Rimac: Za 15 godina će svi auti biti na struju, neće imati volan, neće se kupovati

Screenshot: HRT

NAKON što je Mate Rimac jučer objavio da postaje većinski vlasnik Bugattija, vijest su prenijeli svi ugledni svjetski mediji - od CNN-a do Financial Timesa. Rimac večeras gostuje na nacionalnim televizijama.

Gostuje u Dnevniku HTV-a, a dao je intervju i Novoj TV.

Posao s Bugattijem

"Bugatti ima 110-ljetnu povijest i tradiciju, uvijek su bili poznati po podizanju ljestvice, kako prije Drugog svjetskog rata tako i sada, zadnjih 20 godina. Grupacija Volkswagen uložila je u Bugatti više od milijardu eura. Najveća tvrtka u Europi, VW, dati takvo povjerenje maloj firmi u Hrvatskoj  koja nije postojala do prije 12 godina, i prvi put u povijesti izdvojiti jednu marku i dati nama - mislim da to puno govori", rekao je Rimac na HTV-u.

Na pitanje kako su se našli na omjeru 55% i 45% Rimac je rekao da su pregovori krenuli prije 2 godine. 

"Na sastanku šef strategije VW-a mi je spomenuo - što misliš da ti preuzmeš Bugatti. Mislio sam da se šali i nisam se obazirao. Par mjeseci kasnije me nazvao i pitao jesam li razmislio o tome. Tada sam shvatio koliko je to ozbiljna stvar i shvatio sam koliko to ima smisla i kako je to win-win-win i za VW i za nas i za Bugatti. Do omjera 55% i 45% došlo je na temelju evaluacije gdje se procjenjuje vrijednost naše proizvodnje automobila, a to je odvojeni posao od proizvodnje komponenti za druge proizvođače. To su sad dvije izdvojene firme. Onda se procjenom Bugattija došlo do tog omjera. Ono što je bilo važno za nas na početku je da imamo upravljanje. Da bi Bugatti radio drugačije i u budućnosti bio profitabilan, uspješan, moraju se stvari promijeniti tako da imamo neovisnost od Volkswagena i Porschea. Oni su iza nas kao kumovi, ali mi imamo upravljačku moć i bilo nam je važno da u Hrvatskoj možemo raditi glavninu posla i da je tu sjedište", rekao je Rimac.

Projekt robotaksija

Komentirao je i projekt robotaksija koji se nalazi u vladinom programu oporavka.

To je jedan sasvim odvojen projekt i to smo odlučili raditi zadnje tri godine totalno ispod radara. Čak ni naši vlastiti zaposlenici ne znaju za taj projekt, koji nisu direktno na projektu i to je odvojena firma. Za to smo se odlučili zato što jako puno postoji najava u ovom području, jako puno firmi priča o nečemu a nikad ne ostvari. Mi smo se odlučili prvo napraviti pa onda pokazati. Nažalost, kroz taj plan oporavka su izašle neke poluinformacije o projektu. To je projekt u kojem ćemo mi s našim investitorima uložiti stotine milijuna, ako ne i milijarde eura u Hrvatsku. Tu je isto odgovor na pitanje, kad nas ljudi pitaj pa kad će nešto "normalne" Hrvate a ne za bogate, to će biti odgovor na to i ne samo za Hrvatsku, to namjeravamo napraviti što je puno veće od Rimac Automobila i što će ići u cijeli svijet. Projekt još nismo objavili i to ćemo učiniti krajem ove godine i početkom iduće godine. Mislim da će svi biti oduševljeni kad vide što radimo, bit će stvarno nešto novo na svjetskoj razini, ali želimo to prvo skoro pa završiti  pa onda pokazati i to će biti uskoro, najavio je Rimac.

"Što se tiče europskih novaca, mi smo u razgovorima. Znate što, pitajte naše ministre - nema projekata. Može svatko reći što hoće, ali mi imamo kapital naših investitora gdje mi ulažemo stotine milijuna eura , investiramo u nove tehnologije, u proizvodnju i to je jedina stvar koju možete povući europska sredstva. Mi imamo taj potencijal, mi smo dosad platili 20 milijuna eura u državni proračun, a dobili smo 2 milijuna eura iz državnog proračuna, znači 10 puta više uplaćujemo nego što dobijemo, tako da ta europska sredstva, to je samo nekakav razgovor i još ništa nije dogovoreno", istaknuo je Rimac.

"Mi i dalje smatramo da smo na početku. Gdje je kraj? Kraja nema"

U intervjuu Novoj TV Rimac je rekao gdje će se i što proizvoditi, ali i zašto je, usprkos brojnim pozivima iz inozemstva, odlučio ostati u Hrvatskoj.

"Prije 12 godina, kad sam pokrenuo firmu, da mi je netko rekao da će se ovo desiti, ne bih vjerovao, ali sam pokrenuo firmu s idejom da napravimo nešto veliko. Iako je tu već puno rezultata, sad je već preko 1000 zaposlenih u firmi, imamo partnere poput Porschea, Volkswagena, Hyundaija, najveće firme na svijetu, preuzeli smo sad i Bugatti, mi i dalje smatramo da smo na početku svog puta", rekao je Rimac. Na pitanje gdje je kraj odgovorio je da kraja nema.

"Porsche postoji 70 godina, Bugatti postoji 110 godina. Mi kažemo da ne gledamo kratkoročno, srednjoročno, nego jako dugoročno i kažemo da želimo izgraditi firmu za 100 godina", kaže Rimac.

Sjedište tvrtke ostat će u Hrvatskoj

"Sjedište i razvoj za Rimac i Bugatti ostat će u Hrvatskoj. To je najvažniji, najključniji dio firme. Znači, sav razvoj budućih Bugatti modela i budućih Rimac automobila, uključujući pogonske sustave, bit će u Hrvatskoj", rekao je i dodao kako će većina proizvodnje i aktivnosti tvrtke biti u Hrvatskoj, a u Francuskoj će se auti sklapati. "Velik dio vrijednosti će biti u Hrvatskoj", ističe Rimac.

Odgovorio je i zašto nikada nije otišao iz Hrvatske.

"Ja sam htio dokazati i pokazati da je to moguće raditi ovdje i sve sam radio da to ostane ovdje. Puno puta samo bili pred odlaskom. Nije to toliko do države, nego fali taj cijeli ekosustav. Nema investitora, nema venture kapital fondova, to jest, nešto sad ima. Tada, kad sam ja krenuo, nije bilo. Nemaš znanja tu, nemaš talenta, moraš sve izgraditi ispočetka", rekao je Rimac i istaknuo kako su ponosni što su hrvatska tvrtka. "Svjetski mediji pišu o preuzimanju Bugattija i na naslovnicama piše da Bugatti sad postaje hrvatski", kaže Rimac i dodaje da to s ponosom ističu, kao što su ponosni i jer su ovdje ostali.

"Ja nisam nikad bio negativan oko Hrvatske, nego je jednostavno naša realnost bila da je bilo teško opstati tu, ali smo uspjeli i sad je to to", rekao je.

Komentirao je i Neveru. Kaže da je plan proizvoditi 50 automobila godišnje i 50 platformi za proizvođača koji radi automobile na bazi Nevere te 100 komada godišnje zajedno.

"Prvu godinu proizvodnje imamo rasprodanu", rekao je Rimac.

"Auti za 10-15 godina neće imati volan, krajnji korisnici neće biti vlasnici"

Na pitanje kako će izgledati automobili za pet godina Rimac kaže da će do 2030. gotovo svi auti postati električni, a za 10-15 godina predviđa da automobili neće imati volane i neće biti u vlasništvu krajnjih korisnika, nego će ih ljudi koristiti kao uslugu za prijevoz od točke A do točke B.

"To će u potpunosti promijeniti društvo, neće samo autoindustriju, isto kao smartfoni", rekao je Rimac.

Na pitanje treba li država pomagati ovakvim projektima Rimac kaže da država tu nije ključna.

"Meni nije ni pomagala ni smetala do sada u nekom velikom obimu. Mi smo dosad platili 20 milijuna eura poreza, dobili smo dva milijuna eura potpora od Hrvatske. Sad smo napokon dobili zemljište za izgraditi kampus, dok su istovremeno sve druge zemlje čapale da to radimo kod njih", rekao je.

Rimac kaže da je imao ponudu da ide na Mjesec, ali da je odbio

Rimac smatra da u Hrvatskoj nedostaju proaktivnost i izvedba. Svojim primjerom, kaže, htio je pokazati da ne samo da Hrvati mogu ostati ovdje već i da ljudi iz cijelog svijeta mogu doći ovdje i Hrvatsku nazvati svojim domom.

"Ja želim stvoriti uvjete da što više ljudi iz dijaspore se vrati tu s iskustvom iz industrije. Imamo jako puno već takvih slučajeva", rekao je.

Komentirao je i svemirsku utrku među bogatašima. Kaže da prati to sa zanimanjem te da je imao ponudu jednog kupca da ide s njim na Mjesec, no odbio je.

"Ja radije ostajem tu. Imam dovoljno izazova ovdje", rekao je.

Pročitajte više