Samo Murdochov Wall Street Journal izbjegava tragediju drugih američkih novina



PRODAJA novina u SAD-u i dalje je u padu. Iako su podaci malo bolji nego u zadnjem polugodištu, pad od 8,7 posto u šestomjesečnom razdoblju koje je završilo 31. ožujka iznimno je loša vijest za industriju koja se pokušava oporaviti od velikih gubitaka.

Prodaja nedjeljnih izdanja pala je za 6,5 posto. U razdoblju od travnja do rujna prošle godine prodaja je pala za 10,6, a prodaja nedjeljnih izdanja za 7,5 posto u odnosu na godinu dana ranije. Iako su podaci u ovom razdoblju neznatno bolji, svih 25 vodećih novina u toj zemlji osim Wall Street Journala zabilježilo je velike gubitke.

Wall Street Journal najbolje kotira

San Diego Union-Tribune zabilježio je najveći pad prodaje od gotovo 23 posto. U Washington Postu prodaja je pala za 13,1 posto za tjedna i za 8,2 posto za nedjeljna izdanja. USA Today izgubio je 13 posto svojih redovnih čitatelja.

Prošlogodišnji pad prodaje izdanja USA Today omogućio je Wall Street Journalu da ga prestigne kao najprodavanija novina u toj zemlji. WSJ je jedina od vodećih 25 novina u SAD-u koja je zabilježila rast prodaje, od 0,5 posto. Novina Ruperta Murdocha se sad prodaje u 2,09 milijuna primjeraka. Tajna WSJ-a je u tome što u prodaju može računati i online čitatelje, jer im naplaćuje čitanje sadržaja, dok ostale novine mogu računati samo na one koji kupe tiskana izdanja.

Kriza tiska

Na trećem mjestu najprodavanijih novina je New York Times, čija je prodaja u promatranom razdoblju pala za 8,5 posto preko tjedna i 5,2 posto nedjeljom.

Iako je padu prodaje novina uvelike pridonijela recesija, opća kriza u američkom tisku traje već neko vrijeme, posebno otkad je internet ušao u sve domove. Iako je tiskani oblik novina i dalje omiljen kod većine čitatelja, selidba na web uzrokovala je osjetan pad prihoda od marketinga. Brojni izdavači pokušali su to nadoknaditi dizanjem cijene tiskanih izdanja i pretplate, a neki su prestali dostavljati novine u neprofitabilne dijelove.

Pročitajte više