Škare-Ožbolt: Osječko-baranjsku skupštinu nije raspustio Upravni sud

MINISTRICA pravosuđa Vesna Škare-Ožbolt rekla je danas u Hrvatskom saboru da je razlog raspuštanja osječkobaranjske županijske Skupštine bila vladina odluka o njezinu raspuštanju, a ne presude Upravnog suda koje je Ustavni sud ocijenio neustavnima.

Zastupnik HDZ-a Vladimir Šišljagić u saborskom je aktualnom prijepodnevu tražio pojašnjenje stvarnih razloga raspuštanja županijske Skupštine tvrdeći da je Hina "netočno i neistinito izvijestila hrvatsku javnost da je neustavnošću 12 presuda Upravnog suda dovedeno u pitanje raspuštanje Skupštine Osječko baranjske županije kao i priznavanje održanih izvanrednih izbora od 18. siječnja ove godine".

"Hina si je uzela za pravo obmanjivati javnost tvrdnjom da odluka Ustavnog suda dovodi u pitanje zakonitost prijevremenih županijskih izbora, održanih 18. siječnja ove godine", ustvrdio je Šišljagić, a ministrica je potvrdila da je razlog raspuštanja županijske Skupštine taj što se ona nije sastala više od tri mjeseca, zbog čega je Vlada u studenom 2003. donijela odluku o raspuštanju.

U Hininu jučerašnjem izvješću o odluci Ustavnog suda kaže se da "s obzirom na to da još teče rok od 30 dana za nadzor Ustavnog suda nad ustavnošću izbora za osječko-baranjsku županijsku Skupštinu, postoji mogućnost osporavanja izbora održanih 18. siječnja jer su njihovu raspisivanju prethodile neustavne odluke", te da bi "to bio prvi takav slučaj u praksi Ustavnog suda".

Ustavni sud jučer je neustavnima ocijenio svih 12 presuda Upravnog suda o poništenju svih odluka županijske Skupštine od travnja prošle godine.

Za Ustavni sud ishodište neustavnosti svih odluka Upravnog suda jest odluka kojom je poništio Izvješće mandatno-imunitetnog povjerenstva o postojanju kvoruma Skupštine i nakon ostavke 26 vijećnika jer je HSS po Zakonu o izborima za tijela lokalne samouprave kao predlagatelj kandidacijske liste odredio zamjenika vijećniku koji je dao ostavku. Time su, po mišljenju Ustavnog suda, bili ispunjeni uvjeti za nastavak rada Skupštine, a ne za njezino raspuštanje.

Ustavni je sud pogrešnim ocijenio pravno stajalište Upravnog suda po kojemu mandat zamjenika vijećnika ne počinje teći od podnošenja izvješća mandatno-imunitetnog povjerenstva, nego tek kada ga potvrdi Skupština, kao što je propisano njezinim Poslovnikom.

Po odluci Ustavnog suda od 2000., odluka o tome da na mjesto vijećnika dođe njegov zamjenik nije konstitutivnog nego samo deklaratornog značenja. Tako se, naime, provodi volja biračkog tijela i ostvaruje ustavno pravo na lokalnu samoupravu koje se ne može mijenjati ni voljom predstavničkog tijela, ni Poslovnikom, stoji u odluci Ustavnog suda.
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.