Reuters: Index je opet medij broj 1 u Hrvatskoj. Povećao je prednost

Screenshot: Digital News Report

Reutersovo godišnje istraživanje o stanju digitalnog medijskog biznisa ponovno je proglasilo Index medijem broj 1 u Hrvatskoj.

80 posto hrvatskih građana vijesti najviše konzumira preko online medija, navodi Reutersov institut za proučavanje novinarstva u svom godišnjem Digital News Reportu.

Index povećao prednost u odnosu na lani

Najviše njih, 52 posto, vijesti čita na Indexu. Slijede 24sata (42 posto), Dnevnik.hr (35 posto), Jutarnji (34 posto), Tportal (28 posto), Net.hr (27 posto), Večernji (26 posto), Dnevno.hr (20 posto), Telegram (18 posto), HRT (17 posto), Slobodna Dalmacija (15 posto), Direktno.hr (14 posto), RTL (13 posto), 24 sata Express (11 posto), lokalni mediji (11 posto) i Novi list (9 posto).

Prema prošlogodišnjem istraživanju, 51 posto građana vijesti je čitalo na Indexu, a i tada su 24 sata bila na drugom mjestu, ali s 46 posto. Dakle, Index je prednost u odnosu na drugi najčitaniji online medij povećao s pet na deset posto.

 

35 posto građana Hrvatske najmanje tri dana u tjednu čita vijesti na Indexu. Index je i u toj kategoriji prvi:

1. Index (35 posto)

2. 24sata (27 posto)

3. Jutarnji (20 posto)

4. Dnevnik.hr (18 posto)

5. Večernji i Net.hr (14 posto)

7. Tportal (12 posto)

8. Slobodna Dalmacija (9 posto)

9. Dnevno.hr, Telegram i HRT (8 posto)

12. RTL i Direktno.hr (5 posto)

14. lokalni mediji i Novi list (4 posto)

16. 24 sata Express (3 posto)

Televizija na drugom mjestu iza online medija

Online medije slijedi televizija, preko koje se informira 63 posto građana, što je rast od jedan posto u odnosu na godinu ranije. 47 posto građana informira se preko društvenih mreža, a 20 posto preko tiskanih medija. 

Od televizija najviše građana Hrvatske informira se preko Nove TV (49 posto), HRT-a (46 posto) i RTL-a (43 posto). Građani od uređaja za čitanje vijesti najviše koriste smartphone (84 posto), kompjutere (64 posto) i tablete (26 posto). 

Nastavlja se pad povjerenja u medije

U istraživanju stoji da je povjerenje u institucije u Hrvatskoj tradicionalno nisko, a mediji ne odudaraju od tog trenda. Dodaje se da povjerenje u vijesti nastavlja opadati usred sve veće polarizacije društva. 32 posto građana vjeruje vijestima, što je 2 posto manje nego lani.

Indexu vjeruje 46 posto građana, dok mu 29 posto ne vjeruje. 25 posto građana niti vjeruje ni ne vjeruje Indexu. Građani najviše vjeruju televizijama. Nova TV je prva u toj kategoriji (65 posto), a slijede RTL (61 posto) i HRT (52 posto). 

Financijska kriza pogodila lokalne medije

U istraživanju se dodatno dotiču HRT-a kao javnog servisa. Naglašava se da se HRT oslanja na obaveznu pretplatu od oko 10.40 eura mjesečno, dok od oglašavanja dolazi samo sedam posto njegovih prihoda. 

"Nedavne su otkriveni planovi glavnog ravnatelja HRT-a Roberta Šveba za smanjenje troškova i radnih mjesta kako bi se osigurala buduća održivost tvrtke. Iako HRT tvrdi da je uređivački neovisan, kao što nalaže zakon, manje mu se vjeruje od vodećih komercijalnih operatera, a mnogi industrijski i akademski stručnjaci ističu njegovu kontinuiranu pristranost prema vladi", stoji u istraživanju. 

Upozorava se da je financijska kriza utjecala na zatvaranje nekoliko popularnih lokalnih medija koji su bili cijenjeni zbog svog istraživačkog i kritičkog izvještavanja. Dodaje se da su ta zatvaranja naglasila ovisnost lokalnih medija o financiranju lokalnih vlasti i moguć utjecaj koji lokalni moćnici mogu imati na vijesti u lokalnim medijima. 

Skandal s navodnim reketarenjem medija

Ukazuju i na skandal u kojem je ministar smijenjen nakon što je njegov savjetnik uhvaćen kako pokušava dogovoriti proviziju od lokalne TV postaje. Podsjetimo, Nacional je u prosincu prošle godine objavio transkript iz kojeg proizlazi da Jurica Lovrinčević, posebni savjetnik ministra gospodarstva Davora Filipovića, reketari lokalnu Mrežu TV. 

"Ovo je usmjerilo pozornost na nedostatak transparentnosti u vladinom oglašavanju na televiziji i radiju. Izvješće GONG-a pokazalo je da su vlada i državne agencije između 2017. i 2021. potrošile više od 7 milijuna eura na sponzorstva ili oglašavanje u medijima. Glavni medijski korisnici su dvije velike TV postaje – Nova TV i RTL – te najveće tiskane kuće Styria i Hanza media", ističe se u istraživanju. 

Reuters godinama provodi veliko istraživanje

Institut Reuters za istraživanje novinarstva sa Sveučilišta Oxford već godinama provodi istraživanje s ciljem boljeg razumijevanja načina na koji ljudi konzumiraju vijesti.

Institut je lani prvi put u istraživanje o stanju u Hrvatskoj uveo kvote za obrazovanje u sklopu nastojanja da podaci budu što reprezentativniji. Kao rezultat toga, podaci za 2023. i 2024. su točniji, ali neće uvijek biti usporedivi s prethodnim godinama.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.