Riječki Surf'n'Fries od jučer u SAD-u, imaju drugo ime: "Otvaramo preko 300 dućana"

Foto: Facebook

NAJUSPJEŠNIJI hrvatski franšizni lanac Surf'n'Fries, koji su pokrenuli Riječani Andrija Čolak i Denis Polić, proširio je usred epidemije posao na Sjedinjene Američke Države.

Kako je na Facebooku objavio Andrija Čolak, jučer su otvorili prvi dućan, a tijekom idućih pet godina planiraju ih otvoriti još 300.

Ugovor s Walmartom, planiraju 300 dućana

"Stigao je i taj dan! SURF'N'FRIES JE KRENUO U OSVAJANJE AMERIKE!!! Ovo je prvi od planiranih 300+ dućana koji se otvorio na današnji dan. Zadnjih godinu i pol dana danonoćno smo radili na otvaranju američkog tržišta. Još krajem prošle godine uspjeli smo potpisati ugovor s Walmartom, najvećim retail-lancem na svijetu, u kojem otvaramo naše dućane. Do sada ni jednom europskom brandu nije pošlo za rukom dobiti ugovor s Walmartom, a kamoli graditi nacionalni QSR lanac u Americi. Mi smo uspjeli zbog pravog timinga, pravih ljudi s kojima smo radili i koncepta u koji smo beskrajno vjerovali. Bili smo voljni napraviti mnoge promjene, poput proširenja menija u takozvani 'full menu', što znači da imamo sve, od doručka, preko chicken burgera, pa do deserta.

Također, zbog specifičnosti tržišta morali smo promijeniti i ime jer 'surf' u Americi podrazumijeva riblje proizvode, a naše pozicioniranje je u 'chicken' segmentu, tako je nastala 'surfajuća kokoš' odnosno SURFIN' CHICKEN (to nije bila nimalo laka odluka). Trenutno je u procesu otvaranja 12 lokacija, od toga 10 u Texasu i dvije u Kaliforniji. Za sada je odaziv franšizera izvrstan jer pred potpisom imamo još 50 lokacija. U planu je otvaranje više od 300 lokacija u sljedećih 5 godina samo u Walmartu, planiramo razvijati i druge formate, poput drive througha i sl. Sve to smo odradili vlastitim snagama, bez vanjskog financiranja, u doba kada su nam svi dućani bili pozatvarani zbog pandemije te su nam prihodi bili ravni nuli.

Nevjerojatno je koliko se može postići s jako malo samo ako nešto dovoljno jako želiš i vjeruješ (i ne odustaješ dok luđački guraš naprijed). Ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez naših franšizera koji su vjerovali u brend, koncept i nas, pa im zato veliko hvala! Također, veliko hvala svima koji su bili uz nas zadnjih 12 godina i trpjeli poprilično lude ideje, ali, evo, nekad se i najluđe ideje ostvare 🙂 Huh, sad mi je lakše jer sam morao šutjeti o ovome mjesecima... 🙂  HVALA SVIMA!!!!" objavio je Čolak na Facebooku.

Otvorili mali lokal u Rijeci i posao je eksplodirao

2009. godine Surf'n'Fries nije bio zamišljen kao franšizni lanac. Ideja je bila otvaranje malog lokala u Rijeci u kojem bi se prodavao pomfrit pa se polako širiti, no posao je eksplodirao te danas imaju više od 70 franšizera u skoro dvadeset zemalja svijeta. Osim u Hrvatskoj, Surf'n'Fries danas radi u Austriji, Njemačkoj, Norveškoj, Irskoj, Rumunjskoj, Švedskoj, Iranu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Vijetnamu, Južnoafričkoj Republici te susjednim zemljama - Sloveniji, Mađarskoj, Bosni i Hercegovini te Crnoj Gori. U ovoj godini bit će otvoreni lokali i u Kuvajtu, Australiji i Indiji.

Andrija Čolak, suosnivač Surf'n'Friesa, za Index je prije dvije godine rekao da ih je na ulazak u ovaj posao inspirirao jedan riječki lokal u kojem se prodavao pomfrit, a koji je bio vrlo popularan '70-ih godina.

"Na ideju je došao Denis nakon što smo prodali svoju prvu tvrtku i došli do nešto kapitala i onda se pitali 'što sad?' Uglavnom, ideja je bilo 'reinventati' pomfrit, a inspiracija je došla od jednog pomfrit-dućana koji je u Rijeci radio '70-ih godina i bio je vrlo popularan. Počeli smo raditi na ambalaži, koja je i danas inovativna i drži ključnu vrijednost cijelog brenda. Franšiza nije inicijalno bila u planu, već smo mislili razvijati vlastiti lanac malih pomfrit-dućana. Iskreno, nismo baš previše imali pojma što radimo, međutim išli smo srcem u posao.

Nakon 2-3 mjeseca taj mali dućan od 27 m2 u Rijeci je doslovno eksplodirao prometom, u prvoj godini smo u prosjeku prodavali 1000 porcija na dan! Vrlo brzo su počeli dolaziti prvi ljudi koji su nam rekli da bi oni to mogli otvoriti u svojim gradovima. Tu smo se tek zamislili i shvatili da ako ne nađemo neki odgovor za zainteresirane, da će najvjerojatnije oni otvoriti svoje verzije i zatvoriti nam tržište. Franšiza je bila najmudrije rješenje i krenuli smo u tom smjeru. Već krajem 2009., znači ni godinu dana od otvaranja prvog dućana u Rijeci, imali smo prvu franšizu u Zagrebu. Nakon toga smo krenuli razvijati nove formate dućana, poput mobilnih, i tako došli na plaže u Hrvatskoj. Jednom kad smo bili na plažama, vidjelo nas je jako puno turista i tu su počeli dolaziti upiti iz drugih zemalja. Eto, realno, i dan danas mi nismo ni jednu franšizu prodali, doslovno su je svi došli kupiti od nas", kaže Čolak.

Sada rade u skoro 20 zemalja

Danas rade u skoro 20 zemalja i imaju više od 70 franšizera. Surf'n'Fries franšizerima daje brend i podršku u poslovanju, dok oni, s druge strane, to plaćaju postotkom od prometa. Osim pomfrita, uvode i dodatne proizvode, poput pilećih medaljona, prutića od mozzarelle i slično. Čolak kaže da je za uspjeh ovakvog biznisa ključno da svi u lancu budu zadovoljni - i davatelj franšize i franšizeri i kupci. Tada stvar funkcionira.

"Do danas smo Surf’n’Fries lansirali u blizu 20 zemalja svijeta i imamo više od 70 franšizera. U ponudi su nam uvijek krumpirići, međutim tu su i umaci, npr. u novom dućanu u Dubaiju imamo 34 umaka u ponudi. Onda su tu topinzi koji idu na krumpiriće, primjerice umak holandez, ili razne kombinacije s tartufima, parmezanom, pa sve do pulled pork ili beef ili čak guacamole. Nadalje, imamo ono što zovemo 'add on’s', poput pilećih medaljona ili krilaca ili, npr., štapići od mozzarelle ili camembert bites, kozice i slično.

Također eksperimentiramo s desertima, poput funner fries s cimetom itd. Uglavnom, dosta smo radili na, ne bih rekao širini menija, ali na dubini da. U jednom trenutku smo krenuli u širinu pa smo vrlo brzo shvatili da je to velika pogreška. Što se tiče tipa ljudi koji otvaraju Surf’n’Fries, to su najčešće ljudi koji se zaljube u koncept i žele biti dio njega i podijeliti ga na svom tržištu. Mi se zaista trudimo da naša franšiza bude win-win situacija za franšizere, kupce i nas, vjerujemo da bez dobrog balansa teško može biti napretka. U praksi to izgleda tako da mi pomažemo franšizerima u lansiranju sa svi znanjem koje smo skupili proteklih godina, kao i sa svom dokumentacijom, networkom itd. Zauzvrat tražimo dio prometa, što je u franšiznoj industriji najčešće između 4 i 7 posto. Na početku smo radili greške, gdje smo, tako reći, svima davali franšizu jer smo bili uzbuđeni što nam brand raste, međutim s vremenom smo morali naučiti reći 'ne' i davati franšizu samo onima koji se zaista kvalificiraju za biti dobar franšizer", kaže Čolak.

Imaju i različite formate prodajnih mjesta - od lokala, prikolica do mobilnih štandova.

"Naš brand ima stvarno veliku fleksibilnost po pitanju formata dućana, imamo ih čak pet. U Hrvatskoj smo najuspješniji na plažama s malim mobilnim štandovima, u nekim drugim zemljama s trailer-modelom, odnosno prikolicom koje rade nevjerojatne performance na street-food festivalima, koncertima i sličnome. Evo, prošle godine je franšizer u Njemačkoj postavio rekord brenda na festivalu, prodavši 3440 porcija u samo 8 sati. Što se tiče fiksnih dućana, ključne su nam lokacije koje su pješačke zone, visoke frekvencije i gdje ljudi imaju vremena probati nešto novo", kaže Čolak.

Od prošle godine i na najvećim europskim stadionima

Prošle godine potpisali su ugovor s Rapid Retail tvrtkom iz Velike Britanije, gdje je Rapid Retail kao njihov franšizer postavio Surf'n'Fries kućice na mnoge europske stadione diljem Velike Britanije i Francuske. Među njima su i poznata zdanja poput Stade de Francea i Old Trafforda.

"Oduševljeni smo što smo otkrili našu novu suradnju, Rapid Food & Beverage, kao i novo uzbudljivo partnerstvo sa Surf’n’Friesom, koji je prvi u rastućem portfelju brendova s kojima ćemo surađivati. Cilj nam je isporučiti izvrsnu hranu na stadione", komentirao je Charlie Daffern, šef Rapidovog europskog razvoja.

"Surf'n'Fries je proizvod iznimne kvalitete, a njegovo jednostavno pakiranje, koje stane u jednu ruku, pokazalo se savršenim za jelo u pokretu, pogotovo za navijače na tribinama i ljude koji uživo gledaju neki događaj", dodao je.

Hrvatski krumpirići su od 2018. godine dostupni i na legendarnoj surferskoj plaži Bondi Beach u Australiji.

Pročitajte više

 

Pročitajte više