tržišta, planira se i povećanje ukupne investicije.

Todorić lider na srpskom tržištu sladoleda i ulja, drugi u trgovini

Ivica Todorić je već odavno zagrabio na srpsko tržište te su njegove tvrtke već lideri po proizvodima koje proizvode u Srbiji. Tvrtka Frikom je već lider na tržištu sladoleda, a uljara Dijamant drži vodeću poziciju na tržištu ulja i proizvoda od ulja. Todorićev trgovački lanac Idea se smjestio na drugu poziciju, odmah iza Delte.

Da je kupovina brendova iz Srbije trend ovih dana je potvrdio i vlasnik Atlantic Grupe Emil Tedeschi koji je postao vlasnikom srpskih prehrambenih brendova Smokija, Bananice, Najljepših želja te Grand Kafea. Tedeschi to nije kupio izravno u Srbiji, nego je do njih došao preko kupovine slovenske Droge Kolinske. Uz nju je dobio tri srpske kompanije - Soko Štark, Grand prom i Palanački kiseljak.

"Svi koji nešto znače posluju u Srbiji"

Očito je kako je srpsko tržište vrlo primamljivo hrvatskim tajkunima. To dokazuje i izjava hrvatskog ministra gospodarstva Đure Popijača koji je nedavno rekao kako se u Srbiji nalazi više od 200 hrvatskih tvrtki koje su u susjednu zemlju od 1993. godine uložile oko 520 milijuna eura. Popijač je tada istaknuo da su "zapravo svi koji nešto znače" prisutni na srpskom tržištu. 

Pročitajte više