Okrugli stol o slobodnom pristupu informacijama i akademskoj zajednici

SLOBODAN pristup informacijama i akademska zajednica tema je okruglog stola održanog danas u povodu Međunarodnoga dana ljudskih prava, u organizaciji Hrvatskog knjižničarskog društva i suradnji s Katedrom za bibliotekarstvo i Istraživačkoobrazovnim centrom za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskoga fakulteta.

Cilj okrugloga stola, koji je posvećen slobodnom pristupu informacijama, jest proširiti svijest specifičnim potrebama članova akademske zajednice u pristupu znanju te pomoći knjižničarima da za njih organiziraju službe i usluge.

Vjekoslav Afrić sa zagrebačkoga Filozofskog fakulteta govorio je o oblicima učenja i informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji, naglasivši kako je i u stoljeću naprednih tehnologija značajna uloga Sveučilišta, kao zaštitnika i čuvara znanja.

Po njegovu mišljenju bez Sveučilišta nema mogućnosti da se znanje dalje širi, a bez knjižnica da se ono sačuva. "Znanje se ne može producirati bez slobodne razmjene znanja", zaključio je.

Vedrana Spajić Vrkaš, također sa Filozofskoga fakulteta, govorila je o pravu na učenje i obrazovanje, naglasivši kako u prošloj godini oko 130 milijuna djece nije ostvarilo pravo na obrazovanje, napomenuvši kako većina pripada afričkim i azijskim zemljama, dok je oko 2,5 milijuna djece dolazi iz razvijenih industrijskih zemalja.

Predavač na zagrebačkom Pravnom fakultetu Đorđe Gardašević govorio je o pravima i odgovornostima u akademskoj zajednici, napomenuvši kako znanstveni rad ne podliježe ograničenjima, osim moralnim.

Upravo zbog te slobode, taj rad zahtijeva veliku odgovornost, kazao je iznijevši neke primjere krivotvorenja znanstvenih radova, koji osim što su nemoralni i potkopavaju osnove znanosti. Istaknuo je potrebu prilagođavanja Bolonjskim procesima, kako bi kvaliteta našega znanja dostigla europsku razinu.

Na skupu je riječi bilo i o budućnosti sveučilišne knjižnice, dostupnosti informacija, visokoškolskim knjižnicama, neformalnom učenju i drugim temama.

Pročitajte više