KURIKULARNA REFORMA

Ovo je jedina škola u Hrvatskoj koja će praznike imati 4 puta godišnje

Privatan album

VI. OSNOVNA škola Varaždin jedina je u Hrvatskoj koja će umjesto u dva polugodišta nastavu imati raspoređenu u četiri obrazovne cjeline, što znači da će i školske praznike imati četiri puta godišnje. Ove školske godine, ova varaždinska osnovna škola provodi eksperimentalni program kurikularne reforme pod nazivom Škola za život, zajedno s još 73 škole, međutim jedina je u Hrvatskoj koja će imati nastavu organiziranu u četiri obrazovna razdoblja.

Tako će učenici ove škole jedini u Hrvatskoj imati i jesenske praznike pa im prvi odmor od škole kreće već 27. listopada. Razgovarali smo s ravnateljem Mariom Stančićem koji nam je otkrio kako su došli na tu ideju i kako će se nastava odvijati te što o tome misle učenici i roditelji.

"1. obrazovno razdoblje traje od 3.9. do 26.10. i obuhvaća 39 radnih dana. To je 1. blok. 2. obrazovno razdoblje traje od 5.11. do 21.12. i obuhvaća 35 radnih dana - 2. blok. 3. obrazovno razdoblje traje od 14.1. do 21.3. i obuhvaća 49 radnih dana - 3. blok, te 4. obrazovno razdoblje koje traje od 25.3. do 14.6. i obuhvaća 52 radna dana. U tim su razdobljima uključeni jesenski, zimski i proljetni odmor", rekao nam je ravnatelj Stančić.

Nastava po blokovima

Nastava će, dodaje, za sve učenike od 1. do 8. razreda biti organizirana u četiri obrazovna razdoblja, a 4., 5. i 8. razredi imat će nastavu u blokovima. Četiri bloka prate četiri obrazovna razdoblja. Blokovi objedinjuju nastavne predmete tako da se neki nastavni predmeti realiziraju u neparnim, a drugi u parnim blokovima, smanjujući tako broj nastavnih predmeta koje učenici pohađaju u nastavnom bloku.

Budući da su, kaže, učitelji prepoznali koliko su učenici opterećeni količinom nastavnih predmeta i gradiva, pokrenuli su inicijativu za promjenom obrazovnih razdoblja i odmora učenika i organizacije nastave u blokovima prema obrazovnim razdobljima, a Ministarstvo im je odobrilo promjenu obrazovnih razdoblja i nastavnih programa te je VI. osnovna škola Varaždin jedina škola u Hrvatskoj koja će raditi u ovom obliku obrazovanja.

Učenici nižih razreda imat će tijekom godine projektne dane u kojima će intenzivno raditi na jednom predmetu, npr. prirodi i društvu, čime će se učenicima smanjiti tjedno opterećenje. Učenici četvrtih razreda imat će nastavu glazbene i likovne kulture po blokovima. Npr. u 1. i 3. bloku a i b razredni odjeli imat će glazbenu kulturu, dok će c i d imati likovnu kulturu i obrnuto. Učenici petih razreda također će realizirati nastavu po blokovima. U 1. i 3. bloku slušat će se geografija, likovna kultura i informatika, a u 2. i 4. bloku priroda, tehnička kultura i povijest. Slično će biti i za učenike osmih razreda. U 1. i 3. bloku bit će likovna kultura, informatika, biologija i geografija, a u 2. i 4. tehnička kultura, fizika, kemija i povijest.

Uzor im je Danska

"Cijele će se školske godine tražiti novi i bolji načini poučavanja, a sve u korist učenika i škole koja mora postati škola za život u pravom smislu riječi gdje će se sadržaji prezentirati na nov i koristan način, a znanja postati primjenjiva u životnim situacijama", rekao nam je Stančić, koji svaki tjedan, kaže, odvoji po jedan sat za razgovor s učenicima viših te po sat za razgovor s učenicima nižih razreda kako bi doznao kako oni gledaju na nastavu i što može učiniti da im škola bude što ugodnija.

"Ključno je da se radi odmak s tradicionalne predavačke nastave u kojoj je učitelj jedini izvor znanja, i da se ide na problemsku nastavu i suradničko učenje. Radimo odmak od toga da djeca samo pamte činjenice koje ne čine znanje, već želimo doći do toga da djeca dobiju znanje koje će znati upotrijebiti i primijeniti. Recimo za djecu u nižim razredima umjesto da napamet uče o godišnjim dobima, ona će tijekom svakog godišnjeg doba otići na izlet u prirodu i tamo na licu mjesta učiti o tom godišnjem dobu tako da će sami zamijetiti promjene. Primijetili smo da to rade neke škole u Europi pa smo razmišljali kako to primijeniti kod nas. Bili smo u Danskoj i oduševili se njihovim načinom rada tako da smo odlučili uvesti nešto slično. Oni recimo uopće nemaju ocjene do 7. razreda i imaju puno izvannastavnih aktivnosti", kaže Stančić.

A njihova škola je upravo jedna od onih koja ima puno izvannastavnih aktivnosti te provodi brojne projekte. Jedan od njih je Dan kućnih ljubimaca pa su tako uveli jedan dan u godini kad učenici mogu dovesti svoje ljubimce u školu. Lani su imali preko 40 pasa, zečeva, zamoraca, kornjača.

Uveli su STEM područje već od 1. razreda

Provode i projekt Zdravi tjedan tijekom kojeg djeca uče o pravilnoj prehrani, a organiziraju i natjecanja u kuhanju. Djeca nižih razreda lani su tako radila zdravu pizzu, a učenici viših razreda su radili kompletan meni te su imali natjecanje u kućanskim poslovima. U školi, dodaje, imaju tri grupe iz domaćinstva pa organiziraju natjecanja u zabijanju čavala, šivanju...

Uz to su uveli STEM područje već od 1. razreda, tako da im djeca već od 7. godine uče informatiku, kao i dijelove kemije i fizike putem grupe malih znanstvenika u kojoj izvode razne pokuse.

"Imamo i grupu iz astronomije od nižih razreda, imamo debatnu grupu, zaista imamo dosta aktivnosti tako da se za svakog ponešto može naći. Želimo postići izvrsnost, a to se vidi i po rezultatima naših učenika.

Lani smo sudjelovali na 11 državnih natjecanja, imali smo dva državna prvaka, a 89 učenika je sudjelovalo na državnim natjecanjima. Posebno interesantno je što smo uz domaćinstvo uveli i radionicu Uradi sam na kojoj učenici koristeći električne uređaje samostalno uređuju drvo pa su tako proizveli klupice za školsko dvorište i još proširuju asortiman svojih proizvoda.

Od prošle godine imamo i školski rock bend kojem smo kupili sve instrumente pa oni nastupaju na svim priredbama. Imamo i niz klubova poput kluba tehničke kulture, učeničke zadruge poznate po radionici iz keramike, imamo i eko školu, te klub orijentacijskog trčanja", rekao nam je Stančić.

Pročitajte više