Operu Turandot za otvaranje Splitskog ljeta režira Ozren Prohić, rođak ministra Hasanbegovića

Foto: hnk.hr

SPLITSKO ljeto ove će godine u Galeriji Meštrović otvoriti opera Turandot Giacoma Puccinija u režiji Ozrena Prohića. To je njegov povratak na Splitsko ljeto i u Split, u kojem je svojedobno bio i ravnatelj Drame.

Nije to prva predstava koju će Prohić režirati kako na Ljetu, tako i u Splitu, no detalj da mu je aktualni ministar kulture Zlatan Hasanbegović rođak, potaknula je kuloarske priče. Pogotovo što je Splitskom ljetu vraćen status nacionalnog festivala te je pojačano financiranje, ali ne opet u tolikoj mjeri koliko mu je oduzeto za vrijeme prošle vlasti kojoj nije bilo po volji što je iz Splita potjeran bivši intendant i ravnatelj ljeta Tonči Bilić.

"Dubinska fašizacija društva događa se kada se malograđanskim pitanjima pokušavaju uspostaviti kriterij"

"Pravo je pitanje zašto mene za vrijeme Štrljića i Selema nije bilo u Splitu. Režirao sam prije, a režirat ću i poslije aktualnog ministra kulture. Znate kako je John Ford rekao McCarthyju. "Ja sam John Ford, ja radim filmove." Kada se preko malograđanskih pitanja pokušavaju uspostaviti kriteriji, tu se krije dubinska fašizacija društva", tvrdi Prohić. 

Sličan komentar je dao i prije koji mjesec kada je dio javnosti komentirao da je rođak Hasanbegović za zamjenicu uzeo bivšu intendanticu zagrebačkog HNK Anu Lederer, njegovu dugogodišnju partnericu. Lederer je izjavila da više nisu u vezi, a Prohić je takve komentare nazvao malograđanskim fašizmom.  

Za tri izvedbe 70 tisuća kuna

Prije pet godina za otvaranje 57. Splitskog ljeta na Prokurativama režirao je La Giocondu, operu Amilcarea Ponchiellija, koprodukciju splitskog i riječkog HNK. Za otvaranje Splitskog ljeta 2002. godine režirao je, pak, Oedipus Rexa Stravinskog, a godinu ranije Verdijevog Atilu.

Pitali smo ga i za honorar od 70 tisuća kuna koji bi trebao dobiti za tri izvedbe Turandota.

"Nemam problema da se moji honorari komentiraju, no ugovor još nisam potpisao", kaže Prohić.

Redateljska koncepcija koja korespondira sa suvremenošću...

Oko Prohićevog angažmana dobili smo i komentar Gorana Golovka, ravnatelja splitskog HNK i Splitskog ljeta.

"Ozren Prohić, redoviti profesor kazališne režije na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, redatelj sa zavidnim brojem dramskih i opernih režija u svojoj karijeri, režira operu Turandot na prijedlog ravnatelja glazbenog programa 62. Splitskog ljeta Ive Lipanovića uz moj pristanak. Ponudio je redateljsku koncepciju koja korespondira sa suvremenošću i odgovara izazovima ambijentalnog kazališta, u ovom slučaju otvorenog prostora Galerije Meštrović", pojasnio je Golovko okolnosti Prohićevog angažmana. 

Golovko: Kada bih gledao krvna srodstva i tko je s kim bio, vjerojatno ne bih mogao raditi ni s kim u Hrvatskoj

Podsjetio je i na njegove dosadašnje radove.

"Na splitskim ljetnim festivalima režirao je opere Attila i Oedipus Rex, a posljednji put je na Splitskom ljetu režirao 2011. godine operu La Gioconda pod ravnanjem maestra Nikše Bareze, tadašnjim ravnateljem festivala. Program 62. Splitskog ljeta, koji uključuje premijerne, reprizne, gostujuće naslove i imena članova autorskih timova te pripadajuće detaljno razrađene troškovnike sa svim pojedinačnim autorskim honorarima, potvrđen je na sjednici Festivalskog vijeća 18. svibnja. Honorar od 70 tisuća kuna kreće se u okvirima naknada koje se inače isplaćuju za operne režije, što je lako provjerljiv podatak. Kada bih kao osnovni kriterij za umjetničku suradnju uzimao krvna srodstva i špekulacije tko je s kim bio, jest ili će biti u vezi, vjerojatno ne bih mogao raditi ni s kim u Hrvatskoj", komentirao je Golovko.

 

Pročitajte više