Slovenci uvode ogromne promjene u prometu

Ilustracija: Shutterstock

Slovenski zastupnici jednoglasno su usvojili zaključak o nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa za sljedećih sedam godina. Prema usvojenoj rezoluciji, idućih bi se godina, među ostalim, proširile zone s ograničenjem do 30 km/h, a predviđeno je i snižavanje dozvoljene količine alkohola u krvi na 0.0.

Slovenski parlament je jednoglasno usvojio Rezoluciju o nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje od 2023. do 2030. Mjere bi trebale osigurati da do 2030. na cestama ne pogine više od 50 ljudi i da u nesrećama ne bude ozlijeđeno više od 400 ljudi.

U narednim godinama rezolucija predviđa razvoj infrastrukture kako bi se dodatno promicalo sigurno korištenje javnog prijevoza, pješačenje, biciklizam i drugi oblici mobilnosti. Ujedno se planira proširenje područja s najvećom dopuštenom brzinom od 30 kilometara na sat i područja umjerenog prometa, posebice u blizini škola, vrtića, na čvorištima javnog putničkog prometa te u naseljima.

Puno strože kažnjavanje recidivista

Planiraju i inspekcijski nadzor i ocjenu sigurnosti školskih ruta, uspostavu procjene sigurnosti nacionalnih biciklističkih staza, postupnu obnovu zakonske regulative u području projektiranja cesta te ispitivanje stanja prometne signalizacije te reklamnih ploča s ciljem uspostavljanja minimalne i jasne prometne signalizacije bez nepotrebnih elemenata, piše N1 Slovenija.

Osim toga, rezolucija predviđa pooštravanje zakona za recidiviste i mogućnost podizanja odštetnog zahtjeva za izazivanje teške prometne nesreće zbog alkohola ili droga s 13.560 eura na 130.000 eura.

Također, predviđa snižavanje koncentracije alkohola u krvi na 0.0. Dokumentom je predviđeno i podizanje dobne granice za korisnike lakih motornih vozila i e-bicikala iznad 15 godina te uvođenje osposobljavanja učenika osnovnih škola za stjecanje dozvole za upravljanje e-biciklom po uzoru na biciklistički ispit. Zastupnici su donijeli i odluku o jačanju protupotresne sigurnosti do 2050. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.