Obrana traži kamikaze za rekonstrukciju: Namažite tračnice i opet pustite vlak u Rudinama!

OBRANA optuženih u slučaju "vlaka smrti" iznijela je čitav niz prijedloga sucu Damiru Romcu, kojima žele pobiti navode optužbe. Siniša Štimac, branitelj Ivice Medaka, traži tako vještačenje nagibne tehnike, kočnica i ostalih sustava na nagibnom vlaku, isto otprilike i što su tražili članovi raspalog Povjerenstva iz HŽ Infrastrukture.

Sumnja se, naime, da nesreći nije isključivo kumovao retardant, već da je i neispravnost vlaka pridonijela nezapamćenoj nesreći i smrti šest putnika.

Povjerenstvo HŽ-a se raspalo, zaključak nikad nisu donijeli 

O prijedlozima članova Povjerenstva iz Infrastrukture, direktor Vuče vlakova Oliver Krilić nikada nije odlučio. Smatra da su apsurdni i da ljudi koji to traže jednostavno nemaju potrebna znanja o tome što se može, a što ne. Prijedlog da nagibni "vlak smrti", koji od nesreće trune na depou u Solinu, spoji na struju, drži neizvedivim.

Povjerenstvo se raspalo, nikada nije dalo zaključak o uzrocima tragedije u Rudinama, a šef Infrastrukture Branimir Jerneić ne vidi uopće zakonske mogućnosti kako da posao privedu kraju. Razmišljali su i o angažiranju neovisnih stručnjaka, no to se ne bi uklapalo u propise pa se i od toga odustalo, pojašnjava Jerneić.

Kamikaza rekonstrukcija

Najradikalni je, bez ikakve dvojbe, u svom zahtjevu sudu bio odvjetnik Jadran Franceshi, branitelj optuženog Joze Bazine. Franceschi, naime, predlaže ni više, ni manje, nego rekonstrukciju događaja u Rudinama. Znači, nagibni vlak, tračnice premazane retardantom i sve ostalo. U kuloarima je taj prijedlog već prozvan "kamikaza rekonstrukcija"!

Franceschi ne vidi veći problem u prijedlogu, i on sumnja na neispravnost "vlaka smrti" i da strojovođa Josip Palinić nije poduzeo sve što su nalagali propisi da zakoči. Drži da pokus koji je obavio istražni sudac Davor Svalina sa test dionicom premezanom retardantom nije dovoljan da dokaže navode optužbe.

Sudac Romac kani saslušati svjedoke pa onda odlučiti o svim prijedlozima, uključujući i Franceschijevu rekonstrukciju. Što li bi na to rekao direktor Krilić? Hoće li pustiti još jedan nagibni vlak od 4 milijuna eura niz strminu namazanu retardantom?

Pročitajte više